Gå til innhold

Helligdagstillegg i påska

Anbefalte innlegg

Gjest gutt på 22

Jeg skal jobbe noen dager på hotell i påskeferien, og lurer på om noen vet hvilke dager som er 100% eller ikke.

Jeg skal jobbe fra 15-23. Skjærtorsdag og langfredag regner jeg som selvsagte, men hva med påskeaften og 2. påskedag? Og hva med dagen i dag, onsdag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101148-helligdagstillegg-i-p%C3%A5ska/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gutt på 22

100 % overtid idag??? Der vill gjerne jeg jobbet. Lørdag er også i utg. en "vanlig" arb. dag.

Torsdag, fredag, søndag og mandag er helligdager.

Er litt i tvil jeg også... Hotell- og restaurantbransjen er blant de som har lavest og færrest tillegg, selv etter streiken i fjor...

Tror Hel72 muligens kan ha rett i dette. Derfor jeg spør, i tilfelle det er noen fra bransjen her som vet. :)

Gjest komuneforbundet

100 % overtid idag??? Der vill gjerne jeg jobbet. Lørdag er også i utg. en "vanlig" arb. dag.

Torsdag, fredag, søndag og mandag er helligdager.

I det offentlige er onsdag vanlig arb. dag. Torsdag, fredag, lørdag, søndag og mandag får man 133,3 % i tillegg. Lørdag er svart på kalenderen, men man får helligdagstillegg likevel da den er inneklemt mellom to andre røde dager.

Men det kommer selvsagt helt an på hva avtale din arb. giver har inngått med sine ansatte. Hør med fagforeningen eller arb. giver.

Er litt i tvil jeg også... Hotell- og restaurantbransjen er blant de som har lavest og færrest tillegg, selv etter streiken i fjor...

Tror Hel72 muligens kan ha rett i dette. Derfor jeg spør, i tilfelle det er noen fra bransjen her som vet. :)

Du har sikkert dette skervet i en avtale. Om du er organisert er vel det kanskje i PRIFO. Er det ikke det forbundet de fleste i din bransje er org?

Annonse

Gjest gutt på 22

Du har sikkert dette skervet i en avtale. Om du er organisert er vel det kanskje i PRIFO. Er det ikke det forbundet de fleste i din bransje er org?

Bedriften følger tariff. HRAF (hotell- og resaurantarbeiderforbundet) er selvsagt forbundet "mitt". ;)

Gjest Den originale Bønna

Det kommer an på om du er fagorganisert. H/R er vel egentlig ikke den fagforeninga som er kjent for å gjøre mest for sine medlemmer, men sjekk med den som er tillitsvalg hos dere. Det er dessuten på mange arb. plasser kun de fagorganiserte på plassen som får, ikke gratispassasjerene/snylterne

Gjest gutt på 22

"bedriften følger tariff" den er vel og grei den, men er DU organisert???? Det er det som er hovedsaken. Tariff er en gode som organiserte har

Som jeg har sagt fra før: Alle ansatte får tarifflønn (også ekstrahjelper, slik som meg). Dette er vanlig praksis mange steder.

Jeg har for øvrig funnet ut at f.eks. onsdag før skjærtorsdag og påskeaften regnes som vanlige dager, mens jeg de andre dagene får 100% tillegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...