Gå til innhold

Hvorfor i helvete skal man være så redd for SARS?

Anbefalte innlegg

Grunnen er måten den spres på og at det er en dødlig "influensa" for 3-4 % (?)av de smittede.

De vet heller ikke så mye om denne sykdommen enda. Tenk på hvor hardt denne virusen vil ramme på verdensbasis, hvor fort den vil spres i fattige land. Hvert år vaksineres de eldre i dette landet for de ulike typer influensa, fordi de kan være farlig å få for eldre mennesker. Tenk om denne sykdommen hadde kommet til landet vårt. Og det gjør den sannsynlig...Voksne friske mennesker dør faktisk også av og til...

Sist jeg så på nyhetene snakket de om at de restituerte hadde skader i lungene etterpå.

Tenk deg hvor mange influensaer som kommer fra dette området. Ikke lett å stoppe virus.

Dette er ikke et familie-problem; "vi får den sikkert ikke"... Men et verdensproblem.

Alt dette er vel og greit, men det er ingen grunn til bekymring for oss og våre barn på det nåværende tidspunkt.

"Dette er ikke et familie-problem; "vi får den sikkert ikke"... Men et verdensproblem. "

Men det er ingenting du og jeg kan gjøre. Det du og jeg KAN gjøre er derimot å konsentrere oss om farer som eksisterer NÅ, i våre nærmiljø. Det er der det er viktig at VI har fokus.

Fortsetter under...

Det er bare et tidsspørsmål før vi her det her i landet.

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/05/04/367916.html

Jo ...

Jeg vil likevel påstå at sannsynligheten for at dine barn vil dø lungekreft er mye høyere enn at de dør av SARS.

Se forøvrig mitt innlegg til alle.

På et tidspunkt hadde svartedauen bare drept 10 stk også, og 100 stk og 1000 stk osv osv. Vi vet hvordan det endte.

Dette kan være starten på en epidemi som kan utrydde millioner på verdensbasis, men det er ikke noe poeng å gå å være redd på daglig basis.

Vel, jeg er uenig i at dette må tas alvorlig av de som er involverte. Vi andre kan konsentrere oss om det som er viktig her hjemme. Fiskeren i NordNorge burde være mer bekymret for Petterøs karva blad som han har sugd i seg i 50 år - ikke SARS.

se forøvrig mitt innlegg til alle.

Vel, jeg er uenig i at dette må tas alvorlig av de som er involverte. Vi andre kan konsentrere oss om det som er viktig her hjemme. Fiskeren i NordNorge burde være mer bekymret for Petterøs karva blad som han har sugd i seg i 50 år - ikke SARS.

se forøvrig mitt innlegg til alle.

Jeg mente selvfølgelig at jeg er enig i at dette må tas alvorlig.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...