Gå til innhold

fettprosent ved trening

Gjest dittogdatt

Anbefalte innlegg

Gjest dittogdatt

Jeg har omsider fått meg en pulsklokke. På info over forbruk av calorier/% fett står 385 cal/25% fett forbrent. Jaha, hvor mye fett har jeg egentlig da forbrent i gram? Har noen peiling?

Trener en time daglig med høy intensitet, ca 90% av makspuls. Synes kaloriforbruket er lavt i forhold til innsats, men nå er jeg jo rimelig lett.

Hvor mye lenger må jeg evt. trene hvis jeg trener 80% av makspuls for å forbruke like mange calorier?. Ble mye spørsmål dette,men håper å få svar på noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ingen svar?

Synes å huske at en trenet mann kan forbruke omtrent 800 kcal. pr. time ved høy intensitet. 1 gram fett tilsvarer 9 kcal, så det skulle bli 89 g. Men ved så høy intensitet tas nok 3/4 eller mer fra karbohydratlageret (blodsukkeret), men det blir jo for så vidt det samme hvis man ikke spiser, så leveren må omdanne fett etterpå for å fylle opp. Det vann du mister fyller du på, så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...