Gå til innhold

Er mitt kosthold bra nok?

imili

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om mitt kosthold er noe bra...ønsker å gå ned 8-9 kilo, som jeg synest er min idealvekt.

Frokost 08:00: tre små grove knekkebrød m/ makrell i tomat, brunost, syltetøy (varierer litt) og et glas apelsinjuice

Lunch 11:30: En frukt eller to, en grovskive eller havregryn med skummet melk..

Middag:En vanlig porsjon av det som blir laget...fisk 2 ganger i uka.

Kvelds 19:30:Gjerne det samme som frokost, pluss en frukt..

Spiser også frukt som mellommåltider visst jeg har behov for det..

Spiser elles ikke godteri, eller drikker brus (kanskje lett av og til) Sjelden chips o.l...

Høres dette fornuftig ut, eller mangler jeg noe? Synest ikke vekta mi rikker seg nemmelig...

Trener litt sånn i ny og ne, svømming, gåtur..

Er 20 år, 164, og 64kg

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du har et bra kosthold og bra vekt men et par ting kan forbedres for å gå mer ned i vekt.

Syltetøyet bør byttes ut med noe mindre søtt som leverpostei. Juisen kan med fordel byttes ut med melk eller te uten sukker. Hvitost er bedre enn brunost. Ta en skje tran før frokost og en skje raps\olivenolje før middag. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har et bra kosthold og bra vekt men et par ting kan forbedres for å gå mer ned i vekt.

Syltetøyet bør byttes ut med noe mindre søtt som leverpostei. Juisen kan med fordel byttes ut med melk eller te uten sukker. Hvitost er bedre enn brunost. Ta en skje tran før frokost og en skje raps\olivenolje før middag. Lykke til

En ting til. Frukt bør ikke spises som et eget måltid men sammen med annen mat. Jeg har selv lagt på meg av å spise mye frukt(trodde ikke det gjorde noe). Grønnsaker er bedre og da helst rå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kostholdet der duger ikke.

Bytt ut to av brødmåltidene (gjerne lunsjen og kveldsmaten) med kost basert på proteinrik føde som kylling og fisk.

Spis 5 måltider om dagen, med ca 3 timers mellomrom.

Da skal du se at det blir liv i leiren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...