Gå til innhold

bruk av rampoline og hoppetau..effektivt??

Gjest lurerlittjajaja

Anbefalte innlegg

Gjest lurerlittjajaja

forbrenner man mye med å hoppe på trampoline eller hoppe tau?jeg kjenner jeg blir veldig fort trøtt i beina av å hoppe på trampoline, og det sies at 10 min.hopping tilsvarer en ganske lang joggetur...har hørt at det er det samme som alt fra en halv time til tre timer!stemmer dette?er dette da en god erstatning for å jogge?viss jeg f.eks hopper 2 ganger i uka og jogger en gang vil det ha samme effekt som å jogge 3 ganger? nå snakker jeg om hopping i ca.10 min-15 min, og jogge en halv time hver gang. hvor høy itensitet må jeg ha når jeg hopper i 10 min for at det skal bli resultater ut av det?jeg ønsker bedre kondis og å forbrenne fett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dine to mål er å få bedre kondis og å forbrenne fett. Disse målene er sammenfallende, men det finnes desverre ingen snarveier. Langvarig (helst 2 timer eller mer) med middels intensitet (puls ca 140), er den mest anerkjente metoden. Dette kan du gjøre ved en skikkelig fjelltur i helgen. I tillegg er 1/2 timers joggeturer i uken bra for kondisjonen, men ikke spesielt effektivt for fettforbrenning. 10 min hoppetau (høy intensitet) vil ikke føre til særlig mye fettforbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...