Gå til innhold

Slankeforum?????

Dorthe

Anbefalte innlegg

Hvorfor er trening et dårlig råd til deg?

Fordi jeg må først finne noen som kan veilede meg skikkelig. Jeg venter på det som så mye annet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

27

• Zelig

11

• punkyB

6

• Gemini

4

Mest aktive i denne tråden

Men jeg spiser masse og trening blir det så som så med. Jeg trente 3 ganger i uka men det hjalp ingenting så jeg slutta. Tror ikke han fysioen hadde greie på sakene sine.

Men ting tar tid, og verken for deg som er tynn eller for folk som er overvektige og vil ned i vekt, så er dette gjort på kort tid.

Det nytter ikke å trene vekter i 3 mnd og tro at det skal gjøre underverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg må først finne noen som kan veilede meg skikkelig. Jeg venter på det som så mye annet :o)

Prøv personlig trener på helsestudio. Har du ikke råd til det, kan du lete deg frem til mye på nettet eller i blader. Det er ikke vanskelig å løfte noen vekter på forskjellige måter. Og alle får en gratis veiledningstime i helsestudio når du melder deg inn, og når du skal gjøre om på programmet ditt (ihvertfall på SATS eller Elixia).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ting tar tid, og verken for deg som er tynn eller for folk som er overvektige og vil ned i vekt, så er dette gjort på kort tid.

Det nytter ikke å trene vekter i 3 mnd og tro at det skal gjøre underverker.

Jeg trete i 8 mnd og det helt uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da spiste du riktig? 5-6 ganger om dagen?

Klarte ikke å spise mer enn 4 ganger. Men spiste weight gainer ved siden av.

Helt ærlig, jeg tror ikke trening hjelper på meg. Jeg forsøkte fordi noen prøvde å overbevise meg om at det kunne hjelpe og jeg trente i 2 1/2 time hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig, jeg tror ikke trening hjelper på meg. Jeg forsøkte fordi noen prøvde å overbevise meg om at det kunne hjelpe og jeg trente i 2 1/2 time hver gang.

Hvis du trente 2.5 timer hver gang så er det ikke rart du ikke fikk resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv personlig trener på helsestudio. Har du ikke råd til det, kan du lete deg frem til mye på nettet eller i blader. Det er ikke vanskelig å løfte noen vekter på forskjellige måter. Og alle får en gratis veiledningstime i helsestudio når du melder deg inn, og når du skal gjøre om på programmet ditt (ihvertfall på SATS eller Elixia).

:)

Jeg har lett på nettet men det står lite med øvelser jeg kan gjøre.

Mener du det er bedre å gå til trening i et treningsstudio enn å gå til en fysioterapeut. Jeg har nemlig gratis fysioterapi, dvs uten egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det er bedre å gå til trening i et treningsstudio enn å gå til en fysioterapeut. Jeg har nemlig gratis fysioterapi, dvs uten egenandel.

Jeg vil tro at en fysioteraput setter opp et ganske lett treningsprogram, for å trene opp etter skade/sykdom? Så hvis du har sykdom eller skade som gjør at du ikke bør trene selv, så skal jo ikke jeg påstå at du bør gjøre det. Hør med lege i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok et feil treningsprogram. Det er ikke fysisk mulig at musklene ikke utvikles av styrketrening, fordi anabole hormoner øker og kortisol-nivå synker over tid. Anabole hormoner fører til vevsoppbygging og kortisol bryter ned muskelmasse for energi. Hvis du ikke er konstant stressa (og har mye kortisol i blodet) skal de fleste altså gå opp i vekt av styrketrening, forutsatt at man får nok mat.

2,5 times trening tre ganger i uken -det er ikke rart du ikke merket noe. Det er helt feil. Altfor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at en fysioteraput setter opp et ganske lett treningsprogram, for å trene opp etter skade/sykdom? Så hvis du har sykdom eller skade som gjør at du ikke bør trene selv, så skal jo ikke jeg påstå at du bør gjøre det. Hør med lege i så fall.

Jeg venter på legetime. Har ventet siden november og må antagelig vente til juli. Deretter må jeg vente på hjelp bl.a til å trene.

Men jeg skulle gjerne lagt på meg litt før sommeren er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på legetime. Har ventet siden november og må antagelig vente til juli. Deretter må jeg vente på hjelp bl.a til å trene.

Men jeg skulle gjerne lagt på meg litt før sommeren er over.

Hva slags skade eller sykdom har du? Det var jammen lenge å vente.. HelseNorge er ikke hva man tror, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det nok et feil treningsprogram. Det er ikke fysisk mulig at musklene ikke utvikles av styrketrening, fordi anabole hormoner øker og kortisol-nivå synker over tid. Anabole hormoner fører til vevsoppbygging og kortisol bryter ned muskelmasse for energi. Hvis du ikke er konstant stressa (og har mye kortisol i blodet) skal de fleste altså gå opp i vekt av styrketrening, forutsatt at man får nok mat.

2,5 times trening tre ganger i uken -det er ikke rart du ikke merket noe. Det er helt feil. Altfor mye.

Det var ikke jeg som satte opp programmet. Og det var lagt opp til at jeg skulle få større muskler. Så jeg ga opp hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags skade eller sykdom har du? Det var jammen lenge å vente.. HelseNorge er ikke hva man tror, nei.

Har ikke lyst å si det her. Det er ikke så vanlig og jeg vil ikke bli kjent igjen av dem jeg kjenner.

Nei Helsenorge består av venting men det er en annen diskusjon som jeg har tatt her tidligere. Ting kan ta flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg som satte opp programmet. Og det var lagt opp til at jeg skulle få større muskler. Så jeg ga opp hele greia.

Det skjønner jeg godt. Men hvis du er syk eller har en eller annen skade (jfr. lege/fysioteraput-diskusjonen over) kan jo det være årsaken. En syk kropp bør ikke trene for hardt. Men noe bør det være mulig å få til likevel, men da må du ha skikkelig hjelp, ja.

Inntil da, kos deg med all slags mat i sommer, det kan jo ikke skade ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange fysioterapeuter som er knyttet til helsestudio. Da kan du jo trene mens du er hos fysioen.

Hvis du har det gratis er det jo bare å dra dit med en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt. Men hvis du er syk eller har en eller annen skade (jfr. lege/fysioteraput-diskusjonen over) kan jo det være årsaken. En syk kropp bør ikke trene for hardt. Men noe bør det være mulig å få til likevel, men da må du ha skikkelig hjelp, ja.

Inntil da, kos deg med all slags mat i sommer, det kan jo ikke skade ihvertfall :)

Jeg skal kose meg. Jeg er veldig glad i mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst å si det her. Det er ikke så vanlig og jeg vil ikke bli kjent igjen av dem jeg kjenner.

Nei Helsenorge består av venting men det er en annen diskusjon som jeg har tatt her tidligere. Ting kan ta flere år.

Uff, ja. Ønsker deg lykke til ihvertfall. Du får se på de gode sidene ved å være tynn inntil videre -du kan spise hva du vil og når du en dag trener igjen kommer musklene til å synes raskt! Og klær sitter sikkert fint på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange fysioterapeuter som er knyttet til helsestudio. Da kan du jo trene mens du er hos fysioen.

Hvis du har det gratis er det jo bare å dra dit med en gang!!

Jeg må vente for jeg trenger henvisning og det kan jeg ikke få for jeg har vært hos legen. Fastlegen min vil ikke skrive ny fordi han synes det var bortkastet forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...