Gå til innhold

Psykologi i utlandet?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvordan var karakterene dine da? Var det sånn at du kunne komme inn i Norge og.....?

Nå hadde jeg karakterer fra England, så jeg vet ikke hvor godt du ville forstå dem. Jeg hadde 2,1 i snitt fra universitetet og tett under 5 fra videregående. Jeg kom inn i Norge, men problemet her er kø.

Verdt å merke seg at med mastergrad og PhD får man ikke praktisere som klinisk psykolog i Norge.

Selvsagt ikke, på samme måte som at hvis du har hovedfag i psykologi fra Norge får du ikke praktisere som psykolog i England. Man må jo ha relevant utdannelse uansett hvilket land man har studert i.

Gjest papirtiger

Selvsagt ikke, på samme måte som at hvis du har hovedfag i psykologi fra Norge får du ikke praktisere som psykolog i England. Man må jo ha relevant utdannelse uansett hvilket land man har studert i.

Poenget var at tittelen psykolog i utlandet ikke er den samme som i norge.

Blir du psykolog i norge kan du praktisere over hele verden.

Poenget var at tittelen psykolog i utlandet ikke er den samme som i norge.

Blir du psykolog i norge kan du praktisere over hele verden.

Men man er ikke psykolog når man har hovedfag i psykologi, man må ta profesjonsstudiet for å bli psykolog. Derfor kan man ikke praktiserer psykologi i utlandet med hovedfag.

Annonse

Gjest papirtiger

Men man er ikke psykolog når man har hovedfag i psykologi, man må ta profesjonsstudiet for å bli psykolog. Derfor kan man ikke praktiserer psykologi i utlandet med hovedfag.

Og herregud, selvsagt blir man ikke psykolig i NORGE ved å ta hovedfag.

Gjest papirtiger

Godt humør i dag?

Finner trege mennesker litt slitsomme i lengden.

Fant en mindre teskje :)

I Norge blir man psykolog kun med profesjonsstudie. Man kan praktisere som klinisk psykolog over hele verden.

I utlandet kan man få tittelen psykolog med mastergrad + phD. Med dette kan man ikke praktisere som psykolog i Norge. Men det er snakk om å forandre på denne regelen, time will show.

Gjest Liza i London

Ja, men du må selvsagt beherske språket flytende. Profesjonsutdanningen i Norge er kjent for å være et av verdens beste psykologi-utdannelser, så det burde ikke være noe problem.

Men i realiteten er det det.

Jeg kjenner ikke saken så godt, men maken til papirmølle har jeg aldri sett! Derfor lurte jeg på om det er noe vedkommende "ikke har fått med seg", altså reguleringer som er blitt oversett

Gjest papirtiger

Men i realiteten er det det.

Jeg kjenner ikke saken så godt, men maken til papirmølle har jeg aldri sett! Derfor lurte jeg på om det er noe vedkommende "ikke har fått med seg", altså reguleringer som er blitt oversett

Så merkelig, jeg vet om en som ble ferdig med profesjonsstudie, flyttet til England og fikk jobb som psykolog.

Men når det gjelde byråkrati er det aldri godt å si.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...