insiv Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg er en aktiv jente på 28 år som i nesten to år nå har hatt store smerter i hø kne uten forutgående traume. MR tatt nå viser et margødem i tibia opp mot leddspalten samt kontusjon av med. tibia og femurkondyl. Jeg er så smertepreget at jeg nesten ikke klarer å belaste foten. Hva er normal behandling for denne skaden? Jeg avlaster i perioder med krykker, men dette kan jeg ikke fortsette med! Er det mulig å operere? Kontusjon er jo en knusningsskade. Jeg er utdannet fysioterapeut og er derfor kjent med latinske termer. Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 -insiv. En slik skade av både brusk og benvev, både i lårben og leggben, uten et forutgående traume, er skjeldent. Jeg har konferrert med oppdatert text-bok og ellers og har etter det bare noen refleksjoner. Og det går først og fremst på at dette bør vurderes nærmerer på en ortopedisk avdeling. Som du vet kan en artroscopi både fungere diagnostisk og terapeutisk og med din 2 årige sykehistorie bør dette vurderes av erfarne ortopeder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.