Gjest bull2 Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg trener styrke ca 2 - 3 dager i uken i tillegg til utholdenhetstrening. Formålet mitt med treningen er i) minske fettmengden på kroppen, ii) øke muskelmassen og iii) forbedre utholdenheten. Jeg veier meg og måler fettmengden på kroppen hver dag med en fettklype. Dette noterer jeg ned i en bok. På bakgrunn av disse tallene kan jeg beregne hvor stor fettmengde jeg har på kroppen og hvor stor andel av massen på kroppen som ikke er fett, såkalt fettfri masse. Igår tok jeg en titt på siste halvårs tall og la dem inn i et Excel regneark for å undersøke effekten av treningen. Treningen i siden september i fjor kan jeg stort sett dele inn i tre perioder: 1) September - desember 2002: Høyt inntak av kalorier (ca 3500 kcal per dag- jeg veier ca 75 kg). Da la jeg på meg ca 1.2 kg muskler og ca 2.2 kg fett. 2) Januar 2003: Bruk av kreatin og et middels inntak av mat (ca 2500 - 3000 kcal per dag). Den måneden la jeg på meg ca 2.7 kg muskler og samtidig tok ca 1.5 kg fett. Helt utrolig. 3) Februar - april 2003: Lavt inntak av mat (ca 2000 kcal per dag), og ikke noe kreatin. I denne perioden har jeg mistet ca 1.7 kg fett og 0.8 kg muskler. Ut ifra dette fremstår den måneden hvor jeg brukte kreatin som helt eksepsjonell. Differansen mellom mengden fett og muskler økte med 4.2 kg på en måned (!). Uten å ha notert det ned, mener jeg også at jeg merket en stor styrkeøkning i denne perioden. Nå er det jo slik at kreatin skal medføre at musklene drar til seg en del mer vann. Dette ekstra vannet burde ha forsvunnet i løpet av de neste 2.5 månedene da jeg ikke brukte kreatin. Hvis jeg antar at det som fremstår som 0.8 kg muskeltap i månedene februar til april er kun vann, har jeg fremdeles lagt på meg ca 1.9 kg muskler og tatt av ca 1.5 kg fett kun i januar. Det er meget bra uansett, spesielt hvis jeg sammenligner med perioden september - desember, hvor jeg la på meg nesten bare fett. Er det noen andre som har merket seg en slik effekt av kreatin ? Vil jeg oppnå samme effekt hvis jeg prøver en periode til med kreatin ? Har hørt at kreatin er skadelig over lengre tids bruk. Hva er det skadelig for ? Hvor lenge kan jeg bruke det om gangen ? Hvor lange pause bør jeg ha mellom hver gang jeg bruker det ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Regner med du ikke har trent så lenge, så da vil du merke effekten av kreatin bedre. Spørs om du øker like mye neste gang du prøver. Men du får sikkert en fordel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.