Gå til innhold

If forsikring, hva driver de med ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg ringte og ba om nytt tilbud på bilkasko, hjem og ulykke, som jeg gjør hvert år på denne tida. _Økte_ forsikringssummene, og premien er nå nesten halvert fra i fjor.

I fjor fikk jeg 20% bare ved å ringe og da var de billigst også på bil. I fjor ga de rabatter for lang og tro kunde. Men i år fant jeg Tennant som la seg 500 under dem likevel, på tross av alle rabattene. Slik var det ikke i fjor, da var Tennant midt på treet.

Hopper premiene opp og ned hvert år i samme selskap ? Dette er helt sprøtt.

Jeg fikk mistanke da de ringte fra If i forrige mnd og spurte om alt var OK. Jeg skjønte at meningen var å finne ut om jeg ville betale premien de ville sette opp til meg eller om jeg ville sjekke priser. Jeg sa at alt var OK, fordi jeg ville ringe rundt likevel, så da fikk jeg en svært høy premie da de trodde jeg ikke ville sjekke. Sleipt ?

Godt råd: ring rundt og få tilbud hvert år før hovedforfall, jeg har spart et par tusen på det hvert år. Ikke tro på de lure agentene, de har provisjon fant jeg ut, og to kunder kan ha svært ulik premie i samme selskap ofte. De gamle kundene som ikke sjekker, får svi noen tusenlapper.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103225-if-forsikring-hva-driver-de-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Riksklysa

nok en gang beveger du deg inn på et tema du kjenner særdeles dårlig, men jeg skal la det gå for denne gang...

men et par tips skal du få, du gamle grå...

- veldig lurt å sjekke prisene, det er mye å spare, men vet du hva du kjøper for prisen du betaler? neppe, mendet er i og for seg greit... jeg kan godt lære deg om du vil...

- ikke alle selgere har provisjon, men det visste du kanksje? eller?

- og når det er sagt, hvorfor skal du hele tiden starte diskusjoner angående temaer du ikke kan inngående? det er jo patetisk og du er jo dømt til å bli "parkert" en dag, for det er garantert noen som kan mer enn deg om akkurat DET temaet her inne? eller ja bortsett fra temaet Ulv i Faarikaal da, det burde du kjenne best selv:-§

Ulv I Faarikaal

nok en gang beveger du deg inn på et tema du kjenner særdeles dårlig, men jeg skal la det gå for denne gang...

men et par tips skal du få, du gamle grå...

- veldig lurt å sjekke prisene, det er mye å spare, men vet du hva du kjøper for prisen du betaler? neppe, mendet er i og for seg greit... jeg kan godt lære deg om du vil...

- ikke alle selgere har provisjon, men det visste du kanksje? eller?

- og når det er sagt, hvorfor skal du hele tiden starte diskusjoner angående temaer du ikke kan inngående? det er jo patetisk og du er jo dømt til å bli "parkert" en dag, for det er garantert noen som kan mer enn deg om akkurat DET temaet her inne? eller ja bortsett fra temaet Ulv i Faarikaal da, det burde du kjenne best selv:-§

>>nok en og beveger du deg inn på et tema du kjenner særdeles dårlig, men jeg skal la det gå for denne gang...

Så nill du er og forteller meg ting. Har du noe konkret å komme med eller bare irriterer jeg ?

>>men et par tips skal du få, du gamle grå...

Fra en som er mye smartere enn meg, og vil vise litt forakt.

>>- veldig lurt å sjekke prisene, det er mye å spare, men vet du hva du kjøper for prisen du betaler? neppe, mendet er i og for seg greit... jeg kan godt lære deg om du vil...

Hvis du tror jeg ikke leser vilkår, så tar du feil, men det er greit. Mer forakt.

>>- ikke alle selgere har provisjon, men det visste du kanksje? eller?

Vet mye om salg og selgere, men ikke nok.

>>og når det er sagt, hvorfor skal du hele tiden starte diskusjoner angående temaer du ikke kan inngående? det er jo patetisk og du er jo dømt til å bli "parkert" en dag, for det er garantert noen som kan mer enn deg om akkurat DET temaet her inne?

Kan du mer, så opplys oss, hvis ikke så spør, kanskje noen svarer. Jeg vet ikke alt, og vil vite mer, så opplys meg.

>>eller ja bortsett fra temaet Ulv i Faarikaal da, det burde du kjenne best selv:-§

Aha ! Det er personen du vil ta, ikke saken ?

Lenge siden jeg har sett et så surt og arrogant innlegg, men det er greit. La deg provosere og angrip person, og du skal få svar. Hvis noen gidder, for du skjønner at det er meg knekkende likegyldig hva du mener når du opptrer slik.

Dette innlegget tilførte ingenting til saken, og det var ikke meningen heller.

Annonse

>>nok en og beveger du deg inn på et tema du kjenner særdeles dårlig, men jeg skal la det gå for denne gang...

Så nill du er og forteller meg ting. Har du noe konkret å komme med eller bare irriterer jeg ?

>>men et par tips skal du få, du gamle grå...

Fra en som er mye smartere enn meg, og vil vise litt forakt.

>>- veldig lurt å sjekke prisene, det er mye å spare, men vet du hva du kjøper for prisen du betaler? neppe, mendet er i og for seg greit... jeg kan godt lære deg om du vil...

Hvis du tror jeg ikke leser vilkår, så tar du feil, men det er greit. Mer forakt.

>>- ikke alle selgere har provisjon, men det visste du kanksje? eller?

Vet mye om salg og selgere, men ikke nok.

>>og når det er sagt, hvorfor skal du hele tiden starte diskusjoner angående temaer du ikke kan inngående? det er jo patetisk og du er jo dømt til å bli "parkert" en dag, for det er garantert noen som kan mer enn deg om akkurat DET temaet her inne?

Kan du mer, så opplys oss, hvis ikke så spør, kanskje noen svarer. Jeg vet ikke alt, og vil vite mer, så opplys meg.

>>eller ja bortsett fra temaet Ulv i Faarikaal da, det burde du kjenne best selv:-§

Aha ! Det er personen du vil ta, ikke saken ?

Lenge siden jeg har sett et så surt og arrogant innlegg, men det er greit. La deg provosere og angrip person, og du skal få svar. Hvis noen gidder, for du skjønner at det er meg knekkende likegyldig hva du mener når du opptrer slik.

Dette innlegget tilførte ingenting til saken, og det var ikke meningen heller.

Godt svar Ulv...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...