Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

"Hvordan det er i Chile" er omtrent like umulig å svare på som "hvordan det er i Norge"...

Jeg har ikke vært i Chile, men har bodd i Brasil, og vært i nabolandene Peru og Argentina.

Chile har store sosiale forskjeller sammenlignet med Norge. Du vil sikkert oppfatte det som religiøst og konservativt på noen måter. Mest av alt vil du nok ha en fantastisk tid, bli møtt av en koselig familie, og måtte besvare en uendelig rekke spørsmål. Du blir nok veldig godt behandlet, og kommer til å få en kjempeopplevelse.

God tur!

Med vennlig hilsen

http://www.noruega.cl/cgi-bin/wbch3.exe?p=3992

Klippet derfra:

"Levestandard

Chile er et forholdsvis moderne samfunn som generelt sett har en høyere levestandard enn resten av de latinamerikanske landene. Middelklassen er større og fattigdommen langt mindre enn i de fleste landene i regionen, men den er likevel synlig over hele landet.

Sikkerhet

Chile er et land med store klasseforskjeller og derfor et annet sikkerhetsbilde enn Europa. Sikkerheten er nært forbundet med hvor man bor eller beveger seg. Sentrale bydeler i Santiago er for eksempel sterkt utsatt for lommetyverier og innbrudd, og bør unngås etter mørkets frembrudd om man beveger seg alene. Ikke desto mindre er Chile regnet som Latin-Amerikas tryggeste land, og man kommer langt med å utvise vanlig forsiktighet som man ville gjort det i Norge. "

En del tips der ellers, om f.eks. sikkerhet og forurensning.

Og pugg disse opplysningene utenat, just in case:

Real Embajada de Noruega,

San Sebastián 2839, Of. 509,

Las Condes,

Santiago,

Chile.

Tel: +56 2 234 2888/89.

Fax: +56 2 234 2201.

E-mail: [email protected]

Litt forskjellig info her også:

http://www.travelmarket.no/cfml/guide.cfm?COUNTRY_CODE=CL

"Beste tid å reise

Det går an å besøke Chile året runt på grunn av den varierende geografi. Om sommeren er de mange søregioner og kystlinien veldig populære reisemål, mens fjellene runt Santiago trekker mange skisportsinteresserede om vinteren. Den nordlige delen av landet med ørkenområder bliver om vinteren veldig kaldt, minus 20 grader. Om dagen er her opp i mot 25 grader. "

Annonse

"Man blir ikke profet i eget land" heter det jo :-)

Hadde noen spurt meg "hvordan er det i Norge", så er det ikke så lett å vite for oss nordmenn hva som er særpreget og hva som er verdt å nevne heller.

Å, du hadde vel klart å si litt om landet ditt... mat, språk, familiemønstre, olje, fiske, fritidsinteresser, kultur, politikk, jobb, kvinnesyn, barneoppdragelse, humor, natur, profilerte nordmenn/-kvinner, Dol...

Gjest ikke undertegnet

ingen svar er dumme da.

Men jeg mente ikke å skrive et dumt spm heller.

Håpet kanskje på at noen hadde erfaring med Chile og var i familie med en eller kanskje var gift med en!

Har lest om Chile overalt og mannen min forklarer men føler det blir litt overfladisk.

Får vel reise ned å oppleve landet selv tenker jeg!!

Muchas gracias a todos!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...