Gå til innhold

Bilkjøp-Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Iznogood

Naftest for å -vite- hva somer galt med den da! OM du ikke har forespeilt deg å koste på den mye,så vil du da helst ikke det når du kjøper en bil. Uansett gammel eller ny.

Forøvrig så sier jeg også til deg at det -finnes- gamle biler som -er- feilfrie. Jeg har sett på en drøss av de,så jeg godtar at gamle biler er slitt men jeg godtar -ikke- feil! Da kan bilselger bare sette så mange krav han ønsker,for jeg leter bare rett og slett bare videre etter en bil som -er- feilfri(som jeg førovrig vet jeg vil finne mange av),og kanskje til og med til en lavere pris.

Forøvrig kan du lese en av mine siste svar til Ulv I Faarikaal der jeg har ramset opp noen av de bilene jeg har sett på den siste tiden som har vært helt feilfri faktisk. Og enda bor jeg i nordnorge,der det selges færre biler enn i sør og det er lange geografiske avstander mellom hver...

Jeg mener at prisen du skulle betale for bilen du nevnte, er bare _bruksverdien_ på enhver bil som triller av seg sjøl. En selger stiller ingen _krav_.(?) Skjønner ikke at du orker å engasjere deg så mye i en bil når eieren ikke vil selge deg bilen på dine premisser? Kjøp heller en av de andre feilfrie bilene du nevnte. Hadde du dem på NAF-test? Et råd til deg når det gjelder biler i den prisklassen, er å be om å få se de siste papirene fra biltilsynet da bilen var godkjent sist. Det kan si vèl så mye om tilstanden på bilen.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

6

• Pappa Bjørn

2

• nick

2

• Biffalo

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Daraan

Jeg mener at prisen du skulle betale for bilen du nevnte, er bare _bruksverdien_ på enhver bil som triller av seg sjøl. En selger stiller ingen _krav_.(?) Skjønner ikke at du orker å engasjere deg så mye i en bil når eieren ikke vil selge deg bilen på dine premisser? Kjøp heller en av de andre feilfrie bilene du nevnte. Hadde du dem på NAF-test? Et råd til deg når det gjelder biler i den prisklassen, er å be om å få se de siste papirene fra biltilsynet da bilen var godkjent sist. Det kan si vèl så mye om tilstanden på bilen.

Om bilen triller av seg selv så ville jeg hvertfall vært skeptisk og jeg tror ikke jeg hadde giddet betale vrakpanten engang..

Selvfølgelig stiller en selger krav. Alle stiller krav med sine egene eiendeler,også de som skal selge!

Jeg har jo da faktisk ikke engasjert meg mye i bilen da alt skjedde på to dager,og det gikk relativt kjapt før jeg bestemt meg for å ikke kjøpe den og dermed heller ikke bruke mer tid på den. De lange linkene her er fordi jeg vil få frem min -mening- generelt,ikke bare dvele med bilen for dette dreier seg om bilkjøp generelt.

Flere av de bilene hadde nylig test med bilen,og noen av bilene ble solgt av verksteder,der jeg har fått info fra gode venner som har forbindelser til verkstedene og som hadde kunnskap om bilene allerede før de ble aktuelle for meg. Men de resterene bilene har jeg fått med autoriserte kompiser som har kunnet ta "test" der og da...

Gjest Daraan

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=257905

http://www.kupp.no/imaker?id=668207

http://www.kupp.no/imaker?id=665122

http://biltorget.no/annonse.asp?ID=54569

Nå har jeg riktignok søkt på Nord-Norge så avstandene kan nok være store for deg, men det er i alle fall en liten pekepinn på hva som er tilgjengnelig.

Dersom du har muligheten kan du også få mye mer for pengene om du er villig til å reise litt for å finne en bil.

Kupp er faktisk et av de nettstedene jeg bruker noen ganger.. Mest ser jeg på motorborsen.no og finn.no.

Er klar over at jeg sannsynligvis har lettere for å finne gode biler om jeg leter sørover,men det blir for mye stress for en gammel bil tenker jeg kanskje..

Men jeg skal ta å sjekke de andre nettstedene du nevnte i morgen ettermiddag etter jobb. Akkrat ikveld har jeg biler i vranghalsen! :-)

Men tusen hjertelig takk for hjelpen!

Gjest Iznogood

Om bilen triller av seg selv så ville jeg hvertfall vært skeptisk og jeg tror ikke jeg hadde giddet betale vrakpanten engang..

Selvfølgelig stiller en selger krav. Alle stiller krav med sine egene eiendeler,også de som skal selge!

Jeg har jo da faktisk ikke engasjert meg mye i bilen da alt skjedde på to dager,og det gikk relativt kjapt før jeg bestemt meg for å ikke kjøpe den og dermed heller ikke bruke mer tid på den. De lange linkene her er fordi jeg vil få frem min -mening- generelt,ikke bare dvele med bilen for dette dreier seg om bilkjøp generelt.

Flere av de bilene hadde nylig test med bilen,og noen av bilene ble solgt av verksteder,der jeg har fått info fra gode venner som har forbindelser til verkstedene og som hadde kunnskap om bilene allerede før de ble aktuelle for meg. Men de resterene bilene har jeg fått med autoriserte kompiser som har kunnet ta "test" der og da...

Men de resterene bilene har jeg fått med autoriserte kompiser som har kunnet ta "test" der og da...

Hvordan ser en _autorisert kompis_ ut??

Neida, bare terger deg ;-)

God idè å kjøpe av bruktbilfirma dersom du vil ha noen form for garanti forresten. Tanken streifet meg ikke. Forøvrig har du brukt mere tid på å svare på innlegg her enn jeg noen gang har brukt på å kjøpe meg bil. Jeg spør om pris, ser på bilen og kjøper eller lar det være. Når jeg kommer hjem fryder jeg meg over det som måtte virke/være i orden på bilen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...