Gå til innhold

Ned 1kg i uka

Gjest stor nok innsats?

Anbefalte innlegg

Gjest stor nok innsats?

Er ei jente på 22år,162cm.72kg, og har som mål å gå ned i kg i uka fram mot sommeren. For den første uka har jeg satt opp følgende plan:

08.00:1cappuchino (70kcal)

Deretter går jeg tur i 1,5time

11.00: 2grove rundstykker(150kcal stk.)+2skiver magert kjøttpålegg

Deretter spiser jeg det samme som 11.00 måltid 3 ganger til i løpet av dagen,(varirere med sunt pålegg),spiser ingenting annet,drikker bare vann. En forbrenningstrening til på kvelden på 1time.

Er dette stor nok innsats for å gå ned 1kg i uka,eller spiser jeg for mye?

(klar over at det ikke er så variert kosthold,men vil kutte ut alt sukker og spise jevnt for å holde forbrenningen oppe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser altfor lite og lager kaos i kropp og forbrenning.

Hvor er frukten, grønnsakene, fisken, kjøttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg ville heller satse på mer mosjon enn å spise mindre. Dernest erstatt noe brød med grønnsaker. Frokosten din er for dårlig, det nytter ikke på den måten. Det fins mye på nettet om dette, men jeg ville heller kjøpt en kjent bok eller fått diett av lege.

De jeg vet om som har lykkes bra, har syklet 30 min hver dag på trimsykkel foran TV'en. Jeg hører flere med høy og stabil vekt går ned en halvkilo i uka uten å spise mindre, på den måten. Formen bir bra også, rene trolldommen for figuren og ikke minst hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er det latterligste matprogrammet jeg kan huske å ha sett i manns minne, og selvsagt ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er det latterligste matprogrammet jeg kan huske å ha sett i manns minne, og selvsagt ikke å anbefale.

Dette er nok den såkalte rundstykke og cappuchino- dietten.

Veldig fin om man liker å gå på cafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du går ned 1 kg i uka - men du går garantert opp2 kg i uka igjen etterpå fordi du fucker opp forbrenninga di.

Man går ikke på slanke/sultekur hvis man vil ha et vellykket resultat. Fortsett med trening , spis sunt og normalt og du vil gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest til deg

Det virker ikke som det er helt samsvar mellom aktivitet og matinntak.

Synes du spiser for lite, hvis du ikke spiser mer i løpet av dagen.

Spis sunt, og ofte. Ikke tenk så mye på kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det tenkte jeg også. Tror ikke det er å anbefale å spise slik, man kan bli syk veldig fort.

Øl og potetgull er ikke noe bedre, eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke har lyst til å se noen resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest var det så ille?

Regnet ut at dette blir ca.1500kalorier pr,dag, og i følge grete roede bør man ligge på 1100pr.dag hvis man skal ned i vekt..

cappuchino til frokost er fordi jeg skal ha veldig få kalorier,vil forbrenne fett på 1,5times turen min..

spiser jo kjøttpålegg da,greit det er mye brød,men det er grovbrød,så det kan vel ikke være så usunt..

Har alltid trent mye,ja,har slitt med spiseforstyrrelser før,og så økt voldsomt i vekt igjen, men nå vil jeg gå ned på en sunn måte, før når jeg har slanket meg har jeg vel ligget på rundt 600kcal dagen,så synes dette var litt vel mye mat,men vil ikke sulte meg heller..

Hvis dette er så "ille",kan noen komme med forslag til et supert opplegg?

Kjempeglad for svar,men det bør helst være ganske konkret,ikke sånn spis sunt og tren mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet ut at dette blir ca.1500kalorier pr,dag, og i følge grete roede bør man ligge på 1100pr.dag hvis man skal ned i vekt..

cappuchino til frokost er fordi jeg skal ha veldig få kalorier,vil forbrenne fett på 1,5times turen min..

spiser jo kjøttpålegg da,greit det er mye brød,men det er grovbrød,så det kan vel ikke være så usunt..

Har alltid trent mye,ja,har slitt med spiseforstyrrelser før,og så økt voldsomt i vekt igjen, men nå vil jeg gå ned på en sunn måte, før når jeg har slanket meg har jeg vel ligget på rundt 600kcal dagen,så synes dette var litt vel mye mat,men vil ikke sulte meg heller..

Hvis dette er så "ille",kan noen komme med forslag til et supert opplegg?

Kjempeglad for svar,men det bør helst være ganske konkret,ikke sånn spis sunt og tren mer..

Mer kjøtt, grønnsaker, fisk.

Variert kosthold.

Et glass lettmelk eller skummetmelk om dagen, på grunn av beinbygningen. (Spesielt viktig med tanke på at du har hatt spiseforstyrrelse)

Oppskrifter:

http://www.fibermat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette skal du spise hver eneste dag i ukesvis? Mamma mia..

Det jeg aldri kommer til å skjønne er hvorfor så mange tror det er lurt å leve annerledes når de skal ned i vekt, for så å spise helt annerledes (eller tro man kan spise som før) igjen når man har nådd målet. Det er helt ulogisk! Man MÅ finne et kosthold man kan leve med for alltid, hvis ikke kommer vekten tilbake. Så hvorfor ikke legge om til et sunt kosthold først som sist? Det du skisserer er et meget usunt kosthold. Sitter du mye på rumpa i tillegg kommer du ikke til å gå ned i vekt av dette, selv om det er 1500/1800 eller hva det nå blir av kalorier. Ut på tur, og få i deg frukt, grønnsaker, rent kjøtt og fisk. Simsalabim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffine

Jeg er i en situasjon som er skremmende lik din! Slitt med spiseforstyrrelser før, har lagt på meg MYE, og vil gjerne ned 6-8 kg før sommeren.

Har satt en dato på 23 juni for å nå målet mitt, og det BØR være gjennomførbart.

Jeg tror det er lettere når vi er to sammen om dette, vi kan gi hverandre hjelp og støtte og mailes jevnlig for å avgi rapport om hvordan det går.

Jeg er seriøs!

Vær så snill å mail meg på:

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raffine

Det er da ikke nødvendig å gjøre narr av vedkommede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffine

Gjør ikke narr av personen, men dietten.

Men da gjør du jo indirekte narr av personen siden dette var hennes idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da gjør du jo indirekte narr av personen siden dette var hennes idé.

ok.

Jeg syns fortsatt ikke ideen om en rundstykke - diett er god. Ikke eggediett, suppediett eller blomkåldiett, heller.

Det blir for ensidig.

Men jeg skjønner godt at det er lett å ty til "enkle" løsninger når man vil gå ned i vekt.

Lykke til begge to, pass på dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal bytte ut et par av rundstykkene, fortrinnsvis det på ettermiddagen, med en bit fisk, evt. kylling, og en potet med noe grønnsaker til. Mye bedre og variert. Du kommer til å få mangelsykdommer av en så enformig diett ellers. Det holder ikke bare å bytte ut noen påleggsskiver, det er jo snakk om syltynne greier som bare veier noen få gram.

Dessuten synes jeg du skal føye til en banan og et eple til frokost-cappuchinoen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Higgins

Jeg synes du skal bytte ut et par av rundstykkene, fortrinnsvis det på ettermiddagen, med en bit fisk, evt. kylling, og en potet med noe grønnsaker til. Mye bedre og variert. Du kommer til å få mangelsykdommer av en så enformig diett ellers. Det holder ikke bare å bytte ut noen påleggsskiver, det er jo snakk om syltynne greier som bare veier noen få gram.

Dessuten synes jeg du skal føye til en banan og et eple til frokost-cappuchinoen din.

Er det før-frokost-trening hun satser på, bør hun _ikke_ ta noe eple eller banan. Og jeg ville heller tatt en kopp svart kaffe med null kcal. Og evt litt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffine

ok.

Jeg syns fortsatt ikke ideen om en rundstykke - diett er god. Ikke eggediett, suppediett eller blomkåldiett, heller.

Det blir for ensidig.

Men jeg skjønner godt at det er lett å ty til "enkle" løsninger når man vil gå ned i vekt.

Lykke til begge to, pass på dere selv.

Ja, selve dietten er ikke klok, men hun kommer nok til å gå ned i vekt om hun gjennomfører den. Og - det er ikke alltid man legger på seg kiloene igjen etter en slik diett, man må bare gå gradvis tilbake til et normalt kosthold etter fullført diett.

Dietten er ikke "etter boka", nei, men hva gjør man vel ikke for å gå ned noen kilo før bikinisesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...