Gjest møya Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Datter'n har arvet en Rondastakk og påstår at den stikker. Er det valig å bruke underskjørt under bunader? Sys det i såfall fast - hun er 6 år og jeg regner med at hun fort får det opp under armene hvis ikke. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Jeg brukte ett helt vanlig underskjørt under min bunad. Stakken på den er av ull og jeg klarte ikke sette meg ned om jeg ikke hadde underskjørt. Bare pass på at det ikke er for langt så går det fint. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Selvfølgelig må hun ha et underskjørt eller en understakk under. Ellers stikker det og klør noe alldeles forjævlig! 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Jepp! Jeg har underskjørt i kraftig bomull (bomullslerret?) til trønderbunaden min. Kjøpte det rimelig på sømavdelingen på yrkesskolen der jeg jobbet før. Syes ikke fast, mitt knyttes rundt livet, men du kan jo sy i en strikk. Et underskjørt syr du lett selv om du har noe stoff som er stort nok. 0 Siter
Gjest møya Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Jepp! Jeg har underskjørt i kraftig bomull (bomullslerret?) til trønderbunaden min. Kjøpte det rimelig på sømavdelingen på yrkesskolen der jeg jobbet før. Syes ikke fast, mitt knyttes rundt livet, men du kan jo sy i en strikk. Et underskjørt syr du lett selv om du har noe stoff som er stort nok. Ok. har et underskjørt selv som jeg sikker kan sy om og sy fast. Takk for svar. 0 Siter
Gjest møya Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Selvfølgelig må hun ha et underskjørt eller en understakk under. Ellers stikker det og klør noe alldeles forjævlig! Ok. Takk for svar. 0 Siter
Gjest møya Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Jeg brukte ett helt vanlig underskjørt under min bunad. Stakken på den er av ull og jeg klarte ikke sette meg ned om jeg ikke hadde underskjørt. Bare pass på at det ikke er for langt så går det fint. Ok. Takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.