Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kartoffel

Finnes det ikke sånne kalkulatorer på postbanken osv. Spareban 1 tror jeg også har.

Vi har lån på 1,5 over 20 år (tror jeg det er ) og betaler ca. 12 400,- per. mnd.

F.eks. her:

https://web.nor.no/main.asp?app=lan&fn=1&bank=nor

Månedlig: 13 632

Annonse

Hvis vi tar utgangspunkt i 7 % rente så blir månedelig beløp kr. 11.667.

Du får lavere rente nå, men den går garantert opp igjen. I tillegg bør du legge inn at renten kan øke over 7 % også.

For hvert prosentpoeng renta endrer seg vil det månedelige beløpet endre seg med over 1.600 kr. pr. måned.

Men er det nødvendig å kjøpe ett hus til 2,7 mill kr. da? Eller er husprisene ekstrem høye i ditt området?

Jeg hadde heller kjøpt meg hus til 2 mill. kr. og lånt 1,3 mill. kr.

Jo større hus dere kjøper jo større blir driftskostnadene også.

Du får lavere rente nå, men den går garantert opp igjen. I tillegg bør du legge inn at renten kan øke over 7 % også.

For hvert prosentpoeng renta endrer seg vil det månedelige beløpet endre seg med over 1.600 kr. pr. måned.

Men er det nødvendig å kjøpe ett hus til 2,7 mill kr. da? Eller er husprisene ekstrem høye i ditt området?

Husene her i området ligger på mellom 2,5 - 3,5 millioner når en skal ha 5 soverom og ca. 200 kvm +.

Ikke billig , men nødvendig når en har 4 unger...og ikke vil jeg at de skal måtte skifte skole heller ;o)

mariaflyfly

Husene her i området ligger på mellom 2,5 - 3,5 millioner når en skal ha 5 soverom og ca. 200 kvm +.

Ikke billig , men nødvendig når en har 4 unger...og ikke vil jeg at de skal måtte skifte skole heller ;o)

Du bor ikke i Oslo, skjønner jeg... ;o)

Annonse

Stemmer dette da? Har lån på 1.5 mill, og betaler ei rente på 6,28% og billån til 9% rente...Måndlige utgifter er nå på 12500 kroner...over 25 år...

Stemmer dette da? Har lån på 1.5 mill, og betaler ei rente på 6,28% og billån til 9% rente...Måndlige utgifter er nå på 12500 kroner...over 25 år...

Du har helt rett, jeg glemte å legge til avdragsbiten, hehe.

Med ett lån på 2,0 mill. med 7 % rente, så blir månedlig beløp på kr. 14.158,-

Slik går det når man skal være rask.

Jeg regnet feil i mitt første innlegg. Jeg glemte å legge til avdragsbiten. Det du skal betale i måneden er kr. 14.158,- med ett lån på 2 mill. kr til 7 % rente. Dette er litt avhengig av gebyrene selvsagt.

Du har helt rett, jeg glemte å legge til avdragsbiten, hehe.

Med ett lån på 2,0 mill. med 7 % rente, så blir månedlig beløp på kr. 14.158,-

Ja, jeg begynte å lure på hvilken bank du bruker....den hørtes nemlig fin og fristende ut...(",)...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...