Gjest Raffine Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 ...på all godterispising! Jeg er helt ekstrem etter søtsaker. Det går ikke én dag uten at jeg spiser snop, og det har medført at jeg har gått opp 6 kg det sista halvåret. Sjokolade, kaker, is, chips, nugatti.... Uhm... Men nå er det nok. Jeg skal ned 6-8 kg til St. Hans, og det er vel gjennomførbart? Noen tips om hvordan jeg skal håndtere søtbehovet når det kommer? For dette kommer til å bli hardt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har mitt søtbehov under kontroll med kromtabletter men jeg har hørt at det ikke hjelper på alle. En annen sa her på DOL tidligere at det hjalp å bytte ut snop med søt frukt som annans f.eks. evt. prøve med grønnsaker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bocca Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Mitt råd er: Ikke gjør det! Tenk så unødvendig å gå glipp av all den nytelsen (ved sjokkis, mener jeg) og å brule all den viljestyrken på ikke å unne seg noe! Ikke lurt, mener jeg. Det viktigste til StHans er vel å få strammet opp kroppen (i hvert fall er det det for meg!!) ikke om det er 6 eller 7 kilo som går med? Begrensning er sikkert lurt hvis du spiser snop hver dag, men jeg skjønner ikke hvorfor løftet du gir deg selv må være så puritansk? Hva med kanskje litt selvpisking og klagesang midt på dagen mens du er i gang? (unnskyld, ikke vondt ment, ble bare revet med! Ok, hele budskapet i dette litt sære innlegget er: spis litt snop. En statos. En Gullpinne. Da går alt så mye lettere? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Poser med baby-gulrøtter! De fås kjøp på f.eks. Kiwi. Bare å stikke neven inn i kjøleskapet og forsyne seg med en neve av dem, søte og gode, når trangen til å knaske på noe melder seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raffine Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Mitt råd er: Ikke gjør det! Tenk så unødvendig å gå glipp av all den nytelsen (ved sjokkis, mener jeg) og å brule all den viljestyrken på ikke å unne seg noe! Ikke lurt, mener jeg. Det viktigste til StHans er vel å få strammet opp kroppen (i hvert fall er det det for meg!!) ikke om det er 6 eller 7 kilo som går med? Begrensning er sikkert lurt hvis du spiser snop hver dag, men jeg skjønner ikke hvorfor løftet du gir deg selv må være så puritansk? Hva med kanskje litt selvpisking og klagesang midt på dagen mens du er i gang? (unnskyld, ikke vondt ment, ble bare revet med! Ok, hele budskapet i dette litt sære innlegget er: spis litt snop. En statos. En Gullpinne. Da går alt så mye lettere? Hilsen Problemet mitt er at jeg greier ikke begrensninger. Det er ALT - eller ingenting. Som regel alt... Sukk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raffine Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har mitt søtbehov under kontroll med kromtabletter men jeg har hørt at det ikke hjelper på alle. En annen sa her på DOL tidligere at det hjalp å bytte ut snop med søt frukt som annans f.eks. evt. prøve med grønnsaker. Har prøvd både søt frukt og gulrøtter, men ingen av delene kan erstatte godteri. Har også prøvd krom, men merket ingen forandringer. Eplecidereddik har jeg derimot hatt gode erfaringer med tidligere, men det ser ut som den har mistet sin virkning... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Så lenger ned at du har prøvd krom, men har du prøvd i den dosen som trengs? F.eks Krom Pikolonat (Soloray): ta to piller til hvert måltid i ca tre uker, og trapp ned til en til hvert måltid, og så holder det med f.eks 2 daglig. En eller to om dagen i starten vil gjøre lite for å balansere blodsukkeret ditt. Det er verdt et forsøk. Har ikke brukt det for søthunger selv, men for å balansere blodsukkeret. En venninne tok pillene som jeg skrev over og hun merket umiddelbar forandring, omtrent over natten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest booca Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Problemet mitt er at jeg greier ikke begrensninger. Det er ALT - eller ingenting. Som regel alt... Sukk. Ok, så lenge du ikke satser livet ditt på det.. Nye råd: Te med suketter. (enten engelsk te med melk eller f.eks solbær te.) Blir søtt og godt og KAN i noen tilfeller erstatte goderi. Rosiner, hvis du liker det? Selvsagt ikke det samme, men det kan i hvert fall hjelpe litt på "putte noe i munnen" behovet som gjerne melder seg. Mer mat. Hvis du vil ha sjokolade, spis en brødskive. Da blir magen mett og glad og slutter ofte å plage deg. Hilsen (denne gangen litt mindre aggresiv med kjepphesten sin) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raffine Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Så lenger ned at du har prøvd krom, men har du prøvd i den dosen som trengs? F.eks Krom Pikolonat (Soloray): ta to piller til hvert måltid i ca tre uker, og trapp ned til en til hvert måltid, og så holder det med f.eks 2 daglig. En eller to om dagen i starten vil gjøre lite for å balansere blodsukkeret ditt. Det er verdt et forsøk. Har ikke brukt det for søthunger selv, men for å balansere blodsukkeret. En venninne tok pillene som jeg skrev over og hun merket umiddelbar forandring, omtrent over natten. selges det i vanlige helsekostforretninger? Ca pris? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 selges det i vanlige helsekostforretninger? Ca pris? Ja, de har det i vanlige helsekostforretninger. Det er 100 tabletter i en boks, og den koster mellom 125 og 145 (to forskjellige butikker her). Den er ofte på tilbud, også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raffine Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Ja, de har det i vanlige helsekostforretninger. Det er 100 tabletter i en boks, og den koster mellom 125 og 145 (to forskjellige butikker her). Den er ofte på tilbud, også. Takk! Mulig jeg bør teste det da! Alt for å få vekk det j... suget i magen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Takk! Mulig jeg bør teste det da! Alt for å få vekk det j... suget i magen! Husk også på at suget går over etter bare et par dager med "avhold". Det er jo en billigere løsning. (Men jernvilje kan jo ikke kjøpes, da.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sugen Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Husk også på at suget går over etter bare et par dager med "avhold". Det er jo en billigere løsning. (Men jernvilje kan jo ikke kjøpes, da.) Går ukevis mellom hver gang jeg spiser snop, men suget har ikke stoppet opp hos meg. Spiser jevnt, sunn mat og trener hver dag, så suget er tydeligvis forskjellig fra person til person. Men så har jeg jo jernvilje da ..hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.