Gjest prust Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Ei venninne og jeg skal ha ost og vin -kveld på fredag - en skikkelig skravle- og venninnekveld. Gleder meg vilt! Eldstemann er invitert i selskap lørdag klokka 11 (en halvtimes kjøring unna). Det er vel ikke forsvarlig av meg å kjøre bil klokka 1030 lørdag formiddag? Beregnet inntak av vin: rundt en hel flaske vin i tidsrommet 21-01, inkludert et par kopper kaffe med Bailys +++ Ellers kan jeg nevne at jeg er kvinne, veier 60 kg, og regner med å få sove 6-7 timer etter denne kvelden... Ehhhh...dette sier vel egentlig seg selv? Tror min kjære må kjøre gutten i det selskapet....(og da kan jo jeg sove enda lenger :-) ) 0 Siter
McLoud Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Husk at søvnen ikke gjør deg mere edru. Du forbrenner akkurat like mye/lite alkohol om du sover eller om du er aktiv (Ca 0,15 i timen). Søvnen gjør deg bare mere opplagt, noe som i seg selv er en fordel når du skal kjøre. Synes en god regel er at dersom man er litt usikker på om man kan kjøre, så lar man det være og venter til man er helt sikker. Ingen vits i å gamble. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Husk at søvnen ikke gjør deg mere edru. Du forbrenner akkurat like mye/lite alkohol om du sover eller om du er aktiv (Ca 0,15 i timen). Søvnen gjør deg bare mere opplagt, noe som i seg selv er en fordel når du skal kjøre. Synes en god regel er at dersom man er litt usikker på om man kan kjøre, så lar man det være og venter til man er helt sikker. Ingen vits i å gamble. Hvor høy promille får jeg etter en flaske vin da? Sånn circa? Hvis jeg drikker den på 2-3 timer. Er ellers enig med deg. 0 Siter
McLoud Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Hvor høy promille får jeg etter en flaske vin da? Sånn circa? Hvis jeg drikker den på 2-3 timer. Er ellers enig med deg. Det tør jeg ikke si. Det finnes tabeller for dette som baserer seg på kropsvekt osv, men i hvilken grad de er til å stole på, tja si det. En annen faktor som også spiller inn er din alkoholtoleranse, inntak av mat m.m. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 http://www.mhf.se/rattfyllerifakta/fakta.html Informativ side, flisa! Tror jeg dropper den kjøringen... 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Jeg makter simpelten ikke å kjøre med unger i bilen UTEN promille. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Jeg makter simpelten ikke å kjøre med unger i bilen UTEN promille. Du må ha disiplin på dem, vet du! Beinhard jerndisiplin! Da går bilturene så greit så! ingen hyling og skriking eller masing! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.