Gå til innhold

Please svar meg på mitt spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest lurer veldig
Skrevet

Jeg er så usikker på om personalsak skal tolkes som avskjedssak eller om det kan ha noe med andre ting i arbeidsforholdet å gjøre. Kan ikke noen være så snill å svare meg. Jeg går rundt i leiligheten og grubler, siden jeg har hørt via omveier at sjefen min har sendt saken min tilbake og sier at dette er personalsak. Jeg har vært sykemeldt i et halvt år og har ingen kontakt med arbeidsstedet. Har fått legeattest på at jeg bør få hjelp til omplassering og at den forrige jobben er for tung for meg.

Gjest lurer veldig
Skrevet

Begge deler, vil jeg tro.

Lykke til, da.

Hva mener du med begge deler?

Gjest SSeL
Skrevet

Han kan kanskje mene at det er andre ting i arbeidsforholdet, OG han kan mene avskjedsak. Spørs jo hvordan han tolker begrepet!

Dette er jo noe jeg bare tror, vet du.

Gjest lurer veldig
Skrevet

Det treng ikkje vera avskjedssak.

Men må det være negativt, eller kan det handle om at jeg skal få hjelp til omplassering?

Kizza1365380506
Skrevet

En personalsak trenger ikke nødvendigvis være en avskjedssak. Det kan vel være en hvilken som helst sak som skal avgjøres av personal leder i den avdelingen du er ansatt. Det at det skal tilrettelegges for deg på arbeidsplassen kan være en personalsak i seg selv.

Tror du skal la være å gruble på dette til mandag. Dersom du fremdeles har problemer så ringer du sjefen din og spør. Du må ikke la dette bli en byrde for deg på toppen av alt annet.

Lurer forresten på om det er lov å si deg opp når du er sykemeldt, tror ikke det.

Skrevet

Men må det være negativt, eller kan det handle om at jeg skal få hjelp til omplassering?

Det kan handle om at du får hjelp, ja.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Hva mener du med begge deler?

Det du spurte om tenker jeg! At det kan være BÅDE avskjedsak og at de skal prøve å hjelpe deg.

Ikke tro det verste med en gang. Det sliter deg bare ut!

Gjest pasa20
Skrevet

Det du spurte om tenker jeg! At det kan være BÅDE avskjedsak og at de skal prøve å hjelpe deg.

Ikke tro det verste med en gang. Det sliter deg bare ut!

De har vel ikke lov å sparke deg mens du er sykemeldt, med mindre du var på prøvetid og prøvetiden nå er gått ut...

Tror det dreier seg om omplassering hvis ikke du er på prøvetid.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...