Gå til innhold

Dagens jobbtips

Anbefalte innlegg

Ørkenvandreren

Skift jobb mens du ennå trives der du er. Da gjør du et kritisk og veloverveid valg i forhold til en ny arbeidsplass.

Venter du til du er lei av nåværende jobb, er det lite sannsynlig at den nye drømmejobben står og venter på deg. Dermed blir du værende lenger enn ønskelig, og blir enda mer misfornøyd. Konsekvensen av det, er at du blir mer panisk, mer ukritisk til oppdukkende muligheter, og ender opp med å gjøre et lite veloverveid valg bare for å komme deg bort.

Snakker jeg av erfaring, eller snakker jeg av erfaring.....? (Bortsett fra at jeg ikke har hatt muligheten til å ta det siste lite veloverveide valget, men panikken har kommet for lengst og min kritiske sans er som blåst bort når jeg evaluerer de få mulighetene som er...)

Men nå er det bare et par timer til påskeferie......Thank God.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101128-dagens-jobbtips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. Jeg har vært i gjennom fasene. Jeg har sittet for lenge i en jobb og jeg har byttet jobb når jeg har trives veldig godt.

Efaringen min er også at jeg gikk til en bedre jobb når jeg trivdes der jeg var når jeg byttet. I det tilfelle hvor jeg ble møkk lei, ble jeg mindre og mindre kritisk til en ny jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101128-dagens-jobbtips/#findComment-575403
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...