Gå til innhold

Hva ER det egentlig med nordmenn og trangen til påske på HYTTA !??

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke fordra hytter og hytteturer, særlig ikke om man blir mer enn to dager. Det gir meg grøsninger bare å tenke på det.

Alle stylter rundt med stinkende kropper, og skal du vaske deg, må du kle av deg så gåsehuden spretter på et iskaldt kott og vaske deg foran et sprukkent speil fra krigens dager og i et enda eldre vaskefat. Klatt, klatt, klatt med en klut. Så var vi vasket for denne uka.....liksom!

Hytteturer er noe dritt.

Det blir for meg synonymt med fett,stripete og stinkende hår, klamsvette kropper og iskaldt brønnvann som må varmes i kjeler for å få vekk isklumpene først før man kan vaske seg.

Og hva ER det egentlig med nordmenn og hytta? Hvorfor har de ALLTID de simpleste og billigste blikk-stekepanner og gryter som er mulig å oppdrive på hytta, som ALT bare brenner seg steinhardt og svart fast i? Går det ikke an å spandere et par hundrelapper å få en stekepanne som FUNKER på hytta også?

Og hvorfor stimer nordmenn ut i skauen i hopetall straks det blir påske, også kommer de med hummerrøde tryner tilbake til byen etter noen dager?

Og sist, men absolutt ikke minst, så har vi UTEDASSEN! .....Se bare for deg et BERG av dritt langt der nede på bunnen...! Dra inn et skikkelig magadrag _før_ du går inn på utedassen, og holde så pusten, for å puste gjennom nesen kan du bare glemme de nærmeste minuttene. Da kveles du av stanken og så kommer dass-draugen opp av hullet i benken og trekker deg ned i drittgjørma med de slimete armene sine....

Hytter - pføy !!!

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Du glemte en og en halv meter med snø, gå på ski med ryggsekk og gå på trynet og aldri komme opp igjen. Hogge ved og grave tunnell til dassen. Psyke opp damer som skal bruke utedass med mus i. Varme opp og hoppe på iskalde madrasser, feie vekk musereir i skuffer og sengetøy, sjekke musespiste suppeposer fra i fjor osv. Må disse musene ete alt ?

Jeg liker å dra på hytta, men ikke i påsken...har brukt å være med før mot min vilje, ja, ungene vil jo helst at jeg blir med så. Men i år skal jeg jobbe en del i påsken, så da slipper jeg å være med.;-)

Men som sagt, ellers i året liker jeg å være på hytta, enten det er sommer eller vinter. Men nå har jeg venta så lenge på at våren skulle komme, og når den først er her så vil jeg helst slippe å reise på fjellet til mer snø.

Helt enig med deg!

Jeg har en kompis som stadig skal kjøre fest på hytta si, og jeg blir aldri med. Ikke faen. Det er ikke det at jeg har noe i mot hytter, men hytter uten dusj, vann og innedo er regelrett bedritendt og ufint.

Og det verste er at jeg blir mobbet for å være prippen fordi jeg nekter å dra på hyttetur uten dass og vann!

Annonse

Trikset er å ha hytte med komfort. Det trenger ikke å være svimlende luksus - men hytte som er enkel å varme opp, saker og ting som er pene og funker bra etc gjør hytteturen trivelig.

Enig med deg når det gjelder primitive, mørke små hytter - det er ikke gøy. Lyse, deilige hytter er bra:-)

Slike hytteturer drar vi på for å virkelig sette pris på den komforten vi har i vårt eget hus når vi kommer hjem;-)

Det gir uttrykket "borte bra men hjemme best" en helt ny mening.

Beste kommentar jeg har fått på en slik hyttetur, er da en av gutta i gjengen sa: " Hei gutter! Nå stikker vi og pusser tenna våre og syr oss mokasiner!"

God påske!

Deilig å kunne dra til ferdig oppvarmet hytte. Med strøm, vann, boblebad, badstue og alt utstyr. Slalombakken nesten rett utenfor døren, og heisen på toppen og milevis med snaufjell. Overhodet ikke "overbefolket" i langrennsløypene", men i bakken er det litt kø ja.

Stekepanne som funker har vi også, grill inne og elektronisk wok. MMMM...så deilig på hytta.

Hjemme har vi strøm og vann. Dårlig stekepanne, naboen "åppå" oss og i gata ha all bikkje dritten fra i høst spiret frem.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...