Gå til innhold

naken for irak og sånn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en krigsmotstander som vet å vise hvor mange intelligente mennesker det finnes blandt dem.

Jeg tenker på missekåringer når jeg hører antikrigsfanatikerne prate: "å så ønsker jeg at det blir fred i verden...å ikke mere sultne barn...å sånne ting....derfor må vi slutte å krige...."

Arg....det er vel ingen (muligens et par tre perverse unntak...) som ønsker krig, men noen ganger er det desverre nødvendig.

Og de som tror de demonstrerer for en god sak når de f.eks demonstrerer mot krigen i Irak, tror jeg ikke helt forstår hva alternativene faktisk er.

Skrevet

Nok en krigsmotstander som vet å vise hvor mange intelligente mennesker det finnes blandt dem.

Jeg tenker på missekåringer når jeg hører antikrigsfanatikerne prate: "å så ønsker jeg at det blir fred i verden...å ikke mere sultne barn...å sånne ting....derfor må vi slutte å krige...."

Arg....det er vel ingen (muligens et par tre perverse unntak...) som ønsker krig, men noen ganger er det desverre nødvendig.

Og de som tror de demonstrerer for en god sak når de f.eks demonstrerer mot krigen i Irak, tror jeg ikke helt forstår hva alternativene faktisk er.

I motsetning til deg så er jeg ikke så skråsikker i min mening om krigingen der nede. Tiden vil vise om denne krigen (og de som muligens følger i kjølvannet) fører til bedre kår etc. Jeg er ikke så sikker på det, men jeg benekter heller ikke muligheten.

"................."

Skrevet

I motsetning til deg så er jeg ikke så skråsikker i min mening om krigingen der nede. Tiden vil vise om denne krigen (og de som muligens følger i kjølvannet) fører til bedre kår etc. Jeg er ikke så sikker på det, men jeg benekter heller ikke muligheten.

"................."

Hei Prozak,

Innvasjonen av Irak dreier seg nok mest om kontroll av oljen, og ihvertfall ikke om Iraks befolkning. (En liten brøkdel av det krigen har kostet kunne brødfø samtlige sultende i verden i flere år!)

Det er vel ingen som tror at USA hadde gjort dette hvis det ikke hadde vært for oljen, og hvis Iraks fremste eksport-artikkel var håndbroderte dukker... ;-)

At annet aspekt er selvsagt at hvis USA kan innvadere Irak etter eget forgodtbefinnende (uten godkjenning fra FN) så kan f. eks. Kina like gjerne innvadere de palestinske landområdene for å befri dem fra Sharon. Det blir fritt frem for hvem som helst....

Og hvis det var "menneskerettigheter" som var begrunnelsen, så var det nok Myanmar (Burma) og Nord Korea som burde innvaderes - begge får Irak under Saddam til å fortone seg om et ferieparadis.

Med vennlig hilsen

Skrevet

"................."

Skråsikker er heller ikke jeg, men nå har irakerne i hvert fall fått en mulighet til å bedre sin egen situasjon.

Selv har jeg hele tiden sagt at freden vil bli viktigere enn krigen. Og jeg håper virkelig at USA vil la FN få gjøre brorparten av jobben som følger nå, og at FN (ikke minst) vil være i stand til å enes om de viktige og riktige tiltak.

Men det er helt klart nå man starter på det som virkelig betyr noe. Og så er det å håpe at både irakerne, resten av den arabiske verden, FN og USA klarer å sammarbeide med det beste for irakerne for øye.

Ingen enkel utfordring dog....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...