Gå til innhold

Svarte f***, er det noe rart en kan bli "rasist"

Anbefalte innlegg

I går'n jeg bor er det, i god sosialdemokratisk ånd, fellesvaskeri.

I samme ånd er det litt regler og normal folkeskikk for hvordan vasketidene skal håndteres.

Jeg har vasketid i dag fra kl. 15-18.

Når jeg stikker to etasjer ned for å sette igang en vask er selvsagt maskinene akkurat satt igang.

To asiatiske samboende jenter, omlag 20 år gamle, er i full gang på min reserverte vasketid.

Jeg gjør de selvsagt oppmerksom på at denne tiden er min, og viser til reservasjonstavlen, med forklaring til hvordan dette fungerer. Jeg ber de om å avslutte aktiviteten, og reservere sin egen tid.

De har selvsagt ingen forståelse for dette, og fyller demonstativt én maskin til.

Jeg blir selvsagt irritert, men tar vaskebaggen og skal til å forlate vaskerommet da en av jentene brøler:

- Du er faen i meg et rasist-svin.

Jeg kunne selvsagt ikke dy meg: - Nei ... du tar helt feil. Men jeg er jaggu på god vei til å bli det.

Så tasser jeg trappene opp igjen...

Ikke faen om jeg gidder å bo på denne gudsforlatte plassen ett minutt lenger. Jeg har aldri hatt en dritt i mot utlendinger, men nå begynner jeg å få det.

Kjøre høyere makter: Ta meg tilbake til rosa pudler, rullatorer og hvite folk i kassa på Ica.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vincent

16

• Ulv I Faarikaal

13

• soleil

5

• conan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Pappa Bjørn

Takk, kjenner meg svært godt igjen. Jeg har lyst på et gammelt fiskevær lengst ute i havgapet langt vekk fra Utlendinger og gamle damer. I et borettslag er det disse to gruppene som er negative faktorer.

Rassisme er et utrykk som blir til de grader misbrukt. Nå er man rassist dersom man mener noe annet enn enkelte utlendinger, dersom man bruker sin rettighet som eksemplet ditt her, og selvsagt, gamle damer i et borettslag erklærer deg som bråkmaker om du er under 50.

Annonse

Takk, kjenner meg svært godt igjen. Jeg har lyst på et gammelt fiskevær lengst ute i havgapet langt vekk fra Utlendinger og gamle damer. I et borettslag er det disse to gruppene som er negative faktorer.

Rassisme er et utrykk som blir til de grader misbrukt. Nå er man rassist dersom man mener noe annet enn enkelte utlendinger, dersom man bruker sin rettighet som eksemplet ditt her, og selvsagt, gamle damer i et borettslag erklærer deg som bråkmaker om du er under 50.

Som du kanskje så:

Jeg skrev "rasist" - ikke rasist.

Jeg veit forskjellen.

Pappa Bjørn

Som du kanskje så:

Jeg skrev "rasist" - ikke rasist.

Jeg veit forskjellen.

Jo, men enkelte roper rasisme for enhver anledning. Jeg fikk vel endel ganger det stemplet da jeg jobbet som dørvakt. Jeg nektet 3 nordmenn i døra uten at det var noe problem, men kom det en somalier var helvetet løs. I det øyeblikket han ble nektet va det rasisme.

Eksempelvis.

Jo, men enkelte roper rasisme for enhver anledning. Jeg fikk vel endel ganger det stemplet da jeg jobbet som dørvakt. Jeg nektet 3 nordmenn i døra uten at det var noe problem, men kom det en somalier var helvetet løs. I det øyeblikket han ble nektet va det rasisme.

Eksempelvis.

Selvsagt. "De" hyler opp om det i aller helst i utide.

Sånn sett er det ikke så merkelig at vi "blir" det.

Ulv I Faarikaal

Nei, det er visst et eller annet hardtslående poeng Sør kommer drassende med hver gang noen blir for brunsvarte her...

Jeg vet at hvis man ikke har noen gleder i livet, kan man kjøpe for trange sko og gå med dem, for det er så deilig å ta dem av seg. Men faen så sur man er når man har dem på.

Rasistordet har jeg fått slengt i trynet så mange ganger at jeg har begynt å kalle alle utlendinger for rasister. Det er nesten blitt stuerent å være rasist, siden alle bruker det ordet på hverandre, så har man vendt seg til det liksom. Utlendinger jeg kjenner har begynt å bruke det på fleip også. Jeg tror jeg skal begynne å spise hvit sjokolade, jeg, for å provosere.

petter smart

Det er jo bare å stoppe maskina og hive ut klærne deres? Regler er regler, det burde de også skjønne. Noen du kan klage til?

Men dette er dessverre et problem som også mange etniske nordmenn har. Rasen deres har jo lite å gjøre med det faktum at de ikke har folkeskikk og klarer å følge reglene som "alle" andre?

Jeg vet at hvis man ikke har noen gleder i livet, kan man kjøpe for trange sko og gå med dem, for det er så deilig å ta dem av seg. Men faen så sur man er når man har dem på.

Rasistordet har jeg fått slengt i trynet så mange ganger at jeg har begynt å kalle alle utlendinger for rasister. Det er nesten blitt stuerent å være rasist, siden alle bruker det ordet på hverandre, så har man vendt seg til det liksom. Utlendinger jeg kjenner har begynt å bruke det på fleip også. Jeg tror jeg skal begynne å spise hvit sjokolade, jeg, for å provosere.

Er ikke rasist i ferd med å bli et hedersord, da?

Annonse

Gjest en som i løpet av et langt liv aldri er blitt kalt rasist

Pussig at du har blitt kalt rasist mange ganger. Kan det ha noe med din adferd/utstråling å gjøre?

Det er jo bare å stoppe maskina og hive ut klærne deres? Regler er regler, det burde de også skjønne. Noen du kan klage til?

Men dette er dessverre et problem som også mange etniske nordmenn har. Rasen deres har jo lite å gjøre med det faktum at de ikke har folkeskikk og klarer å følge reglene som "alle" andre?

Kan og kan. Klart jeg kan - men jeg vil ærlig talt ikke ha noen konfontasjoner. Jeg er en fredelig fyr.

Klage? Sikkert. Men folk er folk. Iallefall de fleste.

Det "koker litt" i meg, når jeg leser det du skriver.

Men KAN disse jentene såpass norsk at de kan lese og forstå reglene... når du er så generell at du betegner de som "asiatisk", så tenker man uvilkårlig på Thai-jenter, som ikke har gått på skole her. Men det finns jo "asiater" med litt mindre skjeve øyne, hvor de fleste i den alderen er født og oppvokst i Norge, opg således leser flytende norsk...

Du vet vel hvor disse jentene bor i gården? Er det borettslag? Eller en leietakerforening? Få deg et skriv fra formannen, og ring på hos de og overlever reglene!

Det blir jo det samme som å si at fordi de to jentene hadde skostørrelse 34 (eller hva dem har) så hater du alle som har skostørrelse 34?????

Kanskje det. Kanskje jeg har hatt en traumatisk opplevelse som barn av en kvinne som brukte 34 i sko.

En veit aldri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...