Gjest dimi Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Har du et tips om en matvare du liker, som er kalorifattig? Del med oss andre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Havregrøt kokt på en blanding av skummet melk og vann, litt tykk grøt, med 1% fruktyoghurt på. Kaloriinnholdet vet jeg ikke, men det er veldig mettende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lettvekt Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Nøttemusli med solsikkekjerner 260 cal/100 gr.(kjempegodt til frokost, fåes på Europris og Max 20) Ryvita Sesam knekkebrød, tysk rugbrød, kalkunpålegg, lett leverpostei, mager smøreost, fiskepudding, cottage cheese, egg, reker,tunfisk, torsk, kylling/kalkun uten skinn, youplait lettyoghurt, yoghurt naturell (til salatdressing), jordbær. Var det jeg kunne komme på i farta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 7up light er omtrent den eneste lettbrusen som er noe god syns jeg. Fun light saft går an. Light syltetøy, lettere ost... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raffine Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Toro grønnsakssuppe! Den er genial - 15 kcal pr. dl! Kjøttsuppevarianten er heller ikke dum, med bare 20 kcal pr. dl. Ellers så er gulrøtter en fin grønnsak! Kjempegodt, mettende (til en viss grad) og kanonsunn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heistad Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Toro grønnsakssuppe! Den er genial - 15 kcal pr. dl! Kjøttsuppevarianten er heller ikke dum, med bare 20 kcal pr. dl. Ellers så er gulrøtter en fin grønnsak! Kjempegodt, mettende (til en viss grad) og kanonsunn! Heistad har gele, vaniljesaus og sjokoladepudding i light variant. Få kalorier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lettogmett Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Heistad har gele, vaniljesaus og sjokoladepudding i light variant. Få kalorier. Takk for tips, men i hvilke butikker fører de disse lett- produktene. Har ikke sett noe til dem foreløpig. Hørte om lettgele for en god stund siden, men trodde jeg hadde hørt feil, for jeg har aldri funnet den i noen butikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Råvarer, ikke-foredlet mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hmmm1365380365 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Takk for tips, men i hvilke butikker fører de disse lett- produktene. Har ikke sett noe til dem foreløpig. Hørte om lettgele for en god stund siden, men trodde jeg hadde hørt feil, for jeg har aldri funnet den i noen butikk. Jeg kjøper Heistad sine poser med gele (som jeg også kan lage fromasj av), sjokoladpudding og vaniljesaus i Eurospar butikker... Synes disse produktene er helt geniale, ikke bare er d lite kalorier og lite karbohydrater, men d er også rå-lett å lage (bruker micro (til sjokoladepudding og vaniljesaus) og vannkoker (til fromasj...) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lettogmett Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg kjøper Heistad sine poser med gele (som jeg også kan lage fromasj av), sjokoladpudding og vaniljesaus i Eurospar butikker... Synes disse produktene er helt geniale, ikke bare er d lite kalorier og lite karbohydrater, men d er også rå-lett å lage (bruker micro (til sjokoladepudding og vaniljesaus) og vannkoker (til fromasj...) mvh Ok, tusen takk for svar. Skal prøve å finne en Eurosparbutikk i nærheten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kesam Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Ok, tusen takk for svar. Skal prøve å finne en Eurosparbutikk i nærheten kesam 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Takk for tips, men i hvilke butikker fører de disse lett- produktene. Har ikke sett noe til dem foreløpig. Hørte om lettgele for en god stund siden, men trodde jeg hadde hørt feil, for jeg har aldri funnet den i noen butikk. Du kan jo bruke light saft og tilsette gelatin. (Fun light for eksempel) Deyt blir nesten ingen kalorier 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Takk for tips, men i hvilke butikker fører de disse lett- produktene. Har ikke sett noe til dem foreløpig. Hørte om lettgele for en god stund siden, men trodde jeg hadde hørt feil, for jeg har aldri funnet den i noen butikk. Mener at jeg har sett dem hos rimi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du kan jo bruke light saft og tilsette gelatin. (Fun light for eksempel) Deyt blir nesten ingen kalorier Nei, men fyttikatta så masse e-stoffer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lettogmett Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du kan jo bruke light saft og tilsette gelatin. (Fun light for eksempel) Deyt blir nesten ingen kalorier god ide du bruker diverse fun light safter til drikke, men hvor mye gelatin må jeg ha oppi for å få det stivt?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 god ide du bruker diverse fun light safter til drikke, men hvor mye gelatin må jeg ha oppi for å få det stivt?? Er ikke sikker på hvor mye gelatin som skal til. Kanskje det står på pakka? Kanskje du kan finne en oppskrift på nettet? http://www.kvasir.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lettogmett Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Du kan jo bruke light saft og tilsette gelatin. (Fun light for eksempel) Deyt blir nesten ingen kalorier Takk for tips om funlight og gelatin Prøvde det i dag og det smakte nydelig. Brukte 6 plater gelatin til en halv liter vann og fylte på med funlight etter smak. Funlight har jo masse gode smakstyper også som ikke finnes i geleer. Fersken eller wildberries f. eks. Nammenam!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Takk for tips om funlight og gelatin Prøvde det i dag og det smakte nydelig. Brukte 6 plater gelatin til en halv liter vann og fylte på med funlight etter smak. Funlight har jo masse gode smakstyper også som ikke finnes i geleer. Fersken eller wildberries f. eks. Nammenam!! Morsomt å høre. Har faktisk ikke prøvd det selv Som en variasjon kan en jo ha opp i oppdelte jordbær, frukt, kiwi.. Noen frukter/bær kan føre til at geleen ikke stivner så lett, kanskje lurt å bare pynte på toppen. Ikke vet jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rufsetufsa Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Morsomt å høre. Har faktisk ikke prøvd det selv Som en variasjon kan en jo ha opp i oppdelte jordbær, frukt, kiwi.. Noen frukter/bær kan føre til at geleen ikke stivner så lett, kanskje lurt å bare pynte på toppen. Ikke vet jeg.. Kiwi er såvidt jeg vet en av de fruktene som gjør at gele ikke stivner. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Råvarer, ikke-foredlet mat. Endelig et fornuftig innspill! Helt utrolig så mye dritt folk klarer å stappe i seg bare man tror man ikke legger på seg av det... Som du sier: Ikke-foredlet mat, mat man lager selv, er sunnere enn ferdigmat - dermed er det også mer slankende (mer næring per bit). Smaker bedre også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.