Gå til innhold

Vil ikke kjøre med promille!

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Ei venninne og jeg skal ha ost og vin -kveld på fredag - en skikkelig skravle- og venninnekveld. Gleder meg vilt!

Eldstemann er invitert i selskap lørdag klokka 11 (en halvtimes kjøring unna).

Det er vel ikke forsvarlig av meg å kjøre bil klokka 1030 lørdag formiddag? Beregnet inntak av vin: rundt en hel flaske vin i tidsrommet 21-01, inkludert et par kopper kaffe med Bailys +++

Ellers kan jeg nevne at jeg er kvinne, veier 60 kg, og regner med å få sove 6-7 timer etter denne kvelden...

Ehhhh...dette sier vel egentlig seg selv? Tror min kjære må kjøre gutten i det selskapet....(og da kan jo jeg sove enda lenger :-) )

Skrevet

Husk at søvnen ikke gjør deg mere edru. Du forbrenner akkurat like mye/lite alkohol om du sover eller om du er aktiv (Ca 0,15 i timen). Søvnen gjør deg bare mere opplagt, noe som i seg selv er en fordel når du skal kjøre.

Synes en god regel er at dersom man er litt usikker på om man kan kjøre, så lar man det være og venter til man er helt sikker. Ingen vits i å gamble.

Gjest prust
Skrevet

Husk at søvnen ikke gjør deg mere edru. Du forbrenner akkurat like mye/lite alkohol om du sover eller om du er aktiv (Ca 0,15 i timen). Søvnen gjør deg bare mere opplagt, noe som i seg selv er en fordel når du skal kjøre.

Synes en god regel er at dersom man er litt usikker på om man kan kjøre, så lar man det være og venter til man er helt sikker. Ingen vits i å gamble.

Hvor høy promille får jeg etter en flaske vin da? Sånn circa? Hvis jeg drikker den på 2-3 timer.

Er ellers enig med deg.

Skrevet

Hvor høy promille får jeg etter en flaske vin da? Sånn circa? Hvis jeg drikker den på 2-3 timer.

Er ellers enig med deg.

Det tør jeg ikke si. Det finnes tabeller for dette som baserer seg på kropsvekt osv, men i hvilken grad de er til å stole på, tja si det.

En annen faktor som også spiller inn er din alkoholtoleranse, inntak av mat m.m.

Pappa Bjørn
Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Jeg makter simpelten ikke å kjøre med unger i bilen UTEN promille.

Gjest prust
Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Jeg makter simpelten ikke å kjøre med unger i bilen UTEN promille.

Du må ha disiplin på dem, vet du! Beinhard jerndisiplin! Da går bilturene så greit så! ingen hyling og skriking eller masing! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...