Gå til innhold

Hjelp: Dreamweaver publisering

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet server og domenenavn og strever med å få publisert sidene mine.

Fra min nye tilbyder har jeg fått nytt brukernavn og passord. Jeg er usikker på hva jeg skal skrive inn på FTP host og host directory. Har prøvd med mitt nye domene med og uten ftp foran, men det virker ikke. Når det gjelder host directory, så har jeg prøvd det gamle jeg hadde (public_html, og byttet det ut med www, fordi det sto i brukerinformasjonen at jeg "alle filer må ligge i mappen "www"). Ingen av kombinasjonene hjelper.

Feilmeldingen jeg får er: "An FTP error occured, can not make connection to host"

Jeg har ringt de som har levert serverplass og domene, men han kjenner ikke til dreamweaver og kunne ikke hjelpe meg. Jeg har lest i boka jeg har om dreamweaver og ikke funnet noe svar.

Så nå setter jeg min lit til at det finnes noen hjelpsomme sjeler på DOL som kan hjelpe meg. Hvis noen i det hele tatt skjønner hva jeg snakker om...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101155-hjelp-dreamweaver-publisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du heeeelt nøyaktig serveradresse? OG slash foran www? Sjekk i et ftp-program hvordan det ser ut når du kobler deg opp.

Jeg har slitt med dette sjøl, i forbindelse med direkteopplastning av Blogger..

På den ene serveren måtte jeg skrive /home/sites/domene/www/mappe

på den andre holdt det å skrive /www/mappe

www kan som du sier dessuten byttes ut med public_html hos enkelte. Litt skal man jo slite.. :oP

Har du heeeelt nøyaktig serveradresse? OG slash foran www? Sjekk i et ftp-program hvordan det ser ut når du kobler deg opp.

Jeg har slitt med dette sjøl, i forbindelse med direkteopplastning av Blogger..

www kan som du sier dessuten byttes ut med public_html hos enkelte. Litt skal man jo slite.. :oP

Du skrev:

Hvor skrev du inn dette i DW?

Jeg har aldri jobbet i noen rent ftp-program fordi jeg ikke har hatt behov for det med DW, så jeg har ikke spesielt lyst til å laste det ned for å ekspreimentere med det...

Du skrev:

Hvor skrev du inn dette i DW?

Jeg har aldri jobbet i noen rent ftp-program fordi jeg ikke har hatt behov for det med DW, så jeg har ikke spesielt lyst til å laste det ned for å ekspreimentere med det...

Jeg har aldri publisert med DW... Jeg regner imidlertid med at du må oppgi "banen" til dokumentene i DW sitt publiseringsverktøy, og det vil jo i klartekst si i hvilke mapper på serveren de skal. De opplysningene jeg viste til var de jeg (til slutt!) fant ut at jeg måtte bruke i Blogger sitt publiseringsverktøy - og så bruker jeg "logikken" om at det ene verktøyet vel ikke kans skille seg så mye fra det andre..

Jeg har aldri publisert med DW... Jeg regner imidlertid med at du må oppgi "banen" til dokumentene i DW sitt publiseringsverktøy, og det vil jo i klartekst si i hvilke mapper på serveren de skal. De opplysningene jeg viste til var de jeg (til slutt!) fant ut at jeg måtte bruke i Blogger sitt publiseringsverktøy - og så bruker jeg "logikken" om at det ene verktøyet vel ikke kans skille seg så mye fra det andre..

De opplysningene jeg skriver er forresten de som bør stå i ftp host _directory_

I ftp host skal det vanligvis stå ftp.domenenavn slik du har forsøkt.

Annonse

FTP host er servernavnet(f.eks for de som har hjemmesider på http://home.online.no er det home.online.no(kunne virkelig ikke tilbyderen din hjelpe deg med hva FTP host hos dem er?) og på host directory kan du prøve å ikke skrive noe i det hele tatt.

Jeg har byttet fra .com til .no domene, og da jeg hadde .com domene (hos samme tilbyder) hadde jeg domene.com som FTP-host, det hjelper ikke å bytte det ut med .no.

Jeg har en annen side som funker helt fint som ligger på home.chello.no, men nå er det snakk om et eget domene.

Jeg har prøvd å la være å skrive noe også, uten reslutat... Sukk...

Jeg har byttet fra .com til .no domene, og da jeg hadde .com domene (hos samme tilbyder) hadde jeg domene.com som FTP-host, det hjelper ikke å bytte det ut med .no.

Jeg har en annen side som funker helt fint som ligger på home.chello.no, men nå er det snakk om et eget domene.

Jeg har prøvd å la være å skrive noe også, uten reslutat... Sukk...

Men vet virkelig ikke tilbyderen hvilken FTP host du skal bruke?

Man må legge inn local root folder en annen plass, dvs der man har sidene liggende på PC'en, og det skal være riktig.

Jeg har fått vite ftp.domene.no, men det virker heller ikke...

Hm. Merkelig. Jeg har aldri hatt problemer med å publisere med Dreamweaver, men det er vanskelig å si hva som er problemet hos deg uten å prøve (og feile) litt selv egentlig.

Hvis tilbyderen har peil på vanlig ftp tilkobling burde de jo kunne hjelpe deg uansett. FTP-detaljene skal være de samme uansett program, men det kan jo rett og slett være en feil hos tilbyderen(på serveren, med deres oppsett av din konto eller lignende).

Hm. Merkelig. Jeg har aldri hatt problemer med å publisere med Dreamweaver, men det er vanskelig å si hva som er problemet hos deg uten å prøve (og feile) litt selv egentlig.

Hvis tilbyderen har peil på vanlig ftp tilkobling burde de jo kunne hjelpe deg uansett. FTP-detaljene skal være de samme uansett program, men det kan jo rett og slett være en feil hos tilbyderen(på serveren, med deres oppsett av din konto eller lignende).

Han sjekket at alt fungerte hos dem, så det er nok jeg som ikke har klart å legge inn riktig. Får mase litt til på ham...

Han sjekket at alt fungerte hos dem, så det er nok jeg som ikke har klart å legge inn riktig. Får mase litt til på ham...

Har du prøvd å opprett en ny Site og kun legge inn Remote Info?

Ftp host + Login og Password for så å teste oppkoblingen?

Altså uten å gjøre noen andre innstillinger. Bare i tilfelle du har en eller annen innstilling som lager krøll.

Annonse

Man må legge inn local root folder en annen plass, dvs der man har sidene liggende på PC'en, og det skal være riktig.

Ok, da vil jeg tro at det feltet med ftp directory skal inneholde alle mappene fra server og ned til og med www/ public_html dersom det altså ligger noen mapper der (slik det gjør på den første av mine servere). Slik jeg forstår forklaringen din så har du direkte tilgang til den "offentlige mappa" fra ftp-hosten, og da skal det ikke fylles ut noe i directoryfeltet.

Ok, da vil jeg tro at det feltet med ftp directory skal inneholde alle mappene fra server og ned til og med www/ public_html dersom det altså ligger noen mapper der (slik det gjør på den første av mine servere). Slik jeg forstår forklaringen din så har du direkte tilgang til den "offentlige mappa" fra ftp-hosten, og da skal det ikke fylles ut noe i directoryfeltet.

Takk for nytt råd, men jeg har prøvd det også uten hell dessverre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...