Gå til innhold

Noen spørsmål om trening.

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Nå har jeg endelig meldt meg inn i SATS. Vært på en aerobic-time og trent kondisjon/styrke en gang.

- Hvor ofte bør jeg minst trene?

- Jeg vil gjerne ned noen kilo, hvordan trening er da best?

- Vil fjerne dissefett på magen, er det bare sitsups som hjelper? Og hvordan trener ejg nederst del av magen (udner navelen)?

- Bør ejg trene rett etter jobb, og så spise middag eller omvendt?

Har vært til veileder time, og satt opp noe stykr av armer, bein, mage, rygg + noen sal-timer. Men hvor mye kondisjonstrening bør ejg drive med i forhold til styrke? Er nemlig slapp i fisken og ønsker å stramme opp. Særlig mage og lår..

har noen gode råd til trening som gir resultater, og sunn trening?

Skrevet

Jeg har ikke så veldig mye greie på dette, men ett av spørsmålene vet jeg ihvertfall svaret på:

"Vil fjerne dissefett på magen, er det bare sitsups som hjelper? "

Nei, situps hjelper overhodet ikke. Du kan ikke fjerne fett på et område ved å trene det området spesifikt. Hvis du vil fjerne fett, må du trene utholdenhet. Du kan ikke styre forbrenningen av dette fettet til ett spesielt sted på kroppen.

Du øker også forbrenningen generelt hvis du øker muskelmassen.

Gjest Pindia Pampistiko
Skrevet

Har vært igjennom det samme som deg, og min erfaring er at kombinert med styrkeøvelser var det som funket aller best for meg Step-timer!! Morsomt (etter andre gang går det som en lek) og fengende + at det virker utrolig bra på rompe,hofter,lår og forbrenner også på resten av kroppen inkludert magen!!

Ellers kjenner jeg lite til SATS......

Gjest Daraan
Skrevet

Hvor ofte du -minst- burde trene nå er ikke det riktige spmålet. Spmålet er hvor ofte du -mest- burde trene.. Har du trent veldig lite eler ingenting tidligere,så burde du begynne -veldig- forsiktig! To kanskje tre ganger i uken hoder i massevis. Under forutsetning av at du trener rolig/moderat og ikke kjører kjempetunge og lange økter med en gang.. Overanstrenger du deg og overtrener deg så ender du bare opp skadet. (Bare spør meg...)

Trener du for å holde vekta så er utholdenhetstrening best. Men gjerne sammen med litt styrketrening(husk at muskler veier mer enn fett,og selv om du ikke nødvendigvis går ned i vekt er det fordi du får muskler..). Bra utholdenhetstrening er jogge,gå,sykle,svømme,ski,spinnin,romaskin. Evt du kan legge inn mer fysisk arbeid i hverdagen.. Vaske osv.

For å få vekk magen så er det bare en ting å si,det er utholdenhetstrening som hjelper. Få opp forbrenningen! Da må du se på kosthold å hyppighet av matinntak. Situps kan gjøres for å komplementere men ikke som det eneste for å få flat mage..

Om du bør trene før eller etter middag er vel opp til hvordan du føler deg. Det er ikke behagelig å trene etter et stort matinntak,men om du er sulten etter jobb kan du jo bare spise noe lett,også ta middagen etterpå. For å spise etterpå er veldig viktig,og da er det bra med noe større også.

Du bør trene mest utholdenhet,om det er vekta du skal sloss med. OM du fx trener tre ganger i uka,kan du trene styrke en gang,å jogge,sykle,aerobic,spinning,osv de to andre.. Bare komplementer med styrke..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...