Gå til innhold

Bikinisesongen...

Caracola

Anbefalte innlegg

Men målet mitt er på ingen måte å få six-pack, veldig fornøyd med magen slik den er nå. Vedlikehold er vel ordet jeg ville bruke

Magen og ryggen brukes vel hele tiden på å holde kroppen oppe...?

Ja, de brukes hele tiden, men det gjør det ikke viktigere å trene dem ofte.

Trener du dem ofte vil tross alt verken rygg eller mage bli sterkere.

2 ganger i uka er maks, og grunnen til at jeg sier 2 ganger og ikke 1 er fordi f.eks. magen ikke er så alt for lett å trene skikkelig hardt.

Men å trene dette hver dag, uansett om du vil ha six pack eller hva du vil, er borkasta tid, for ikke å snakke om ødeleggende.

Bruk heller tiden på en sykletur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke noen vits i å trene mage og rygg hver dag. To ganger i uken er greit, toppen tre. Men tren skikkelig hver gang. Vet ikke hvorfor instruktøren din sier noe annet, trodde de fleste visste at muskler trenger gjenoppbygging.. Du vil nok få raskere resultater om du hviler dem grundig etter hver gang.

"Vet ikke hvorfor instruktøren din sier noe annet, trodde de fleste visste at muskler trenger gjenoppbygging"

De fleste instruktører, i hvert fall hva jeg har opplevd i alle mine år på treningsstudio, har ingen forutsetninger for å lære bort noe som helst av trening da det eneste de har er et par uker på et kurs i regi av SATS eller noe sånt.

Det lærer man ikke stort av.

Man ser det når de trener selv. De er jo helt planter der de flyr rundt og dytter på vektene.

Jeg har ved et par anledninger rettet på instruktører mens de har gjennomført en prøvetime med noen, rett og slett fordi de har vist øvelsene helt feil (og litt på faen, selvsagt), og det har vært litt artig :)

Jeg ser det samme når det gjelder disse PTene som flyr rundt der. Det er for meg helt ufattelig at enkelte betaler (hvor mye er det? 3-400 kroner per time?) store summer for å få hjelp av disse menneskene.

Spesielt irriterende er det når de viser diverse ryggøvelser, markløft osv, og de står og ser på sin uerfarne "kunde", og sier: Ja, nå gjør du det helt riktig, mens stakkaren som står der og faktisk tror han/hun gjør riktig er nummeret før å bli sykmeldt pga sinnsyke løft.

Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vet ikke hvorfor instruktøren din sier noe annet, trodde de fleste visste at muskler trenger gjenoppbygging"

De fleste instruktører, i hvert fall hva jeg har opplevd i alle mine år på treningsstudio, har ingen forutsetninger for å lære bort noe som helst av trening da det eneste de har er et par uker på et kurs i regi av SATS eller noe sånt.

Det lærer man ikke stort av.

Man ser det når de trener selv. De er jo helt planter der de flyr rundt og dytter på vektene.

Jeg har ved et par anledninger rettet på instruktører mens de har gjennomført en prøvetime med noen, rett og slett fordi de har vist øvelsene helt feil (og litt på faen, selvsagt), og det har vært litt artig :)

Jeg ser det samme når det gjelder disse PTene som flyr rundt der. Det er for meg helt ufattelig at enkelte betaler (hvor mye er det? 3-400 kroner per time?) store summer for å få hjelp av disse menneskene.

Spesielt irriterende er det når de viser diverse ryggøvelser, markløft osv, og de står og ser på sin uerfarne "kunde", og sier: Ja, nå gjør du det helt riktig, mens stakkaren som står der og faktisk tror han/hun gjør riktig er nummeret før å bli sykmeldt pga sinnsyke løft.

Helt utrolig.

Ja, uff, det er mange som ikke helt vet hva de driver med. Det er mange, og spesielt mange gutter må jeg nesten si, som trener så feil at jeg må snu meg vekk, får jo vondt av å se på!

Men det er også mange instruktører, spesielt på SATS, som driver med fitness eller en eller annen form for kokurranseidrett og er veldig flinke til å veilede. På SATS Skøyen er det noen gutter som driver med fitness bl.a. De jobber på SATS og som PT, og jeg ser det samme her oppe, det er mange som trener seriøst på egenhånd.

Tror ikke at noen av oss kan noe mer enn dem -her (på dette forumet) kan det også bli vel konsentrert om styrketrening f.eks, lite råd om hvordan man trener generelt og hvordan man kombinerer aerobisk trening og styrketrening. Som tross alt er det som gir den største helseeffekten. Men det var bare noen tanker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uff, det er mange som ikke helt vet hva de driver med. Det er mange, og spesielt mange gutter må jeg nesten si, som trener så feil at jeg må snu meg vekk, får jo vondt av å se på!

Men det er også mange instruktører, spesielt på SATS, som driver med fitness eller en eller annen form for kokurranseidrett og er veldig flinke til å veilede. På SATS Skøyen er det noen gutter som driver med fitness bl.a. De jobber på SATS og som PT, og jeg ser det samme her oppe, det er mange som trener seriøst på egenhånd.

Tror ikke at noen av oss kan noe mer enn dem -her (på dette forumet) kan det også bli vel konsentrert om styrketrening f.eks, lite råd om hvordan man trener generelt og hvordan man kombinerer aerobisk trening og styrketrening. Som tross alt er det som gir den største helseeffekten. Men det var bare noen tanker.. :)

Enig i at gutter er verre enn jenter i forhold til det å trene feil, men det går nok på det at så mange gutter på død og liv skal løfte mer vekter enn hva de egentlig klarer, og da blir det mye tull.

Jentene trener mer feil på den måten at de ikke presser seg, og dermed ikke får resultater.

Det er godt mulig at de på skøyen er veldig flinke og har trent i mange år, men det er ikke det jeg har opplevd på andre gym. Der er det stort sett folk som begynner å trene, faller for det, får seg en jobb på sats og derfor tar kurset, og er PTer mens de fortsatt ligger og sliter med 80 kg i benken og knapt vet hvor de forskjellige øvelsene tar med mindre de pugget veldig nøye det de lærte på kurset.

De imponerer lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at gutter er verre enn jenter i forhold til det å trene feil, men det går nok på det at så mange gutter på død og liv skal løfte mer vekter enn hva de egentlig klarer, og da blir det mye tull.

Jentene trener mer feil på den måten at de ikke presser seg, og dermed ikke får resultater.

Det er godt mulig at de på skøyen er veldig flinke og har trent i mange år, men det er ikke det jeg har opplevd på andre gym. Der er det stort sett folk som begynner å trene, faller for det, får seg en jobb på sats og derfor tar kurset, og er PTer mens de fortsatt ligger og sliter med 80 kg i benken og knapt vet hvor de forskjellige øvelsene tar med mindre de pugget veldig nøye det de lærte på kurset.

De imponerer lite.

Skal ikke kverulere, men det virker som de er ganske kresne på hvem de ansetter nå, i motsetning til for noen år siden. Tror det har blitt mer kamp om jobbene i treningsbransjen.

Enig i at jenter også trener feil, så klart. Men det er tross alt verre med gutter som omtrent løfter så tungt at øynene popper ut mens de hiver vektene opp og ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kverulere, men det virker som de er ganske kresne på hvem de ansetter nå, i motsetning til for noen år siden. Tror det har blitt mer kamp om jobbene i treningsbransjen.

Enig i at jenter også trener feil, så klart. Men det er tross alt verre med gutter som omtrent løfter så tungt at øynene popper ut mens de hiver vektene opp og ned :)

Det er godt mulig at det har forandret seg litt. Flere blir PTer og har jobben som levebrød, og da blir nok konkurransen hardere enn tidligere.

Ja, jentene skader seg ofte ikke pga feil trening da de uansett trener alt for lett, mens gutta gjerne gjør alt de kan for å få opp vekter de er for svake til å løfte riktig, og da kan det fort smelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Higgins

De imponerer lite.

Det md jenter og for lav belastning er FAKTA! Står og hepser på minihantler, i det uendelige. For de skal ha "lange, slanke muskler"!;-/

Og noen damer tør ikke sette sin fot inne på vektsalen, av ren redsel for å få et brått tilfelle av store muskler! Skulle tro de innbildte seg at man fikk biceps og lats utdelt over disken, idet de signerer treningsavtalen! Skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad hvis noen forteller at jeg gjør øvelsene feil eller at det blir mer effektivt hvis jeg gjør sånn og slik.

Synes absolutt at folk skal 'blande seg'. Det er jo nesten litt umoralsk å la være hvis man ser at utøvelsen kan gi belastningsskader el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler svømming! Da trener du alle muskelgruppene (varier svømmeartene), bortsett fra de musklene du trenger for å stå oppreist - men de trener du stort sett ellers, ikke sant?

Det kan være lurere å svømme 10*100 meter med litt intensitet, istedet for å svømme en daff 1000 meter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det md jenter og for lav belastning er FAKTA! Står og hepser på minihantler, i det uendelige. For de skal ha "lange, slanke muskler"!;-/

Og noen damer tør ikke sette sin fot inne på vektsalen, av ren redsel for å få et brått tilfelle av store muskler! Skulle tro de innbildte seg at man fikk biceps og lats utdelt over disken, idet de signerer treningsavtalen! Skummelt!

Jeg tror det har noe med IQ å gjøre.

De samme jentene driver tross alt ofte og kjøper all verdens slankeprodukter som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...