Gå til innhold

Spørsmål om kommentarer på vekt

Anbefalte innlegg

Gjest Solbolle

Jeg har alltid vært litt overvektig og prøver hele tiden å gjøre noe med problemet mitt (det går greit nå, men det er utenom temaet)

Men jeg har blitt såret og lei meg når folk som feks faren min som er en strek kommenterer hvor stor jeg er.

Kjæresten min er veldig tynn og prøver å bli større, i en periode såg han ut som et levendes sjelett og det måtte jo jeg kommtere en del. Jeg vet at det kommer av at jeg er missunelig på han, dessuten jeg ville tatt det som et kompliment jeg var jeg like tynn som han og fikk høre det.

Men han gav bittelitt utrykk for at han til tider ble litt såret over å høre det, han prøvde jo å legge på seg!!

Nå har han lagt på seg litt og ser tynn og mager ut, ikke som et sjelett eller somaliabarn, og han vil mer opp i vekt.

Jeg prøver å oppmuntre han, minne på å spise (siden han kan gå en hel dag uten å gjøde det) uten å mase.

Han vet ikke at jeg skal ned i vekt og heller ikke at jeg ville dødd for å bli like tynn som han. (men siden han er gutt så kunne han godt lagt på seg litt)

Det jeg lurer på er om det oppfattes like fælt sor en som er tynn å høre det en en som er overvektig?

Jeg har sluttet å snakke negativt om vekten han, nå tar vi det i en mer nøytral tone, men jeg kan ikke gleme å lure fordi om.

Fortsetter under...

Dette har det vært noen diskusjoner om her inne og det har til tider vært ganske heftige debatter.

Etter min mening er det like ille å bli kommentert ang vekt når man tynn. Ja, faktisk er det verre synes jeg, da det for de fleste som er undervektige er umulig å legge på seg. Man kan nemlig ikke spise når man er mett. Det er en grense for hvor mange kalorier man greier å putte i seg.

Gjest større magesekk

Dette har det vært noen diskusjoner om her inne og det har til tider vært ganske heftige debatter.

Etter min mening er det like ille å bli kommentert ang vekt når man tynn. Ja, faktisk er det verre synes jeg, da det for de fleste som er undervektige er umulig å legge på seg. Man kan nemlig ikke spise når man er mett. Det er en grense for hvor mange kalorier man greier å putte i seg.

Det er vel bare å trene opp magemålet det. Jo større magesekk jo mere inntak, og det tar lengre tid før en blir mett. Akkurat det motsatte av det en som slanker seg må tenke på. Å redusere porsjonene slik at magesekken blir mindre med dertil raskere metthet.

Det er vel bare å trene opp magemålet det. Jo større magesekk jo mere inntak, og det tar lengre tid før en blir mett. Akkurat det motsatte av det en som slanker seg må tenke på. Å redusere porsjonene slik at magesekken blir mindre med dertil raskere metthet.

Jeg spiser mer enn normale damer i min alder gjør men det sier stopp for meg også. Likevel går jeg ned i vekt med en gang jeg spiser normalt, slik har jeg vært i hele mitt liv.

Det er forferdelig å høre hvor tynn man er hele tida, men vi som har det problemet har jo skjønt at de som har "litt ekstra" ikke skjønner at det er et problem.

Når man er for tynn er det fryktelig vanskelig å legge på seg. Iallefall sånn at det ser bra ut. Nå er jeg for tynn på det meste av kroppen, men altfor tjukk rundt magen. En skikkelig bilring har jeg fått meg, i forsøk på å gjøre folk rundt meg fornøyde med å ikke se ut som jeg er for tynn.

Å få kommentaren "jææææævli tynn du er, du ser helt forbanna sjuk ut" to ganger i uka i noen år, det gjør noe med en... Det er ikke gøy å høre at man ser syk ut når man er frisk som en fisk og spiser normalt.

Gjest Rusle

Nå har jeg aldri vært overvektig, men derimot tynn.

Ja, tilstadighet å få høre at man er tynn er slitsomt. Klart å legge på meg for en del år siden, så nå er det ingen som sier noe.

Hva med å lage mat til dere som er både sunn og kaloririk. Og du kan spise lite av den maten.

Annonse

Kizza1365380506

Jeg er enig med Åsemor og Dorthe. Det er sårende å få kommentarer om hvor tynn du er og når du egentlig bare ønsker å være "normal". Jeg vet ikke om de som er overvektig stadig vekk får høre "Å herregud hvor t..... du er". Men det fikk jeg høre stadig vekk.

Jeg viste meg ikke i bikini og gikk i store gensre og t-shorter fordi jeg var så tynn. Jeg er 178 cm og var nede i 50 kg. Det er ikke videre kjekt å høre at du sikkert har anorexia eller lignende når du egentlig er frisk som en fisk.

Jeg tror vi må respektere hverandre for det vi er, ikke hvordan vi ser ut.

Det er jeg enig med deg i. Noen er helt besatt på om andre veier for lite eller for mye ;o)

Det rare er at det ikke bare er "noen", det er sikkert 50% av norges befolkning. I alle fall den kvinnelige.

Hvor mange i vennineflokken har aldri vært på slankekur? Av mødrene våre?

Hvilken avis eller ukeblad har ikke regelmessig vekt som et tema?

Jeg blir like forbauset og provosert hver gang folk komenterer vekta mi, enten det har gått opp eller ned, om jeg kler meg slik eller så så mage eller rumpe virker slik eller slik.

Ikke minst har det vært en kulturåpenbaring etter fødsler og med en god del kilo mer enn tidligere i perioder. Da først skjønte jeg at det må være utrolig ned-psykende å ha noe annet enn en smal midje i Norge.

Men å har jeg startet min egen lille forening: Vi modne (?) kvinne som bryr oss døyten om vekta -og som mener å være et godt moralsk og etisk forbilde for dagens unge.

Jeg mener det er moralsk forkastelig, og svært ille at godt voksne jenter slanker seg. Ikke minst når det gjør det på en slik måte at yngre jenter får høre om det.

Å sørge for å holde kroppen i _form_ snakke om muskler og kondis og slikt, derimot det er bra! Men vekt? Lær heller ungene dine å røyke og drikke enn å slanke seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...