Gjest BareMegBare Skrevet 4. mai 2003 Skrevet 4. mai 2003 på en god cognacsaus til kylling. Noen som har en på lager? 0 Siter
Gjest Pindia Pampistiko Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Cognacsaus 1 sjalottløk 1 ss frisk salvie 4 cl calvados (evt. cognac) 2 dl rødvin 4 dl kraft/buljong evt. 1 ss Maisenna 1 ½ ts salt 1 ts nykvernet pepper 2 ss usaltet smør For å lage sausen, så start med sjalottløk og salvie, som freses med olje i panna, tilsett så Calvados, og la denne bli varm, tenn så på , og brenn av til flammen slokner av seg selv. Tilsett rødvin og kok ned til en marmelade. Ha så i kraften/buljongen og kok opp. Smak til, og jevn med maisennamel til sausen får en fin konsistens. Like før servering røres 2 ss kaldt smør inn i sausen. Har ikke prøvd den, men den høres god ut!? Ellers sverger jeg til Knorr Cognac og fløtesaus til kyllingen! Har i stekesjy og en skvett kremfløte samt aromatkrydder og pepper....Nammenam!!!!! Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det trenger være? 0 Siter
Tonette Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Cognacsaus 1 sjalottløk 1 ss frisk salvie 4 cl calvados (evt. cognac) 2 dl rødvin 4 dl kraft/buljong evt. 1 ss Maisenna 1 ½ ts salt 1 ts nykvernet pepper 2 ss usaltet smør For å lage sausen, så start med sjalottløk og salvie, som freses med olje i panna, tilsett så Calvados, og la denne bli varm, tenn så på , og brenn av til flammen slokner av seg selv. Tilsett rødvin og kok ned til en marmelade. Ha så i kraften/buljongen og kok opp. Smak til, og jevn med maisennamel til sausen får en fin konsistens. Like før servering røres 2 ss kaldt smør inn i sausen. Har ikke prøvd den, men den høres god ut!? Ellers sverger jeg til Knorr Cognac og fløtesaus til kyllingen! Har i stekesjy og en skvett kremfløte samt aromatkrydder og pepper....Nammenam!!!!! Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det trenger være? Heisan :-) I går laget jeg "Elins beste sjokoladekake" som du tipset om like før påske. Den er kjempegod :-) Takk for tipset! Ha en fortsatt fin dag! 0 Siter
Gjest Pindia Pampistiko Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Heisan :-) I går laget jeg "Elins beste sjokoladekake" som du tipset om like før påske. Den er kjempegod :-) Takk for tipset! Ha en fortsatt fin dag! Hei Tonette! Så bra at den falt i smak!! Den er virkelig noe for kakemonser....Nam! Ha en fortsatt fin dag du også! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.