Gå til innhold

Hva skal jeg ta med meg av mat

Anbefalte innlegg

Skal til Chicago på torsdag og bo hos en amerikansk familie. Vil gjerne ta med meg norsk mat og lage et måltid for dem. Har tenkt på brød, røkt laks, sild, akevitt, øl, egg, ansjoser osv. Tenkte at jeg kunne lage en brunsj en av påskedagene. Noen forslag eller ideer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100979-hva-skal-jeg-ta-med-meg-av-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær forsiktig, det er mange ting innen mat som det ikke er lov å ta med seg. Ikke så gøy å bli stoppa i tollen kanskje?

Jeg husker mine foreldre og jeg ble stoppet i '82 da vi kom til USA, ene og alene pga at min far hadde en matpakke i håndbagasjen, inneholdende brød med egg og tomat, samt kjøttpålegg...

laguna1365380434

Ta med brød! Amerkansk brød er søtt og vondt, de har det med å spise kakelignende konsepter til frokost...

Alle amerikanerne jeg kjenner til har blitt skikkelig begeistret for ordentelig brødmat..

"the open faced sandwich" les en påsmurt brødskive(!!) har blitt en slager i min vennekrets..

Melkesjokolade er jo også litt typisk norskt og kan enkelt bringes

God tur!:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...