Gå til innhold

Hvilke merke anbefaler

Anbefalte innlegg

Gjest SkinCare

Hvilke merke anbafaler dere til en ung jente 19 år, litt kviser og litt fet hud, har brukt alt fra billige clerasil og sunrgiepure til decloer, biotherm og body shop, det spiller ingen rolle på kvisene, så jeg får bare finne meg i de og prøve å ta best mulig vare på huden min.

(har prøvd alt fra p-piller til å ikke spise snop, chips og brus også, funker ikke)

Det positive er at det ikke ser så altfor gale ut, og at de med fet hud får senere og ferre rynker når de blir gamle, jeg vil bare ta vare på huden min, hvilket merke anbefaler du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103401-hvilke-merke-anbefaler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biotherm, evt. Decleor (hos hudpleier).

Du ville kanskje hatt nytte av jevnlig behandling hos hudpleier? Jeg gikk i en lang periode til månedlig dyprens, og brukte Decleor producter pluss hudvann fra MD Formulations (aha-fruktsyrer). Det anbefales!

Det virker ikke på beskrivelsen din av "problemet" som om du vil ha behov for å gå til hudlege? Det finnes i så fall flere ulike kuralternativer, av ulik styrke.

Gjest SkinCare

Biotherm, evt. Decleor (hos hudpleier).

Du ville kanskje hatt nytte av jevnlig behandling hos hudpleier? Jeg gikk i en lang periode til månedlig dyprens, og brukte Decleor producter pluss hudvann fra MD Formulations (aha-fruktsyrer). Det anbefales!

Det virker ikke på beskrivelsen din av "problemet" som om du vil ha behov for å gå til hudlege? Det finnes i så fall flere ulike kuralternativer, av ulik styrke.

Problemet mitt er ikke så stort og sjenerendes at legen mener vi bør gjøre noe med det. Så jeg vil bare ta vare på huden min og at den skal se best mulig ut og være sunn og frisk.

Bruker scrubbkrem en gang i blant, ansiktsmaske ca en gang i uken. Så det jeg er ute etter er vel et skikkelig bra merke, trenger ikke fjærne alle kvisene.

Problemet mitt er ikke så stort og sjenerendes at legen mener vi bør gjøre noe med det. Så jeg vil bare ta vare på huden min og at den skal se best mulig ut og være sunn og frisk.

Bruker scrubbkrem en gang i blant, ansiktsmaske ca en gang i uken. Så det jeg er ute etter er vel et skikkelig bra merke, trenger ikke fjærne alle kvisene.

Mm, da synes jeg at du skal unne deg en tur til hudpleier og få tips om spesifikke produkter for din hud.

De fleste produktserier har jo flere varianter, for tørr/ blandings/ fet hud. Sjøl holdt jeg på å ødelegge huden min da jeg brukte ett av de mest anerkjente merkene (Clinique), rett og slett fordi hun i parfymeriet ga meg for sterke produkter..

Biotherm og Decleor er begge basert på vegetabilske oljer, ikke mineraloljer, det er en absolutt fordel når det er akneproblematikk (tetter ikke porer).

Sjøl hadde jeg god effekt av den grønne produktlinja til Biotherm; Biosource. Jeg har nok klassisk blandingshud, med litt blank hud rundt nese og i panna utpå dagen, og to-tre pms-kviser dersom jeg har uflaks.

Den blå; Aquasource, er ment for enda fetere hud, men fremdeles blandingshud.

Annonse

Kjøp og bland sammen eteriske oljer bestående av lavendel og tetre. Lavendel roer ned huden og tetre motvirker irritasjon/bakterier. Gjør dette gjerne hver dag. Disse oljene du kjøper kan du forresten også bruke i badet, du kan lage kremer og du kan bruke dem til massasje.

Eteriske oljer er fantastisk. Jeg husker ikke hva den franske serien heter, men den selges på noen frisørsalonger og i enkelte parfymeri (kanskje noen andre husker?) Den serien er den eneste innenfor hudpleie som er verd pengene. Bruker du ikke den kan du like godt bruke Natusan 5.5 - de andre kremene er uansett bare pene flasker.

Det er nå min mening :)

Kjøp og bland sammen eteriske oljer bestående av lavendel og tetre. Lavendel roer ned huden og tetre motvirker irritasjon/bakterier. Gjør dette gjerne hver dag. Disse oljene du kjøper kan du forresten også bruke i badet, du kan lage kremer og du kan bruke dem til massasje.

Eteriske oljer er fantastisk. Jeg husker ikke hva den franske serien heter, men den selges på noen frisørsalonger og i enkelte parfymeri (kanskje noen andre husker?) Den serien er den eneste innenfor hudpleie som er verd pengene. Bruker du ikke den kan du like godt bruke Natusan 5.5 - de andre kremene er uansett bare pene flasker.

Det er nå min mening :)

Decleor heter det - Decleor *yess* :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...