Gå til innhold

Billig middag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

flesk og duppe! : ) En pakke flesk koster 25,- (i Sverige). Fjern så fettkanten, del kjøttet opp i skiver, stek kjøttet. Så tar du smøret du stekte flekset i og sper på med mel, melk, salt og papper - der har du duppa/sausen, kokte poteter, evt. gulrøtter til.

Eller fiskeboller i hvit saus.

Eller pølse-form. Ta to poser med potetemos i en ildfast form, bland inn pølsebiter og gressløk, evt. løk/paprika. Legg på tomatskiver på toppen, dekk med ost - inn i ovnen i 15 min.

Ferdig fiskegranteng, to pakker, poteter, smelta smør med gressløk og gulrøtter.

Spagetti eller annen pasta med ostesaus (kjøp ferdig pose, to til fire pers.) Bland inn skinkebiter eller baconbiter (fås kjøpt ferdig i pakke) i ostesausen, hell over pastaen. Ha salat eller tomatskiver med litt olivenolje på ved siden av.

Fiskekaker? Pepperoni-pizza fra eldorado. 2 pizzaer til fire, koster 22 kr per pizza. Enkelt og godt! Passer bra til en fredag..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103739-billig-middag/#findComment-598359
Del på andre sider

Det er jo ikke så vanskelig å lage middag til en femtilapp.

Forrige helg kjøpte jeg f.eks. en kasse med ti rå kyllinger til 250 kroner. Av det fikk jeg:

3 middager med kyllingfrikassé. Småløk og gulrøtter i frikasséen, ris eller poteter til.

3 middager med kyllinggryte med kikerter og tomat. Ris eller couscous til.

3 middager med kyllingsuppe. Kokte kraft på alle skrogene og plukket av kjøttrestene til å ha i suppen. Pluss litt grønnsaker og noen never makaroni.

20 ferdig tilberedte kyllingbryst, til salat f.eks.

Skulle bli minst 15 middager av dette, og selv med tilbehøret er alle godt under 50 kroner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103739-billig-middag/#findComment-598363
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kok en kilo poteter, åpne 4 bokser med makrell i tomat på gløtt. Sett tomatboksene oppå lokket til potetene er kokt, så de blir varme, eller sett dem i stekovnen på 100 grader i 10-15 min. Eller legg dem uåpnet i det varme potetvannet i 5 min.

Skrell poteter og tøm tomatboksen på tallerkenen. Varm makrell i tomat er faktisk godt !

40 kr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103739-billig-middag/#findComment-598415
Del på andre sider

Annonse

flesk og duppe! : ) En pakke flesk koster 25,- (i Sverige). Fjern så fettkanten, del kjøttet opp i skiver, stek kjøttet. Så tar du smøret du stekte flekset i og sper på med mel, melk, salt og papper - der har du duppa/sausen, kokte poteter, evt. gulrøtter til.

Eller fiskeboller i hvit saus.

Eller pølse-form. Ta to poser med potetemos i en ildfast form, bland inn pølsebiter og gressløk, evt. løk/paprika. Legg på tomatskiver på toppen, dekk med ost - inn i ovnen i 15 min.

Ferdig fiskegranteng, to pakker, poteter, smelta smør med gressløk og gulrøtter.

Spagetti eller annen pasta med ostesaus (kjøp ferdig pose, to til fire pers.) Bland inn skinkebiter eller baconbiter (fås kjøpt ferdig i pakke) i ostesausen, hell over pastaen. Ha salat eller tomatskiver med litt olivenolje på ved siden av.

Fiskekaker? Pepperoni-pizza fra eldorado. 2 pizzaer til fire, koster 22 kr per pizza. Enkelt og godt! Passer bra til en fredag..

*Svelger* Duh - atte - nå ble jeg sulten gitt! Hva har jeg i kjøleskapet tro? :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103739-billig-middag/#findComment-598706
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...