Gjest Hjelp en stakkar! Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Er det noen som vet om minibanker i Oslo hvor man kan overtrekke visa kortet? Jeg er helt blakk, får ikke penger før ETTER påske, dette kan bli en laaang og fattig påske hvis jeg ikke får overtrukket litt..... 0 Siter
serendipity Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Jeg får overtrukket mitt VISA kort den banken jeg har kort , ikke i de andre. 0 Siter
Gjest Hjelp en stakkar! Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Jeg får overtrukket mitt VISA kort den banken jeg har kort , ikke i de andre. Men har du en avtale med banken om det da? En slags kredittgrense? 0 Siter
serendipity Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Men har du en avtale med banken om det da? En slags kredittgrense? Nå har jeg det. Men hadde ikke det før. Da fikk jeg overtrukket inntil kr 1000,-. Men jeg fikk KUN tatt ut to hundre av gangen. Så da måtte jeg putte inn kortet fem ganger om jeg skulle ha kr 1000,- 0 Siter
Gjest Willowa Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Men har du en avtale med banken om det da? En slags kredittgrense? Kremt, kremt. Mener ikke å løfte en moralsk pekefinger, men jeg håper du er klar over at det er straffbart å svindle sin egen bank? For det er nemlig definisjonen på å overtrekke kontoen sin, etter at Stortinget kom med Finansavtaleloven for tre år siden. Skal man såkalt overtrekke kortet sitt må man snakke med banken om å få kreditt - og jeg er stygt redd du er alt for sent ute - de fleste bankene stengte i dag kl. 12.00.... 0 Siter
Gjest Hjelp en stakkar! Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Nå har jeg det. Men hadde ikke det før. Da fikk jeg overtrukket inntil kr 1000,-. Men jeg fikk KUN tatt ut to hundre av gangen. Så da måtte jeg putte inn kortet fem ganger om jeg skulle ha kr 1000,- Høres jo lovende ut. Skal jammen prøve, takk for tipset! 0 Siter
Gjest gutt på 22 Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Har du VISA eller MasterCard kan du iallfall betale hos noen som har "manuell maskin". Da blir pengene uansett ikke forsøkt trukket fra kontoen din på ei uke eller to - kanskje mer, nå som det er påske. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Prøv inne på seven-eleven, jeg har hørt rykter om det. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Høres jo lovende ut. Skal jammen prøve, takk for tipset! Du kan jo også prøve de bankene du ikke har kortet ditt i. Men jeg tror det er lurt å prøve kr 200 av gangen. Lykke til , og GOD PÅSKE! 0 Siter
serendipity Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Kremt, kremt. Mener ikke å løfte en moralsk pekefinger, men jeg håper du er klar over at det er straffbart å svindle sin egen bank? For det er nemlig definisjonen på å overtrekke kontoen sin, etter at Stortinget kom med Finansavtaleloven for tre år siden. Skal man såkalt overtrekke kortet sitt må man snakke med banken om å få kreditt - og jeg er stygt redd du er alt for sent ute - de fleste bankene stengte i dag kl. 12.00.... Det hørtes da voldsomt ut. Da er det flaks at jeg ikke er "bura" inn. Litt blond naivitet holder kanskje ikke??? 0 Siter
Gjest Willowa Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Det hørtes da voldsomt ut. Da er det flaks at jeg ikke er "bura" inn. Litt blond naivitet holder kanskje ikke??? he he he! Jeg snakker vel egentlig om situasjoner der kunden med vitende og vilje oppsøker minibanker som er såkalt "offline", dvs ikke har direkte kontakt med banken, og der overtreller kontoen sin med ymse "smarte" uttak. Det er DETTE som er overlagt svindel. Ikke om man i ørska drar et kort ei helg på en butikk man ikke visste ikke var online, og dermed greide å overtrekke kontoen - dette gjør de fleste normale mennesker i løpet av sitt VISA-liv! 0 Siter
serendipity Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 he he he! Jeg snakker vel egentlig om situasjoner der kunden med vitende og vilje oppsøker minibanker som er såkalt "offline", dvs ikke har direkte kontakt med banken, og der overtreller kontoen sin med ymse "smarte" uttak. Det er DETTE som er overlagt svindel. Ikke om man i ørska drar et kort ei helg på en butikk man ikke visste ikke var online, og dermed greide å overtrekke kontoen - dette gjør de fleste normale mennesker i løpet av sitt VISA-liv! Fint! :-) 0 Siter
Gjest makana Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 he he he! Jeg snakker vel egentlig om situasjoner der kunden med vitende og vilje oppsøker minibanker som er såkalt "offline", dvs ikke har direkte kontakt med banken, og der overtreller kontoen sin med ymse "smarte" uttak. Det er DETTE som er overlagt svindel. Ikke om man i ørska drar et kort ei helg på en butikk man ikke visste ikke var online, og dermed greide å overtrekke kontoen - dette gjør de fleste normale mennesker i løpet av sitt VISA-liv! Svindel og svindel.... man betaler det jo tilbake da. Ofte med renter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.