Gå til innhold

Amming og vekttap

Heag.

Anbefalte innlegg

Jeg har 20 kg for mye og jeg ammer mitt andre barn. Går det ann å amme og samtidig ha vekttap? Jeg blir veldig sulten når jeg ammer og derfor er det vanskelig å ikke spise for mye. Hva kan jeg gjøre for å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke direkte slanke deg når du ammer, da kan du og / eller barnet få mindre næring enn dere trenger, og miljøgifter etc som lagrer seg i fettet hos deg blir frigjort i for store mengder i melken.

Du bør satse på en sakte men jevn vektnedgang.

Mange sier at det er det en ammer etter at barnet har passert halvtårsalderen som monner på vektnedgangen, så det er lurt å amme mye lenge.

Er du sulten har du behov for mat, så spis så mye du trenger, men spis sunt. Kutt ut alt av kaker, sjokolade, brus, fete meieriprodukter osv. Spis mye grønnsaker, til alle måltider. Beveg deg mye (gå lange turer hver dag), og sett av tid til trening to - tre ganger i uken i tillegg.

Drikk mye vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...