Gå til innhold

Om å spytte i motvind


Mimmy

Anbefalte innlegg

Nei nå har jeg bestemt meg, håper bare jeg er sterk nok til å mene det samme når depresjonene kommer sigende. Har lært meg noen signaler nå så jeg håper.

Jo jeg er optimist.

Er kjempeheldig og har to gode venninner (kanskje tre) som jeg kan snakke med og som rettleder meg når de ser jeg er på vei utfor igjen.

Det er alltid godt å ha gode venner man kan snakke med. Ta godt vare på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kizza1365380506

    20

  • Dorthe

    18

  • Mimmy

    8

  • happy1365380345

    1

Mest aktive i denne tråden

Kizza1365380506

Det er alltid godt å ha gode venner man kan snakke med. Ta godt vare på dem.

Det skal jeg.

Du må ta godt vare på deg selv og Dorthe. Du er ett unikum vet du med all din erfaring.

God natt og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg.

Du må ta godt vare på deg selv og Dorthe. Du er ett unikum vet du med all din erfaring.

God natt og klemmer fra

God natt du også. Jeg skal snart legge meg jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det er alltid godt å ha gode venner man kan snakke med. Ta godt vare på dem.

Sorry, glemte å endre tittelen.

Hmf,der har du den igjen. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg.

Du må ta godt vare på deg selv og Dorthe. Du er ett unikum vet du med all din erfaring.

God natt og klemmer fra

Tror nok at jeg er altfor snill, det er noe av grunnen til at det ikke går så fort for meg å finne løsninger. Jeg er nok sterk, men ikke så veldig modig, alltid. Og så er det også vanskelig å forklare ting.

Men det har gått opp for meg i det siste at jeg HAR egentlig gjort et ganske godt stykke arbeid med å forklare ting, uten å ha oppnådd så veldig mye med det. Fordi de menneskene jeg har forklart det til, ikke har brydd seg noe særlig om å hjelpe meg, tror jeg.

Takk for alle svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt du også. Jeg skal snart legge meg jeg også.

Tror nok at jeg er altfor snill, det er noe av grunnen til at det ikke går så fort for meg å finne løsninger. Jeg er nok sterk, men ikke så veldig modig, alltid. Og så er det også vanskelig å forklare ting.

Men det har gått opp for meg i det siste at jeg HAR egentlig gjort et ganske godt stykke arbeid med å forklare ting, uten å ha oppnådd så veldig mye med det. Fordi de menneskene jeg har forklart det til, ikke har brydd seg noe særlig om å hjelpe meg, tror jeg. Takk for alle svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok at jeg er altfor snill, det er noe av grunnen til at det ikke går så fort for meg å finne løsninger. Jeg er nok sterk, men ikke så veldig modig, alltid. Og så er det også vanskelig å forklare ting.

Men det har gått opp for meg i det siste at jeg HAR egentlig gjort et ganske godt stykke arbeid med å forklare ting, uten å ha oppnådd så veldig mye med det. Fordi de menneskene jeg har forklart det til, ikke har brydd seg noe særlig om å hjelpe meg, tror jeg. Takk for alle svarene.

Det er ikke lurt å være snill i helsesammenheng. Du må stå på hele tiden.

Jeg er også helt sikker på at du har forklart deg bra, fortsett og forklar, en dag treffer du sannsynligvis noen som bryr seg om hva du forteller.

Det vil ikke skje hvis du gir opp :o)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lurt å være snill i helsesammenheng. Du må stå på hele tiden.

Jeg er også helt sikker på at du har forklart deg bra, fortsett og forklar, en dag treffer du sannsynligvis noen som bryr seg om hva du forteller.

Det vil ikke skje hvis du gir opp :o)

Lykke til.

Nei, jeg har ikke gitt opp på noen som helst måte, blir bare frustrert over at de kan gjøre slik mot meg som har et bevist handikapp, selv om det er aldri så usynlig.

Jeg har jo fortalt om det, så medmenneskelig sett er det forkastelig/iskaldt å ikke bry seg om det. Jeg tror det er derfor så mange (spesielt på jobben min) sier til meg at det er mange som har det verre enn meg. For å slippe å engasjere seg i hvordan jeg har det. Så jeg merker at jeg begynner å bli sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Tror nok at jeg er altfor snill, det er noe av grunnen til at det ikke går så fort for meg å finne løsninger. Jeg er nok sterk, men ikke så veldig modig, alltid. Og så er det også vanskelig å forklare ting.

Men det har gått opp for meg i det siste at jeg HAR egentlig gjort et ganske godt stykke arbeid med å forklare ting, uten å ha oppnådd så veldig mye med det. Fordi de menneskene jeg har forklart det til, ikke har brydd seg noe særlig om å hjelpe meg, tror jeg.

Takk for alle svarene.

Jeg synes du er både tøff og modig. En ting har vi alle erfart du kan kun stole på deg selv om du vil ha forbedret din egen situasjon, det gjelder såvel i arbeidslivet som i helsevesenet.

Jeg er enig med Dorthe - stå på forklar og forklar, ikke gi deg. Du har tross alt retten på din side.

Go Girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke gitt opp på noen som helst måte, blir bare frustrert over at de kan gjøre slik mot meg som har et bevist handikapp, selv om det er aldri så usynlig.

Jeg har jo fortalt om det, så medmenneskelig sett er det forkastelig/iskaldt å ikke bry seg om det. Jeg tror det er derfor så mange (spesielt på jobben min) sier til meg at det er mange som har det verre enn meg. For å slippe å engasjere seg i hvordan jeg har det. Så jeg merker at jeg begynner å bli sint.

Det er ingen trøst at andre har det verre. Men du kan like gjerne slutte å forklare ting til folk rundt deg. De forstår det ikke likevel. Forklar når de spør. Ellers får de forholde seg til slik du er. Kun i behandlingssammenheng er det noe vits å slite seg ut med å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det er ingen trøst at andre har det verre. Men du kan like gjerne slutte å forklare ting til folk rundt deg. De forstår det ikke likevel. Forklar når de spør. Ellers får de forholde seg til slik du er. Kun i behandlingssammenheng er det noe vits å slite seg ut med å forklare.

Det er jo sant, kan jo virke som mas dersom de ikke VIL forstå. Og det gjør jo bare saken verre egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant, kan jo virke som mas dersom de ikke VIL forstå. Og det gjør jo bare saken verre egentlig.

Det er vel ikke det at de ikke vil. Det er vel heller at de ikke KAN. Folk som har gått gjennom livet uten et alvorlig problem, og de er det faktisk ganske mange av, klarer ganske enkelt ikke å sette seg inn i andres situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant, kan jo virke som mas dersom de ikke VIL forstå. Og det gjør jo bare saken verre egentlig.

Men hva hvis jeg ikke har klart å forklare det, at det er derfor de ikke vil forstå. Det er slike tanker jeg sliter meg ut på. Men jeg har funnet ut nå, at jeg må gi meg med dette. Og det er IKKE for å trøste meg at de sier at andre har det verre enn meg.

Det er for å slippe å gjøre noe med saken selv, for at jeg skal få det bedre. Det er slik, der jeg jobber, at saksbehandlerne der egentlig har en dobbeltrolle i forhold til meg. De er både kollegaer og behandlere, iom at de tilhører samme etat som jeg egentlig skal ha hjelp av, for å få det bedre.

Koordineringstjenesten for funksjonshemmede hører inn under samme etat som der jeg jobber. Så jeg tror de bare sier det for å beskytte seg selv, for å slippe å engasjere seg. Som de bør, dersom de tar meg alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Men hva hvis jeg ikke har klart å forklare det, at det er derfor de ikke vil forstå. Det er slike tanker jeg sliter meg ut på. Men jeg har funnet ut nå, at jeg må gi meg med dette. Og det er IKKE for å trøste meg at de sier at andre har det verre enn meg.

Det er for å slippe å gjøre noe med saken selv, for at jeg skal få det bedre. Det er slik, der jeg jobber, at saksbehandlerne der egentlig har en dobbeltrolle i forhold til meg. De er både kollegaer og behandlere, iom at de tilhører samme etat som jeg egentlig skal ha hjelp av, for å få det bedre.

Koordineringstjenesten for funksjonshemmede hører inn under samme etat som der jeg jobber. Så jeg tror de bare sier det for å beskytte seg selv, for å slippe å engasjere seg. Som de bør, dersom de tar meg alvorlig.

Det er merkelig at de kan inneha en dobbeltrolle. Kan det være at de får det litt for mye inn på livet som gjør at de "stenger døren". Redsel kanskje. Men det er ingen unskyldning for at ikke de skal behandle deg som et medmenneske, dermed basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det er vel ikke det at de ikke vil. Det er vel heller at de ikke KAN. Folk som har gått gjennom livet uten et alvorlig problem, og de er det faktisk ganske mange av, klarer ganske enkelt ikke å sette seg inn i andres situasjon.

Det er i allefall sikkert. En skal gå lenge i noen andres sko før en hvet hvor skoen trykker, det er i allefall sikkert. Noen mennesker vil ikke engasjere seg da de har nok med sine egne problemer og. Ting er ikke alltid som de ser ut ved første øyekast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva hvis jeg ikke har klart å forklare det, at det er derfor de ikke vil forstå. Det er slike tanker jeg sliter meg ut på. Men jeg har funnet ut nå, at jeg må gi meg med dette. Og det er IKKE for å trøste meg at de sier at andre har det verre enn meg.

Det er for å slippe å gjøre noe med saken selv, for at jeg skal få det bedre. Det er slik, der jeg jobber, at saksbehandlerne der egentlig har en dobbeltrolle i forhold til meg. De er både kollegaer og behandlere, iom at de tilhører samme etat som jeg egentlig skal ha hjelp av, for å få det bedre.

Koordineringstjenesten for funksjonshemmede hører inn under samme etat som der jeg jobber. Så jeg tror de bare sier det for å beskytte seg selv, for å slippe å engasjere seg. Som de bør, dersom de tar meg alvorlig.

Ikke tenk på det. Du har helt sikkert klart å forklare hvordan du har det. Problemet er ikke ditt, det er deres, fordi de ikke kan forstå.

Nå må de ta utgangspunkt i hva du har fortalt og så må de jobbe deretter i samarbeid med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall sikkert. En skal gå lenge i noen andres sko før en hvet hvor skoen trykker, det er i allefall sikkert. Noen mennesker vil ikke engasjere seg da de har nok med sine egne problemer og. Ting er ikke alltid som de ser ut ved første øyekast.

Jeg har degradert noen av venninnene mine til kaffebekjenskap etter å ha forklart og bedt om litt praktisk hjelp i noen år. Det sa stopp tilslutt etter masse sure bemerkninger om hva jeg gjorde/ikke gjorde enda jeg hadde forklart problemet 1000 ganger. Deres tap, ikke mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg har degradert noen av venninnene mine til kaffebekjenskap etter å ha forklart og bedt om litt praktisk hjelp i noen år. Det sa stopp tilslutt etter masse sure bemerkninger om hva jeg gjorde/ikke gjorde enda jeg hadde forklart problemet 1000 ganger. Deres tap, ikke mitt.

Som en god venn sa da jeg hadde det som verst; Hvorfor kaste bort energien på mennesker som ikke er verd det.

Det har hjulpet meg mange ganger når fortvilelsen har vært som verst.

Det å ikke ha kapasitet til å ta seg av gode venner er verre. Der sliter jeg hardt mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en god venn sa da jeg hadde det som verst; Hvorfor kaste bort energien på mennesker som ikke er verd det.

Det har hjulpet meg mange ganger når fortvilelsen har vært som verst.

Det å ikke ha kapasitet til å ta seg av gode venner er verre. Der sliter jeg hardt mange ganger.

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Dine gode venner vet sikkert hvordan du har det og forstår din manglende kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Dine gode venner vet sikkert hvordan du har det og forstår din manglende kapasitet.

Takk for de ordene!

Det håper, og tror jeg, virkelig. Men å gå fra å være ett overskuddmenneske som hjalp alle til å reduseres til ett menneske som ikke har overskudd til noe gjør meg så oppgitt. Alle sier at nå er det min tur til å slappe av, men det passer meg egentlig ikke. Jeg ønsker å være aktiv, og få ting til å skje igjen.

Dagens hjertesukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...