Gjest dittogdatt Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg har omsider fått meg en pulsklokke. På info over forbruk av calorier/% fett står 385 cal/25% fett forbrent. Jaha, hvor mye fett har jeg egentlig da forbrent i gram? Har noen peiling? Trener en time daglig med høy intensitet, ca 90% av makspuls. Synes kaloriforbruket er lavt i forhold til innsats, men nå er jeg jo rimelig lett. Hvor mye lenger må jeg evt. trene hvis jeg trener 80% av makspuls for å forbruke like mange calorier?. Ble mye spørsmål dette,men håper å få svar på noen av dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Ingen svar? Synes å huske at en trenet mann kan forbruke omtrent 800 kcal. pr. time ved høy intensitet. 1 gram fett tilsvarer 9 kcal, så det skulle bli 89 g. Men ved så høy intensitet tas nok 3/4 eller mer fra karbohydratlageret (blodsukkeret), men det blir jo for så vidt det samme hvis man ikke spiser, så leveren må omdanne fett etterpå for å fylle opp. Det vann du mister fyller du på, så klart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.