Gjest CLArt det? Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Jeg var midt i en viktig telefonsamtale, da jeg tilfeldigvis så at det var om noe ny CLA-forskning på tv`n imorges. Og håper noen av dere kan gi et lite resyme, evt har linker til dette. På forhånd takk! 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Det påstås at CLA skal kunne redusere kroppsfett med 10%. Jeg tror vi som vanlig skal ta dette med en klype salt, til vi vet om dette bare er et "Ukebladsyndrom" og om undersøkelsen er seriøs. 0 Siter
Zelig Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Det påstås at CLA skal kunne redusere kroppsfett med 10%. Jeg tror vi som vanlig skal ta dette med en klype salt, til vi vet om dette bare er et "Ukebladsyndrom" og om undersøkelsen er seriøs. Det finnes mye forskning allerede som tyder på at CLA virker, men det som hver gang går folk hus forbi når CLA diskuteres er at det er kun vits i å ta det hvis man trener. Det er altså ikke noe magisk ved CLA, det forsterker prosesser som allerede er satt i gang av trening. For dem som ikke trener er det ikke rapportert om noen effekt. Hvis de sa 10% minsking av fettmengde hørtes det mye ut, og det må naturligvis være i forbindelse med et ganske omfattende treningsprogram med både styrketrening og aerobisk trening, og over lengre tid. Ingen kan få et slikt fettap uten trening. På Fredrik Paulùns hjemmeside er det mange referanser til forskningsartikler om CLA, samt noen gode oppsummeringsartikler av Paulùn selv. http://www.paulun.com Har gode erfaringer med CLA selv. Bare husk at kroppen må ha en pause fra CLA i ny og ne. F.eks 3 måneder på og en måned av. (Jeg så ikke programmet du viste til.) 0 Siter
Zelig Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Det finnes mye forskning allerede som tyder på at CLA virker, men det som hver gang går folk hus forbi når CLA diskuteres er at det er kun vits i å ta det hvis man trener. Det er altså ikke noe magisk ved CLA, det forsterker prosesser som allerede er satt i gang av trening. For dem som ikke trener er det ikke rapportert om noen effekt. Hvis de sa 10% minsking av fettmengde hørtes det mye ut, og det må naturligvis være i forbindelse med et ganske omfattende treningsprogram med både styrketrening og aerobisk trening, og over lengre tid. Ingen kan få et slikt fettap uten trening. På Fredrik Paulùns hjemmeside er det mange referanser til forskningsartikler om CLA, samt noen gode oppsummeringsartikler av Paulùn selv. http://www.paulun.com Har gode erfaringer med CLA selv. Bare husk at kroppen må ha en pause fra CLA i ny og ne. F.eks 3 måneder på og en måned av. (Jeg så ikke programmet du viste til.) Det skulle selvsagt vært lagt inn under hovedinnlegget.. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Det finnes mye forskning allerede som tyder på at CLA virker, men det som hver gang går folk hus forbi når CLA diskuteres er at det er kun vits i å ta det hvis man trener. Det er altså ikke noe magisk ved CLA, det forsterker prosesser som allerede er satt i gang av trening. For dem som ikke trener er det ikke rapportert om noen effekt. Hvis de sa 10% minsking av fettmengde hørtes det mye ut, og det må naturligvis være i forbindelse med et ganske omfattende treningsprogram med både styrketrening og aerobisk trening, og over lengre tid. Ingen kan få et slikt fettap uten trening. På Fredrik Paulùns hjemmeside er det mange referanser til forskningsartikler om CLA, samt noen gode oppsummeringsartikler av Paulùn selv. http://www.paulun.com Har gode erfaringer med CLA selv. Bare husk at kroppen må ha en pause fra CLA i ny og ne. F.eks 3 måneder på og en måned av. (Jeg så ikke programmet du viste til.) Dette sa de ingenting om nei, visste at det var noe som manglet. Med 30 min sykling taper man jo minst en halv kilo fett i uka uten å spise/ unngå å spise noe som helst :-) 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Dette sa de ingenting om nei, visste at det var noe som manglet. Med 30 min sykling taper man jo minst en halv kilo fett i uka uten å spise/ unngå å spise noe som helst :-) 30 min pr dag selvsagt, og ikke i noe spesielt høyt tempo heller. Spørsmålet er om man gidder å løfte på beina. Å spise piller er mye mindre anstrengende da. Slik enkel trim er en vidunderkur for det uhyre viktige hjertet, en sexy rompe og faste lår, som man ikke kan får av piller og all verdens dyre kurer og trolldom. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Dette sa de ingenting om nei, visste at det var noe som manglet. Med 30 min sykling taper man jo minst en halv kilo fett i uka uten å spise/ unngå å spise noe som helst :-) "Dette sa de ingenting om nei, visste at det var noe som manglet. Med 30 min sykling taper man jo minst en halv kilo fett i uka uten å spise/ unngå å spise noe som helst :-)" Nettopp, og det er jo hele cluet. Man begynner med CLA uten å trene, får ingen virkning av det. Man begynner med CLA og trener 1 time, 4 dager i uka, samtidig som man legger om kosten sin, man får resultater og man skylder på CLA'en. Sterkt! 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 "Dette sa de ingenting om nei, visste at det var noe som manglet. Med 30 min sykling taper man jo minst en halv kilo fett i uka uten å spise/ unngå å spise noe som helst :-)" Nettopp, og det er jo hele cluet. Man begynner med CLA uten å trene, får ingen virkning av det. Man begynner med CLA og trener 1 time, 4 dager i uka, samtidig som man legger om kosten sin, man får resultater og man skylder på CLA'en. Sterkt! Jeg kjenner en gutt som er meget seriøs i kosthold og trening og har vært bygger i mange år, før det var han også idrettsmann. Han sier CLA er bra og bruker det enda han fikk gode resultater før han begynte med det også, men det er et kossttilskudd ikke slankepiller. Man må trene, mener å huske at CLA inneholdt fettsyrer så det er ikke et mirakelmiddel nei.. 0 Siter
thuva1365380402 Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Har selv prøvd CLA, og gikk ned 10 kg samtidig som jeg syklet. Min mann gikk ned 27 kg på samme måte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.