Gjest slitern Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg liker å trene, men vil ikke slite meg helt ut. Jeg ønsker å slanke meg fordi jeg i det siste har lagt på meg igjen. Jeg er glad i mat og har ikke alltid så lett for å motstå fristelser derfor tenkte jeg at hvis jeg trener mer er dette kanskje ikke så farlig. Jeg har hørt at man helst bør ha en hviledag mellom treningen for at kroppen ikke skal brytes ned. Stemmer dette? Jeg kunne kanske tenke meg å trene mer enn 3-4 ganger i uka, men jeg vil jo ikke slite meg ut. Hva sier dere folkens - dere som har greie på dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kommer jo litt ann på hva du trener. Vekter ville jeg aldri anbefalt noen å trene mer enn 4 dager per uke. En og annet økt med jogging utenom dette ser jeg derimot ingen problemer med, så lenge du kjenner deg selv så godt at du tar deg en hviledag eller tre når du kjenner at du har behov for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Ifølge min datter skal du ikke trene de samme muskelgruppene før det er gått 48 timer. Lykke til med treningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kommer jo litt ann på hva du trener. Vekter ville jeg aldri anbefalt noen å trene mer enn 4 dager per uke. En og annet økt med jogging utenom dette ser jeg derimot ingen problemer med, så lenge du kjenner deg selv så godt at du tar deg en hviledag eller tre når du kjenner at du har behov for det. Jeg trener spinning. Det skal jo ikke være så belastende, men en gang trente jeg 3 dager på rad og jeg hadde ikke spist så mye den siste dagen, og da ble jeg svimmel når jeg gikk av sykkelen. Tenkte jeg skulle kombinere spinningen med styrke (stram opp time). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daraan Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Trener du for mye kan du rett og slett bli skadet. Du tar ikke mye kg av deg om du må sitte hjemme i soffan å sløve nei! Når man trener bryter man ned muskler. Man trenger hviledager for å bygge de opp igjen. På den måten går treningskurven ned når du trener også opp til et høyere nivå når du hviler. Er viktig å finne balansen her slik at du ikke bare bryter ned og bryter ned uten å gi kroppen tid til å bygge opp. Konklusjon: Du trenger hviledager. Hvor mange er opp til hvor mye du er vant med å trene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Ifølge min datter skal du ikke trene de samme muskelgruppene før det er gått 48 timer. Lykke til med treningen. Det er for lite hvis du trener hardt. En uke mellom hver gang man trener samme muskelgruppe. "..............." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Det er for lite hvis du trener hardt. En uke mellom hver gang man trener samme muskelgruppe. "..............." Det er bra å vite, skal fortelle henne det. Kan du gi meg gode argumenter? Hun er i en alder hun trenger det for å høre på fornuft. Takknemlig for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Trener du for mye kan du rett og slett bli skadet. Du tar ikke mye kg av deg om du må sitte hjemme i soffan å sløve nei! Når man trener bryter man ned muskler. Man trenger hviledager for å bygge de opp igjen. På den måten går treningskurven ned når du trener også opp til et høyere nivå når du hviler. Er viktig å finne balansen her slik at du ikke bare bryter ned og bryter ned uten å gi kroppen tid til å bygge opp. Konklusjon: Du trenger hviledager. Hvor mange er opp til hvor mye du er vant med å trene. Skippa treningen i dag. Synes likevel at jeg har vært flink denne uka. Har trent 3 ganger. Det er bra. Ble så motivert for å slanke meg etter at jeg så den dokumentaren om de overvektige ungdommene i går. Jeg er ikke overvektig ennå. Det er ikke så ille med meg. Synes så synd på de stakkars ungdommene. Nå skal jeg bli kvitt sukkerhungeren. Det er det som blir utfordringen. Har greid å ta av 10 kg. i løpet av et halvt år. Men nå begynner kiloene å snike seg på igjen. Ikke tale om at det skal skje!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daraan Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Skippa treningen i dag. Synes likevel at jeg har vært flink denne uka. Har trent 3 ganger. Det er bra. Ble så motivert for å slanke meg etter at jeg så den dokumentaren om de overvektige ungdommene i går. Jeg er ikke overvektig ennå. Det er ikke så ille med meg. Synes så synd på de stakkars ungdommene. Nå skal jeg bli kvitt sukkerhungeren. Det er det som blir utfordringen. Har greid å ta av 10 kg. i løpet av et halvt år. Men nå begynner kiloene å snike seg på igjen. Ikke tale om at det skal skje!!! Mm. Det viktigste med trening er at du ikke øker mengde og intensitet for fort. (Selv har jeg måttet sitte på ræva i et år pga det! Ukul opplevelse). Da risikerer du ikke annet enn skader. La det gå noen uker før du girer opp,og når du gør det så gir bare bittelitt opp! ¨ Det er absolutt ikke verdt å bli skadet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Mm. Det viktigste med trening er at du ikke øker mengde og intensitet for fort. (Selv har jeg måttet sitte på ræva i et år pga det! Ukul opplevelse). Da risikerer du ikke annet enn skader. La det gå noen uker før du girer opp,og når du gør det så gir bare bittelitt opp! ¨ Det er absolutt ikke verdt å bli skadet! Nei, jeg skal ikke gi opp. Tenkte jeg skulle dra på treningen i morgen eller overimorgen. Jeg skal trene regelmessig og ikke spise så mye søtsaker/fett mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Det er bra å vite, skal fortelle henne det. Kan du gi meg gode argumenter? Hun er i en alder hun trenger det for å høre på fornuft. Takknemlig for svar Argumenter? Tja, det holder vel egentlig med det faktum at musklene MÅ ha tilstrekkelig hvile mellom harde treningsøkter. Hvis de ikke får det, så hemmes veksten og utviklingen, og mye av treningen er helt bortkastet. I værste fall kan man bli overtrent med det følge at man stopper opp, eller faktisk blir svakere. Eller man kan pådra seg skader. P.S: Dette gjelder tung vektrening, hvor man tar seg skikkelig ut i hver treningøkt. Kondisjonstrening er noe annet - det kan man trene nesten hver dag om man vil. "................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Argumenter? Tja, det holder vel egentlig med det faktum at musklene MÅ ha tilstrekkelig hvile mellom harde treningsøkter. Hvis de ikke får det, så hemmes veksten og utviklingen, og mye av treningen er helt bortkastet. I værste fall kan man bli overtrent med det følge at man stopper opp, eller faktisk blir svakere. Eller man kan pådra seg skader. P.S: Dette gjelder tung vektrening, hvor man tar seg skikkelig ut i hver treningøkt. Kondisjonstrening er noe annet - det kan man trene nesten hver dag om man vil. "................." Takk for hjelpen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Argumenter? Tja, det holder vel egentlig med det faktum at musklene MÅ ha tilstrekkelig hvile mellom harde treningsøkter. Hvis de ikke får det, så hemmes veksten og utviklingen, og mye av treningen er helt bortkastet. I værste fall kan man bli overtrent med det følge at man stopper opp, eller faktisk blir svakere. Eller man kan pådra seg skader. P.S: Dette gjelder tung vektrening, hvor man tar seg skikkelig ut i hver treningøkt. Kondisjonstrening er noe annet - det kan man trene nesten hver dag om man vil. "................." Takk for hjelpen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Bare tren ivei, du! Men varier fra økt til økt! Våre beste trener 14 økter pr. uke, det gjorde også løperessene Grete og Ingrid. men nå gidder visst ingen ta opp den tradisjonen. Det har vært eksperimentert med tre økter pr.dag også, men det blir visst ikke noen fordeler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.