Gå til innhold

Overtrent

Zirine

Anbefalte innlegg

Hvordan føles det å være overtrent?

Jeg kommer aldri til å komme i den tilstanden - ergo kan jeg ikke gjøre erfaringer her - men jeg lurer veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forskjellig hos folk -jeg blir ekstremt trøtt og psykisk sliten. Utålmodig og sutrete. Får også fysiske plager som betennelser stort sett overalt. Tråkker lett over gjør jeg faktisk også. Mister litt kontrollen over kroppen, antakelig.

Men dette er årevis siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellig hos folk -jeg blir ekstremt trøtt og psykisk sliten. Utålmodig og sutrete. Får også fysiske plager som betennelser stort sett overalt. Tråkker lett over gjør jeg faktisk også. Mister litt kontrollen over kroppen, antakelig.

Men dette er årevis siden..

"Det er forskjellig hos folk -jeg blir ekstremt trøtt og psykisk sliten. Utålmodig og sutrete."

Hmm.... dette kjenner jeg igjen. Kan man være overtrent uten å vite det - uten å ha trent mener jeg?

;)

ok, jeg skal slutte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er forskjellig hos folk -jeg blir ekstremt trøtt og psykisk sliten. Utålmodig og sutrete."

Hmm.... dette kjenner jeg igjen. Kan man være overtrent uten å vite det - uten å ha trent mener jeg?

;)

Ja, du er antakelig overtrent.

Har du uforvarende kommet i skade for å gå et par trapper i stedet for å ta heisen?

Babette forordrer absolutt - og da mener jeg absolutt - ro og hvile på sofaen i en uke. Ellers kan du få varig men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

;)

Høres ut som vi skal sette diagnosen overtrent på deg, ja. Cluet er å vite hvor terskelen går. Min er for tida turen det tar bort til Rimi. Er utrolig sutrete når jeg kommer bort dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er antakelig overtrent.

Har du uforvarende kommet i skade for å gå et par trapper i stedet for å ta heisen?

Babette forordrer absolutt - og da mener jeg absolutt - ro og hvile på sofaen i en uke. Ellers kan du få varig men.

*knegg* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dubreuilh

For meg tok det skikkelig på treningshumøret.

Intervalløktene var verst. Jeg kunne ikke fatte og begripe hvorfor det blei tyngre og tyngre for hver gang (stagnasjon er typisk). Dum som jeg var, tenkte jeg at ikke hadde nok grunnlag for intervalløktene, så jeg la inn en måneds periode med nesten utelukkende mengdetrening. Også denne var tung.. Først da skjønte jeg at noe overhodet ikke stemte, og tok en pause, før jeg begynte rolig på igjen.

4-5 mnd. rett i dass.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngenLurerDenneGutten

Hvis du er overtrent, og vi snakker om styrketrening, vil det si at du trener f.eks en/flere muskelgrupper for ofte. Muskelen får ikke "gro" før neste treningsøkt starter.

Og da bryter du ned i stedet for å bygge. Varier muskelgrupper gjennom treningsuka. Tips: Det er bra trening, å trene store doser på hver muskelgruppe - og gode hviler. Minst to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...