Gå til innhold

åja, er det DED tida igjed..

Anbefalte innlegg

det er visst ded tida på året igjed, og i år er det dok igged tvil legger, eg har polledallergi. *sdøft* eller? er det addre her sob er igagg bed faedskaped do?

kva slags polled er det sob svever ruddt i lufta på dedde tida? eg sydes det er litt tidlig å styre bed dette, bed bid kjære er også igagg bed dysigg og sdufsing. heldigvis har had doko skikkelige piller liggede, så eg har stjælt eid av dei. håper det hjelper. *dyse*

deste år får eg heller være føre var og traske til akupuddgktør (faed, ubulig å uttale ord med ddgk i) eller doko sådt litt tidligere på året. *sdufs surkle*

gode tips for å stake opp ørede forrested? hæ? sa du doko? hører iggedtigg...*skru opp busikked* ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101404-%C3%A5ja-er-det-ded-tida-igjed/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe...

FYI: Pollensesongen byrja i februar i år... Tre veker tidlegare enn normalt.

Trudde eg hadde fått pollenallergi for eit par år sidan, men i fjor reagerte eg ikkje, og ingenting så langt i år, så eg kryssar fingre og tær.

aha - er det SÅ tidlig det begydder...*gdikke tåka vekk fra adsiktet*

jaja, da er det jo iallfall saddsydlig at det er polled det er. eg fikk eid taddgke ob at det kudde være allergi bot KATTER, og da hadde eg grått i dagesvis, og deretter spist bedisid dag ut og dag idd iddtil legevitedskaped hadde kobbe opp bed eid perbadedt løsdigg. for katter, det BÅ bad ha :)

bed bed....februar, seier du? fy og faed, da. da bå eg jo bestille beg eid tibe hos dokod i desebber elds, da! huff..

Annonse

Dersom det er allergi du har, finnes det vel visse preparater som er reseptfrie i salg på apotekene? Mener å ha lest/hørt at noen av medisinene er det, reklame for det på tv og sånn.

Fort deg avgårde, de stenger nok tidlig i dag.

ja, har også sett reklabede. eg tester bid kjæres piller først, så får eg heller bedrive apotekløpigg over påske. kadskje lurt å få leged til å teste hvilked type polled det er også..sådd at eg veit kor legge det varer.

ja ja, lykke til, det er alt eg har å sei ;) og husk at ddgk er jævlig vadskelig å uttale, sådd at f.eks ordet "taddgke"...jah, you see? :)

Jeg fatter ikke en lyd jeg, neuni! :)

Men jeg skaffer selvsagt piller og øyedråper, så kommer jeg igjennom det.

Kjøp zyrtec, og ikke kast bort alt for å bli kvitt bakrusen. Det funker dårlig, og det er kjipt å bruke opp alt til det formålet.

hare1365380455

aha - er det SÅ tidlig det begydder...*gdikke tåka vekk fra adsiktet*

jaja, da er det jo iallfall saddsydlig at det er polled det er. eg fikk eid taddgke ob at det kudde være allergi bot KATTER, og da hadde eg grått i dagesvis, og deretter spist bedisid dag ut og dag idd iddtil legevitedskaped hadde kobbe opp bed eid perbadedt løsdigg. for katter, det BÅ bad ha :)

bed bed....februar, seier du? fy og faed, da. da bå eg jo bestille beg eid tibe hos dokod i desebber elds, da! huff..

Om det er pollenallergi du har, så er det viktig at du får testet deg for hva du er allergisk mot. Det er nemlig ikke bare pollen. Jeg er allergisk mot bjørk, og dermed også MYE annet: hasselnøtter, epler, pærer, kiwi, fersken, moreller... mye godt altså. Og det blir faktisk flere ting for hvert år. Jeg har en brosjyre der det står andre ting det er vanlig å være allergisk mot om man har bjørkepollenallergi. Jeg spiste f.eks. frokostblanding og fikk allergisjokk, siden det var nøtter i. (Kastet opp/kvalm.) Pass deg for firkløversjokoladen.. Men det kan jo være du kun har allergi mot noe pollen nå.

Om det er pollenallergi du har, så er det viktig at du får testet deg for hva du er allergisk mot. Det er nemlig ikke bare pollen. Jeg er allergisk mot bjørk, og dermed også MYE annet: hasselnøtter, epler, pærer, kiwi, fersken, moreller... mye godt altså. Og det blir faktisk flere ting for hvert år. Jeg har en brosjyre der det står andre ting det er vanlig å være allergisk mot om man har bjørkepollenallergi. Jeg spiste f.eks. frokostblanding og fikk allergisjokk, siden det var nøtter i. (Kastet opp/kvalm.) Pass deg for firkløversjokoladen.. Men det kan jo være du kun har allergi mot noe pollen nå.

eg er dok foreløpig ikkje allergisk bot doko beir, eg pleier å dytte i beg både epler og døtter og sådt, uted at det skjer doko skubbelt. bed eg skal få leged bid til å teste beg, eg trur vi tilogbed sdakka ob det eid gagg - bed ho er så gløbsk! hehe..og det er eg óg :)

Jeg fatter ikke en lyd jeg, neuni! :)

Men jeg skaffer selvsagt piller og øyedråper, så kommer jeg igjennom det.

Kjøp zyrtec, og ikke kast bort alt for å bli kvitt bakrusen. Det funker dårlig, og det er kjipt å bruke opp alt til det formålet.

du fatter ikkje eid lyd? hehehe...;)

jau, skal kjøpe zyrtec eller doko sådt, bed bid kjæres kestide fuddgker kadskje også :)

Annonse

hare1365380455

eg er dok foreløpig ikkje allergisk bot doko beir, eg pleier å dytte i beg både epler og døtter og sådt, uted at det skjer doko skubbelt. bed eg skal få leged bid til å teste beg, eg trur vi tilogbed sdakka ob det eid gagg - bed ho er så gløbsk! hehe..og det er eg óg :)

Hva sier du?? (Tuller.) Legg merke til om du f.eks. begynner å klø i halsen/øregangene om du spiser nøtter/noen av fruktene jeg nevnte og andre. Da kan du være allergisk. Jeg var kun allergisk mot noen få ting da jeg fikk denne allergien min, men nå er det flere og flere.. Øyendråper MÅ du ha, for det er ikke lett å klø som om du har "sandpapir" på øynene. Legg kald våt klut over øynene om det klør, og ikke klø/gni!

Husk bare på å få resept på allergi-medisinene (tabletter, øyedråper og evt. nesespray), fremfor å kjøpe i dyre dommer på apoteket. Det er de samme medisinene - samme styrke osv - man får på apoteket, men pakningene er mindre, og man betaler noe sånt som 5 ganger så mye pr tablett for reseptfrie som på (blå) resept.

Her er en av mange pollenkalendre på nettet, som sier noe om hvilke pollen man kan forvente når. http://www.doktoronline.no/section/nosection/400354 Det er jo ikke sikkert du reagerer på alle typer.

Det Hare snakker om, allergi mot div. matvarer mm kalles kryssreaksjoner. Du kan lese om det på linken over, eller rettere sagt, følge link til side om det. :-)

Har pollenallergi sjøl (de fleste typene...), men hjelpes godt av medisinene.

Hva sier du?? (Tuller.) Legg merke til om du f.eks. begynner å klø i halsen/øregangene om du spiser nøtter/noen av fruktene jeg nevnte og andre. Da kan du være allergisk. Jeg var kun allergisk mot noen få ting da jeg fikk denne allergien min, men nå er det flere og flere.. Øyendråper MÅ du ha, for det er ikke lett å klø som om du har "sandpapir" på øynene. Legg kald våt klut over øynene om det klør, og ikke klø/gni!

takk for gode råd! :)

Husk bare på å få resept på allergi-medisinene (tabletter, øyedråper og evt. nesespray), fremfor å kjøpe i dyre dommer på apoteket. Det er de samme medisinene - samme styrke osv - man får på apoteket, men pakningene er mindre, og man betaler noe sånt som 5 ganger så mye pr tablett for reseptfrie som på (blå) resept.

Her er en av mange pollenkalendre på nettet, som sier noe om hvilke pollen man kan forvente når. http://www.doktoronline.no/section/nosection/400354 Det er jo ikke sikkert du reagerer på alle typer.

Det Hare snakker om, allergi mot div. matvarer mm kalles kryssreaksjoner. Du kan lese om det på linken over, eller rettere sagt, følge link til side om det. :-)

Har pollenallergi sjøl (de fleste typene...), men hjelpes godt av medisinene.

blå resept er gildt, særlig ettersob eg har hatt frikort i 2,5 bådeder allerede ;)

takk for råd og liggdker :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...