Gå til innhold

sunt kosthold; hvor mange kcal?

Gjest vilblisunn

Anbefalte innlegg

Gjest vilblisunn

Hvor mange kcal bør jeg spise daglig for å være sunn?

Jeg er i aktivitet minst en time hver dag, og fokuserer på å spise variert og sunt.

Med en bmi på 18 burde jeg kanskje ikke gå ned så mye mer i vekt, derfor vil jeg heller fokusere på trening og på å leve sunt som sagt.

Men hvor mye bør jeg få i meg hver dag?

På forhånd takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vilblisunn

http://www.iform.no/diverse/bmr.shtml

Bmi under 19 er definert som undervekt.

Det har mye å si HVA du spiser, så å telle kalorier alene har ingenting for seg.

Takk for svar.

Jeg er også bevisst på hva jeg spiser; spiser 4-5 måltider i løpet av dagen. Grovt brød eller knekkebrød, sunne pålegg (makrell i tomat, etc.), minst 5 porsjoner frukt eller grønnsaker daglig ... drikker mye vann, litt juice, litt melk. Spiser ikke varm middag hver dag, men når jeg gjør det går det som regel i fisk eller kylling.

Jeg har lyst til at kroppen min skal ha det bra! Men i og med at jeg ikke spiser middag så ofte må jeg planlegge kostholdet for å få i meg nok. Derfor spør jeg om råd i forhold til hvor mange kalorier jeg minst burde få i meg!

Håper fortsatt på svar og råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddrun1365380422

Takk for svar.

Jeg er også bevisst på hva jeg spiser; spiser 4-5 måltider i løpet av dagen. Grovt brød eller knekkebrød, sunne pålegg (makrell i tomat, etc.), minst 5 porsjoner frukt eller grønnsaker daglig ... drikker mye vann, litt juice, litt melk. Spiser ikke varm middag hver dag, men når jeg gjør det går det som regel i fisk eller kylling.

Jeg har lyst til at kroppen min skal ha det bra! Men i og med at jeg ikke spiser middag så ofte må jeg planlegge kostholdet for å få i meg nok. Derfor spør jeg om råd i forhold til hvor mange kalorier jeg minst burde få i meg!

Håper fortsatt på svar og råd :-)

Jeg har lært at man skal gange ønsket antall kilo med 33. Dvs.at hvis du vil veie 55 kilo, skal du ta 55x33kcal.

Hvis du er rimelig fysisk aktiv, skal du gange 55 med 36.3.Altså kan du da spise 10% mer kalorier pr.døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilblisunn

Jeg har lært at man skal gange ønsket antall kilo med 33. Dvs.at hvis du vil veie 55 kilo, skal du ta 55x33kcal.

Hvis du er rimelig fysisk aktiv, skal du gange 55 med 36.3.Altså kan du da spise 10% mer kalorier pr.døgn.

takk for tips, den var ny! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer helt ann på hva du veier, samt kjønn.

Dessuten er det som noen sier under her ikke bare å telle kaloriene. Hvor kaloriene kommer fra er tross alt relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vilblisunn

Dette kommer helt ann på hva du veier, samt kjønn.

Dessuten er det som noen sier under her ikke bare å telle kaloriene. Hvor kaloriene kommer fra er tross alt relevant.

49 kg, kvinne...

(spiser variert og sunt)

.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 kg, kvinne...

(spiser variert og sunt)

.. ?

Jeg har ikke noen tabell foran meg nå, men 12-1500 kcal er nok uansett en grei referanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...