Gjest emo Skrevet 19. november 2000 Del Skrevet 19. november 2000 Ettersom jeg er 181 høy og veier bare 68 kg, så synes jeg det er på tide å få litt muskler på kroppen!! Jeg har trent mye utholdenhet gjennom alle år, og den ser ut til å sitte for alltid også. Jeg kan gå måneder uten å trene, og likevel yte bra når jeg gjenopptar treningen. På styrkesiden er det verre. Jeg har trent litt opp igjennom åra, men det har aldri blitt noe "volum" på musklene. De har heller blitt senesterke. Derfor så trenger jeg noen tips til å komme igang, når det gjelder ernæring, øvelser og treningsfrekvens osv. Jeg ønsker samtidig at det ikke skal gå utover utholdenheten, så jeg vil trene det ved siden av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10119-muskelbygging-tips-fra-instrukt%C3%B8r-eller-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emo Skrevet 19. november 2000 Del Skrevet 19. november 2000 Ettersom jeg er 181 høy og veier bare 68 kg, så synes jeg det er på tide å få litt muskler på kroppen!! Jeg har trent mye utholdenhet gjennom alle år, og den ser ut til å sitte for alltid også. Jeg kan gå måneder uten å trene, og likevel yte bra når jeg gjenopptar treningen. På styrkesiden er det verre. Jeg har trent litt opp igjennom åra, men det har aldri blitt noe "volum" på musklene. De har heller blitt senesterke. Derfor så trenger jeg noen tips til å komme igang, når det gjelder ernæring, øvelser og treningsfrekvens osv. Jeg ønsker samtidig at det ikke skal gå utover utholdenheten, så jeg vil trene det ved siden av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10119-muskelbygging-tips-fra-instrukt%C3%B8r-eller-lege/#findComment-53118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 20. november 2000 Del Skrevet 20. november 2000 Hei! Du bør starte styrketreningen rolig og bygge gradvis opp intensiteten. Mye og betydelig økende kondisjostrening er ikke til å anbefale dersom du ønsker å øke mest mulig i styrke og muskelvolum. Moderat kondisjonstrening som holdes på stabilt nivå går fint. Som nybegynner kan det lønne seg å trene lett og ofte, og to ganger med trening på samme muskelgrupper per uke kan passe fint. Litt mer erfarne byggere trener som oftest med hard intensitet, og trenger utfra det mer hvile. Det er vanlig å trene hver muskelgruppe hver 6-7 dag. Angående kosthold så bør du spise sunt og godt. Få i deg nok protein; egg, melk, kjøtt og fisk. Sørg også for tilstrekkelig med vitaminer og mineraler samt noe sunt fett. Protein og fett er viktig for styrke og muskelmasse (kolestrol av fett, og kolestrol inngår i dannelsen av testosteron). Fyll på med karbohydrater slik at du har energi til å trene og vokse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10119-muskelbygging-tips-fra-instrukt%C3%B8r-eller-lege/#findComment-46669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 20. november 2000 Del Skrevet 20. november 2000 Hei! Du bør starte styrketreningen rolig og bygge gradvis opp intensiteten. Mye og betydelig økende kondisjostrening er ikke til å anbefale dersom du ønsker å øke mest mulig i styrke og muskelvolum. Moderat kondisjonstrening som holdes på stabilt nivå går fint. Som nybegynner kan det lønne seg å trene lett og ofte, og to ganger med trening på samme muskelgrupper per uke kan passe fint. Litt mer erfarne byggere trener som oftest med hard intensitet, og trenger utfra det mer hvile. Det er vanlig å trene hver muskelgruppe hver 6-7 dag. Angående kosthold så bør du spise sunt og godt. Få i deg nok protein; egg, melk, kjøtt og fisk. Sørg også for tilstrekkelig med vitaminer og mineraler samt noe sunt fett. Protein og fett er viktig for styrke og muskelmasse (kolestrol av fett, og kolestrol inngår i dannelsen av testosteron). Fyll på med karbohydrater slik at du har energi til å trene og vokse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10119-muskelbygging-tips-fra-instrukt%C3%B8r-eller-lege/#findComment-53545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.