Gå til innhold

Trenger forslag til matretter!

Anbefalte innlegg

Tanya1365380060

Skal snart lage middag med forrett, hovedrett og dessert i forbindelse med bursdagen min..skal lage middag til 12 personer helt alene ved hjelp av noen venninner da..

Men jeg lurer på hva jeg skal lage??

Det må være noe som ikke er altfor vanskelig for det første. For det andre bør det ikke ta så altfor lang tid. Middagen skal jo innheolde forrett, hovedrett og dessert.

Uææhh, lurer på om jeg bare skal bestille mat fra et catering firma jeg..Tror jeg har tatt meg vann over hodet nå...

Har dere noen forslag?? Det blir tatt svært godt imot for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103602-trenger-forslag-til-matretter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En tre-rett til 12 er en kjapp og grei sak:

Jeg ville ha servert torske-kinn frest i pesto på salatstrimler (varm forrett). (Alternativt krepshaler i akevittaspik med ingefærdressing, som et kaldt alterniv - lages dagen i forveien)

Helstekt indrefilét / entrcôte. (Bak sjarlottløk, gulrøtter og potetbåter samtidig i ovnen). Servér med rødvinssaus

Hjemmelagd sorbét/iskrem som dessert.

Denne menyen fikser du på en times tid (ikke medregnet kjøle/frysetid).

Gjest ikke signatur

Lag noen ulike salater du kan ha til middagen; pastasalat bl.a. (middag f.eks. tortillas/pita/taco dere kan ha kylling/kjøttdeig/ost/tomater/mais/løk... mye forskjellig til!). Dessert: lag ostekake, ha is, gele, sjokoladepudding, eplepai med is eller krem....

En tre-rett til 12 er en kjapp og grei sak:

Jeg ville ha servert torske-kinn frest i pesto på salatstrimler (varm forrett). (Alternativt krepshaler i akevittaspik med ingefærdressing, som et kaldt alterniv - lages dagen i forveien)

Helstekt indrefilét / entrcôte. (Bak sjarlottløk, gulrøtter og potetbåter samtidig i ovnen). Servér med rødvinssaus

Hjemmelagd sorbét/iskrem som dessert.

Denne menyen fikser du på en times tid (ikke medregnet kjøle/frysetid).

Om du vil ha fisk som hovedrett, kan jeg gå god for denne menyen:

Parmaskinke med fiken og melon.

Innbakt laks med ertepuré.

Fersken i rødvin.

Trenger du oppskrifer/anvisning - si i fra.

Dette er nok den aller enkleste menye kan kan begi deg ut på.

95 % lages på forhånd, og du står ikke på kjøkkenet mer enn en god times tid på formiddag og fem minutter når gjestene kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...