Gå til innhold

Kinesisk påske

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn

Har kineserne noen spesielle regler for påsken?

Tidligere i kveld skulle jeg ut å kjøpe mat. Den ene kinasjappa var stengt så jeg drar til den neste. Der var det åpent, men da jeg begynte å se i menyen fikk jeg beskjed om at kjøkkenet var stengt. De hadde kun åpent for drikke, noe de hadde hatt siden 10 i formiddag. Jeg spurte hvorfor kjøkkenet var stengt, og fikk beskjed om at det var fordi det var langfredag. Det var jo den dagen jesus døde så man kunne ikke servere kjøtt den dagen! Jeg spurte da om det var greit å servere øl og brennevin, noe som var helt i orden, men biff chop suey kom ikke på tale.

Aner jeg noe bakvendt med dette? Jeg trodde ikke jeg spottet Vårherre ved å få litt middagsmat, men at man i respekt for høytiden kan bremse litt på Tequelaen kanskje................

Men men. Det ble Peppes filmdeal i stedet. Pizzaen smakte gymsokk så jeg får håpe at Tripple X er mere underholdende en Pizzaen var velsmakende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101389-kinesisk-p%C3%A5ske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du hadde spurt, tror jeg du ville funnet ut at disse kineserne er katolikker. Katolikker spiser ikke kjøtt på langfredag. "De andre" kineserne er ofte buddister, og/eller en blanding av litt av hvert. De feirer ikke påske. Den første sjappa hadde kanskje stengt fordi det er påske (i Norge), og businessen ikke noe å juble over?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101389-kinesisk-p%C3%A5ske/#findComment-577575
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...