Gå til innhold

Blir klatring helt feil?

Gjest Marrika

Anbefalte innlegg

Gjest Marrika

Er ei jente på 28 sm har lyst til å begynne med klatring, rett og slett fordi det utfordrer meg, fordi jeg liker måten kroppen trenes på samt at det er en form for tankevirksomhet også...

Problemet er at jeg har høydeskrekk. Ikke etter at jeg er 20-30 meter opp i luften, men jeg får feks problemer på Prekestolen....

Blir det helt feil å begynne med løatring, da..eller kan det være med på å hjelpe meg å overvinne frykten..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forbrenner

Nei, jeg synes du skal prøve klatring.

Lenge siden jeg har klatret nå, men jeg liker det.

Og du er helt, helt trygg.Du er sikret skikkelig så det er helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marrika

Hvis du buldrer er du toppen tre-fire meter over bakken...

...buldrer..?

:-)

Helt grønn Marrika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første: Hvis du ikke har problemer med 25 meter, men med Prekestolen, så er du rimelig trygg. Det er ikke så altfor mange ruter i klatrefeltene rundt omkring som er så mye høyere enn det.

For det andre: Det finnes vel neppe noen bedre måte å overvinne en frykt på enn å konfrontere den. Jeg hadde selv moderat høydeskrekk da jeg begynte å klatre, og det hjalp bra på det. (Nå er det imidlertid mange år siden, så når jeg begynner igjen nå så kommer jeg nok til å slite litt :-)

Lykke til :-)

"..................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...buldrer..?

:-)

Helt grønn Marrika

Buldring er klatring uten sikring i lav høyde innendørs. Morsomt, men ikke samme kicket som å klatre med selv og tau i høyden, da. Men brukbart, og meget god trim:-)

Stikk innom et klatresenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...