favn Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Har begynt med knebøy og det kjennes bra ut i den forstand at selve øvelsen går helt greit. Har litt vekt på også Men - jeg får så vondt i overarm / skulder, spesielt på venstre side (er høyrehendt hvis det skulle ha betydning). Det er lurt med bredt tak, ikke sant? Ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre sånn rent teknisk med armene for å unngå at det blir vondt... Gjør du? *** En annen ting: Jeg blir veldig lett sliten i armer av alle overkroppsøvelsene og lurer på om det er greit / lurt / dumt å f.eks. ta litt mageøvelser som 'hvile' innimellom arm-, skulder- og brystøvelsene? La armene få litt hvile før neste øvelse altså. Nå vil sikkert en eller annen foreslå splitt-trening. Glem det, som småbarnsmor har jeg ikke kapasitet til å trene flere ganger i uka enn de to jeg gjør nå (dvs. hver fjerde dag). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg vet ikke så mye her, annet enn at jeg vil tro at et bredt grep på knebøy vil gi mer press på skuldre. Når jeg prøver å tenke etter tror jeg ikke det er noe poeng å holde bredt på knebøy? Mulig jeg tar feil. Holder nokså smalt selv, litt utenfor skuldrene kanskje. Og det er sikkert OK at du tar litt mage innimellom, evnt kan du gjøre overkroppsøvelsene i sirkel. Finn din egen måte, er det greit å gjøre mage innimellom så gjør du det. Så lenge du har nok stabilitet igjen til resten av øvelsene dine 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Jeg vet ikke så mye her, annet enn at jeg vil tro at et bredt grep på knebøy vil gi mer press på skuldre. Når jeg prøver å tenke etter tror jeg ikke det er noe poeng å holde bredt på knebøy? Mulig jeg tar feil. Holder nokså smalt selv, litt utenfor skuldrene kanskje. Og det er sikkert OK at du tar litt mage innimellom, evnt kan du gjøre overkroppsøvelsene i sirkel. Finn din egen måte, er det greit å gjøre mage innimellom så gjør du det. Så lenge du har nok stabilitet igjen til resten av øvelsene dine Sier du det? Og jeg som ble anbefalt å holde bredt grep av en veeeldig flink fyr på gymmet... Ok, rolige mageøvelser går altså bra. Takk, søte deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Er det frittstående knebøy med stang vi/du snakker om? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Er det frittstående knebøy med stang vi/du snakker om? Ja, det er det. Har du noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Ja, det er det. Har du noen råd? Jeg har skrevet litt på treningsforum om det. Men sånn snart forklart; Stå komfortabelt, blikket opp (viktig) "tørrtren" med med stanga til du føler at du har fin balanse. Last på slik at du greier 10 reps. Kjører du tung knebøy må du ha med deg en hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Ja, det er det. Har du noen råd? Få med deg litt benkpress også da - kanskje du danker ut SDD;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Jeg har skrevet litt på treningsforum om det. Men sånn snart forklart; Stå komfortabelt, blikket opp (viktig) "tørrtren" med med stanga til du føler at du har fin balanse. Last på slik at du greier 10 reps. Kjører du tung knebøy må du ha med deg en hjelper. Takk skal du ha, men jeg gjorde faktisk knebøy som en dronning - kort sagt helt etter boka Det tekniske var altså ikke problemet, men at det gjorde så vondt i skuldrene. Et tips jeg har fått i mellomtiden er at armene skal peke rett opp, altså verken bredt eller smalt grep, men midt imellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Få med deg litt benkpress også da - kanskje du danker ut SDD;-) Benkpress? Nei, ikke særlig aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Takk skal du ha, men jeg gjorde faktisk knebøy som en dronning - kort sagt helt etter boka Det tekniske var altså ikke problemet, men at det gjorde så vondt i skuldrene. Et tips jeg har fått i mellomtiden er at armene skal peke rett opp, altså verken bredt eller smalt grep, men midt imellom. Fint, blikket opp har sammenheng med balansen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.