Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er enig. Spørsmålet er bare om jeg skal gå tilbake til butikken med et lite smil, og påpeke at nei, det var ikke dette de lovet. Eller om jeg skal storme inn, dundre knyttnevene i disken, og med overdreven bruk av desibel fortelle dem at DETTE FINNER JEG MEG FAEN IKKE I!!!!! (eller THIS I WILL NOT FIND MYSELF IN!!!!!! (de snakker utenlandsk)) Den første er nok taktisk riktig, men nr 2 er mye mere morro.

All erfaring viser at det lønner seg å være en høflig og hyggelig kunde - ihvertfall helt fram til det låser seg totalt. Etter å ha stått i butikk selv, vet jeg at man har mye mer lyst til å hjelpe en kunde som spør pent enn en som kjefter.

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Jeg er enig. Spørsmålet er bare om jeg skal gå tilbake til butikken med et lite smil, og påpeke at nei, det var ikke dette de lovet. Eller om jeg skal storme inn, dundre knyttnevene i disken, og med overdreven bruk av desibel fortelle dem at DETTE FINNER JEG MEG FAEN IKKE I!!!!! (eller THIS I WILL NOT FIND MYSELF IN!!!!!! (de snakker utenlandsk)) Den første er nok taktisk riktig, men nr 2 er mye mere morro.

Ta sistnevnte variant, du. Vedkommende som solgte kameraet til deg har jo allerede tatt for gitt at du er en uvitende, lettlurt fjott som ikke vet forskjell på 4,1 MP og 4,1 MP interpolert. Nå gjelder det for deg å vise at du ikke er så lettlurt likevel og at du ikke finner deg i at de prøver å bløffe _deg_.

:-D

Ta sistnevnte variant, du. Vedkommende som solgte kameraet til deg har jo allerede tatt for gitt at du er en uvitende, lettlurt fjott som ikke vet forskjell på 4,1 MP og 4,1 MP interpolert. Nå gjelder det for deg å vise at du ikke er så lettlurt likevel og at du ikke finner deg i at de prøver å bløffe _deg_.

:-D

Problemet er jo at han har helt rett. Jeg er en fjott som ikke vet forskjellen på, osv, osv.

Skjønner det er noe lite og nett du er ute etter, men styr unna alt som har bare 2,1 MP i alle fall. Det er omtrent 3,5 år sida jeg fikk mitt første digitalkamera med 2,1 MP så det er ikke akkurat up to date. Nå til dags anbefales minimum 3,x MP.

Hvis du har funnet dårlige kritikker på Photosmart 850 har du leita godt. Har ikke funnet en eneste dårlig omtale av det, og jeg har sett mange både på nett og i blader. På din side er det ikke mer enn et par uker siden det var det beste kjøp du kunne foreta innen en viss prisklasse. Men som sagt, det er ikke noe for folk som ønsker et lite kamera.

http://electronics.cnet.com/electronics/0-6613935-1304-20470115.html?tag=pdtl-list

Det er stort sett her jeg sjekker elektronisk utstyr.

Gjest ChiengMai

Problemet er jo at han har helt rett. Jeg er en fjott som ikke vet forskjellen på, osv, osv.

Det kan være lurt å sjekke ut http://www.akam.no før du kjøper kamera, da blir du ikke rundsnakka. Der finner du også en oversikt over tester som er gjort på de forskjellige modellene, hvor du får det eller det kameraet billigst på nett akkurat nå osv osv.

Da jeg bestilte mitt Photosmart 850 hadde jeg sjekka både det som finnes av tester, priser forskjellige steder osv osv sånn at jeg visste det var dette jeg ville ha. Prisforskjellen lå på godt over 1000 kroner. Samme gjorde jeg da jeg bestilte et Canon PS S40 til niesa mi, der var prisforskjellen mellom billigste og dyreste nettbutikk i underkant av 1500 kroner da vi bestilte.

Langt de fleste kameraer kan du få opp til et par tusen kroner billigere ved å bestille på nett.

Dessuten: er du en fjott som ikke vet forskjellen på ting og tang er det desto slemmere å lure deg. Å si at et 2,1 MP kamera med 4,0 interpolert er et 4,0 MP kamera er direkte feil - og selvfølgelig noe selgeren er klar over.

Annonse

Jo, du har angrefrist. Kjøpsloven, vettu!

Nei. Angrefrist gjelder ikke for kjøp i vanlig butikk. Det gjelder for for eksempel postordre og andre steder man ikke kan undersøke varen egenhendig før man kjøper den, eller ved dørsalg etc.

De fleste butikkene godtar likevel bytte eller tilgodelapp på varer som er ubrukt, i originalembalasje og at man har kvitteringen. Så nick kan forsøke seg, uansett.

Dessuten kan man sikkert mene at det er en vesentlig "mangel" at kameraet ikke hadde de pixlene selger hevdet, og at han dermed kan levere den tilbake og kreve penger - etter kjøpsloven.

Gjest IngenLurerDenneGutten

Skjønner det er noe lite og nett du er ute etter, men styr unna alt som har bare 2,1 MP i alle fall. Det er omtrent 3,5 år sida jeg fikk mitt første digitalkamera med 2,1 MP så det er ikke akkurat up to date. Nå til dags anbefales minimum 3,x MP.

Hvis du har funnet dårlige kritikker på Photosmart 850 har du leita godt. Har ikke funnet en eneste dårlig omtale av det, og jeg har sett mange både på nett og i blader. På din side er det ikke mer enn et par uker siden det var det beste kjøp du kunne foreta innen en viss prisklasse. Men som sagt, det er ikke noe for folk som ønsker et lite kamera.

Det kan være testen på forgjengeren han har lest - den kom vel ikke så godt ut.

Nei. Angrefrist gjelder ikke for kjøp i vanlig butikk. Det gjelder for for eksempel postordre og andre steder man ikke kan undersøke varen egenhendig før man kjøper den, eller ved dørsalg etc.

De fleste butikkene godtar likevel bytte eller tilgodelapp på varer som er ubrukt, i originalembalasje og at man har kvitteringen. Så nick kan forsøke seg, uansett.

Dessuten kan man sikkert mene at det er en vesentlig "mangel" at kameraet ikke hadde de pixlene selger hevdet, og at han dermed kan levere den tilbake og kreve penger - etter kjøpsloven.

Det finnes ingen kjøpslov her. Det finnes ikke noe Norge her heller. Jeg har selgeren i minnet, men det tar noen dager før jeg kan levere det tilbake. Skal bli artig å se om det går.

Gjest ChiengMai

Upsan - hvor? Jeg har bare lest en test av HP850, testen som ble presentert i Lyd&Bilde. Der ble den testvinner.

Leste gjennom linken nick hadde. Det er den eneste halvlunkne testen jeg har sett på det kameraet. I de norske testene + de andre engelskspråklige jeg har sett har det fått mye skryt. Samme gjelder bladene jeg har lest.

Samme nettsted hadde forresten lunkne/dårlige anmeldelser av flere kameraer jeg har sett komme bra ut i tester flere steder. Virker rett og slett ikke som deres tester er beregnet på vanlig dødelige sånn som meg.

Annonse

Docking koster 3-400kr, veske 150kr, ekstra batteri 2-300, minne....

Det jeg egentlig hadde tenkt meg var et Minolta Dimage F100 eller helst F300. De var ikke i butikken. Dum som jeg var, så kjøpte jeg argumentene hans. Dog, jeg sa at dersom jeg dro hjem og fant dritt om kameraet på nett, så kom kameraet i retur.

Jeg kjenner en som har en Dimage E201, har aldri hørt noen klage (uklare bilder) så jævlig på et kamera. Men det kan jo hende at Minolta har hørt klagene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...