Gå til innhold

Vil forby store seddelbunker

Anbefalte innlegg

Norge bør vurdere å forby betaling med pengesedler for alt som koster mer enn 10.000 kroner.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article.jhtml?articleID=540440

---

Hva vil datte bety for deg ?

Tror du dette er en løsning på "problemet"?

No et bevis på at Norge er den "siste Sovjet-stat" ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103698-vil-forby-store-seddelbunker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hva vil dette bety for deg ?"

Selvsagt vil det det. I så fall har jeg investert masse penger i solide, ugjennomsiktige plastposer helt forgjeves..

"Tror du dette er en løsning på "problemet"?"

Nei, dersom selger i dag godtar store beløp i kontanter som oppgjør for en transaksjon, så er sannsynligheten stor for at selger også vet at dette er svarte penger. Da vil de samme folkene finne en annen løsning i fremtiden. Er man kjeltring nå, så er man kjeltring under et slikt system også...

"Nok et bevis på at Norge er den "siste Sovjet-stat" ?"

Selvsagt. Folket er til for staten, visst du ikke det?

Ulv I Faarikaal

Fyren har rett, og det vil nok hjelpe. Jeg har aldri betalt beløp over et par tusen kontant. Alltid har jeg bedt banken om en remisse og levert den som betaling av hensyn til min egen sikkerhet. Noen ganger avtaler selger eller tjenesteyter kontant betaling, og eneste grunnen har vært svarte penger.

Angela1365380318

Det vil ikke fjærne problemet med hvitvasking, men kansje redusere det litt.

Vi på jobben vet om et sted som garantert driver med hvitvasking noen utledinger (ikke at ikke nordmenn driver på slikt også) komer hele tiden innom og veksler store sedler, problemet er bare at stedet de veksler for sjelden har kunder, så hvor får de alle disse sedlene fra og hvorfor betaler ingen av kundene ders med små penger, men alltid 500 lapper?

Det kan gå flere timer mellom hvær gang de har kunder, og de de sleger koster fra mellom 20-100 kr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...