Gjest ltpandhov Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Hei der , er det noen som kan fortelle meg om man får feriepenger av sykepenger. Jeg gårutifra at man ikke får av attføring. EVT. når blir de utbetalt? Takk for svar 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Er det ikke slik at man får feriepenger av 12 uker hvis man har vært sykemeldt? Jeg er ikke sikker. Du får prøve å søke ) 0 Siter
tuppelur Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Er det ikke slik at man får feriepenger av 12 uker hvis man har vært sykemeldt? Jeg er ikke sikker. Du får prøve å søke ) feriepengene av sykepengene kommer i slutten av denne mnd. 0 Siter
tigerlilje Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Feriepenger beregnes av de første 12 sykemeldingsukene i opptjeningsåret. Dersom arbeidsgiver ikke utbetaler lønn og feriepenger mens du er sykemeldt, utbetales feriepengene i slutten av mai året etter opptjeningsåret. Enkelte arbeidsgivere dekker full lønn og feriepenger under sykdom (og svangerskap), men langt fra alle. Uansett kan man få en ubehagelig overraskelse dersom man er uheldig og blir langtidssykemeldt. Feriepenger blir det da skralt med. Jeg kjenner dessverre til at folk er blitt sykemeldt igjen fordi de ikke har råd til å ta ferie uten lønn og derfor sliter seg ut i jobben året etter sykemeldingen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.