Gjest vilblisunn Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hvor mange kcal bør jeg spise daglig for å være sunn? Jeg er i aktivitet minst en time hver dag, og fokuserer på å spise variert og sunt. Med en bmi på 18 burde jeg kanskje ikke gå ned så mye mer i vekt, derfor vil jeg heller fokusere på trening og på å leve sunt som sagt. Men hvor mye bør jeg få i meg hver dag? På forhånd takk for eventuelle svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 http://www.iform.no/diverse/bmr.shtml Bmi under 19 er definert som undervekt. Det har mye å si HVA du spiser, så å telle kalorier alene har ingenting for seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilblisunn Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 http://www.iform.no/diverse/bmr.shtml Bmi under 19 er definert som undervekt. Det har mye å si HVA du spiser, så å telle kalorier alene har ingenting for seg. Takk for svar. Jeg er også bevisst på hva jeg spiser; spiser 4-5 måltider i løpet av dagen. Grovt brød eller knekkebrød, sunne pålegg (makrell i tomat, etc.), minst 5 porsjoner frukt eller grønnsaker daglig ... drikker mye vann, litt juice, litt melk. Spiser ikke varm middag hver dag, men når jeg gjør det går det som regel i fisk eller kylling. Jeg har lyst til at kroppen min skal ha det bra! Men i og med at jeg ikke spiser middag så ofte må jeg planlegge kostholdet for å få i meg nok. Derfor spør jeg om råd i forhold til hvor mange kalorier jeg minst burde få i meg! Håper fortsatt på svar og råd :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddrun1365380422 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Takk for svar. Jeg er også bevisst på hva jeg spiser; spiser 4-5 måltider i løpet av dagen. Grovt brød eller knekkebrød, sunne pålegg (makrell i tomat, etc.), minst 5 porsjoner frukt eller grønnsaker daglig ... drikker mye vann, litt juice, litt melk. Spiser ikke varm middag hver dag, men når jeg gjør det går det som regel i fisk eller kylling. Jeg har lyst til at kroppen min skal ha det bra! Men i og med at jeg ikke spiser middag så ofte må jeg planlegge kostholdet for å få i meg nok. Derfor spør jeg om råd i forhold til hvor mange kalorier jeg minst burde få i meg! Håper fortsatt på svar og råd :-) Jeg har lært at man skal gange ønsket antall kilo med 33. Dvs.at hvis du vil veie 55 kilo, skal du ta 55x33kcal. Hvis du er rimelig fysisk aktiv, skal du gange 55 med 36.3.Altså kan du da spise 10% mer kalorier pr.døgn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilblisunn Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg har lært at man skal gange ønsket antall kilo med 33. Dvs.at hvis du vil veie 55 kilo, skal du ta 55x33kcal. Hvis du er rimelig fysisk aktiv, skal du gange 55 med 36.3.Altså kan du da spise 10% mer kalorier pr.døgn. takk for tips, den var ny! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Dette kommer helt ann på hva du veier, samt kjønn. Dessuten er det som noen sier under her ikke bare å telle kaloriene. Hvor kaloriene kommer fra er tross alt relevant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilblisunn Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Dette kommer helt ann på hva du veier, samt kjønn. Dessuten er det som noen sier under her ikke bare å telle kaloriene. Hvor kaloriene kommer fra er tross alt relevant. 49 kg, kvinne... (spiser variert og sunt) .. ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 49 kg, kvinne... (spiser variert og sunt) .. ? Jeg har ikke noen tabell foran meg nå, men 12-1500 kcal er nok uansett en grei referanse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilblisunn Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har ikke noen tabell foran meg nå, men 12-1500 kcal er nok uansett en grei referanse. tusen takk... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harrymann Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 takk for tips, den var ny! :-) Tror du generelt må spise mer! Du er litt for tynn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.