Gå til innhold

Kne

bear

Anbefalte innlegg

Hei eg er ein gut på 23 år. Eg har problemer med eit kne. Eg har vert opperert for menisk for ca et år sidan. Eg er aktiv fotball spelar og svært aktiv. For ca ei veka sidan trente eg knebøy med tunge vekter. Det er eg ikkje så vant til. To dager etter spelte eg fotball. Etter at eg hadde spelt fotball så fekk eg smerter i kne. Smertene er midt på kne under/ved kneskåla. Når eg oppererte minisken så var det ytre minisk. Kan dette være ein overbelastning, menisk eller betennelse? Det er vondt når eg belaster knet, vanlig gange er ikkje noko problem, kan kjenne det i trapper.Er dette noko som går over med hvile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei eg er ein gut på 23 år. Eg har problemer med eit kne. Eg har vert opperert for menisk for ca et år sidan. Eg er aktiv fotball spelar og svært aktiv. For ca ei veka sidan trente eg knebøy med tunge vekter. Det er eg ikkje så vant til. To dager etter spelte eg fotball. Etter at eg hadde spelt fotball så fekk eg smerter i kne. Smertene er midt på kne under/ved kneskåla. Når eg oppererte minisken så var det ytre minisk. Kan dette være ein overbelastning, menisk eller betennelse? Det er vondt når eg belaster knet, vanlig gange er ikkje noko problem, kan kjenne det i trapper.Er dette noko som går over med hvile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du har problem med brusken på spidsen af knæskallen.

du skal holde pause et stykke tid med sværere knæbøjninger.

ca. 3-6 måneder.

læs ellers

www.ortkirkoege.suite.dk

mvh

jvbruun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du har problem med brusken på spidsen af knæskallen.

du skal holde pause et stykke tid med sværere knæbøjninger.

ca. 3-6 måneder.

læs ellers

www.ortkirkoege.suite.dk

mvh

jvbruun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

bear.

Har du en gml. kneskade, skal du bygge deg forsiktig opp nettopp ved vekttrening. Og for all del gå ikke lenger ned enn til en vinkel på ca. 90 grader i kneleddet.

Det du beskriver høres mest ut som en overbelastning. Ta det med ro noen dgr. Hvis det fremedeles er vondt etter en uke, bør kneet undersøkes nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...