nick Skrevet 3. mai 2003 Skrevet 3. mai 2003 Jeg skal sende en mail til en mottager med ø i navnet sitt. Win XP og Outlook Express. Dette har ikke vært noe problem før, men nå insisterer mailprogrammet på at han skal finnes i adresselista, ellers så vil det ikke sende. Så jeg legger han inn som ny kontakt, skriver inn E-mailadressen (med ø), men da sier systemet at E-mail adresser kun skal inneholde ACSII characters. Hæ? 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. mai 2003 Skrevet 3. mai 2003 Hvor får man tak i e-mail med særnorske karakterer i adressa da? 0 Siter
nick Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Skrevet 3. mai 2003 Hvor får man tak i e-mail med særnorske karakterer i adressa da? Nei, det er mulig jeg tar helt feil, men jeg har altså skrevet ned en mailadresse (som jeg mener jeg har brukt) med ø. Sannsynligvis er det jeg som har driti på draget. 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. mai 2003 Skrevet 3. mai 2003 Nei, det er mulig jeg tar helt feil, men jeg har altså skrevet ned en mailadresse (som jeg mener jeg har brukt) med ø. Sannsynligvis er det jeg som har driti på draget. Jeg henger ikke _alltid_ med i tida, og det har jo blitt mulig med domener med æ, ø og å, men at det har kommet i e-post også, det visste jeg ikke. Tror det beste du kan gjøre er å ringe personen og spørre hva adressa var. (eller bare prøve å sende ved å bytte ut ø'en med o eller oe.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.