Gå til innhold

Svarte f***, er det noe rart en kan bli "rasist"

Anbefalte innlegg

Det "koker litt" i meg, når jeg leser det du skriver.

Men KAN disse jentene såpass norsk at de kan lese og forstå reglene... når du er så generell at du betegner de som "asiatisk", så tenker man uvilkårlig på Thai-jenter, som ikke har gått på skole her. Men det finns jo "asiater" med litt mindre skjeve øyne, hvor de fleste i den alderen er født og oppvokst i Norge, opg således leser flytende norsk...

Du vet vel hvor disse jentene bor i gården? Er det borettslag? Eller en leietakerforening? Få deg et skriv fra formannen, og ring på hos de og overlever reglene!

De oppfører seg i allefall svært "norsk" med tanke på levesett og nachspiel.

Men dét er en helt annen sak.

De får leve som de vil - om de tillater at jeg lever mitt liv som jeg vil.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vincent

16

• Ulv I Faarikaal

13

• soleil

5

• conan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Ulv I Faarikaal

Pussig at du har blitt kalt rasist mange ganger. Kan det ha noe med din adferd/utstråling å gjøre?

Kjære anonym.

Når man sitter sentralt i et område med 25% fremmedkulturelle, 99% er greie og hyggelige. Men når du må omgås den ene prosenten av krigsskadde, ondskapsfulle kriminelle, så får man en del drapstrusler og andre uhøfligheter på 10 år. Men håndgripeligheter var det lite av, det verste som skjedde meg var at ei dame kasta en dorull etter meg. Mange kniver har jeg sett, og også et par skytevåpen. Før i livet har jeg blitt skutt på og har skutt selv, så jeg er ikke så redd.

Rasismen mellom de fremmedkulturelle er verre, vietameserne hatet negra bl a, er ikke det interessant ?

Har et vennepar som tidligere leide på Rosenhof.

Her er det også et fargerikt fellesskap kan man si.

De opplavde stadig at merkeklær ble stjælt fra vaskerommet. Til slutt hang de bare opp håndklær og t-skjorter der nede.

Da de skulle flytte fylte mannen opp en pose med klær og satte den utenfor døren, den var borte på null komma niks.

Dette var tøy han skulle kaste, men likevel..

Sier ikke nødvendigvis at det er utlendinger som står bak.

En annen sak er at en del av våre nye landsmenn har en helt annen kultur når det gjelder avtaler og lister. Om de kommer 1 time for sent til en avtale så er det god nok grunn at de traff en bekjent på veien og fant det for godt å dra på cafe.

~ Manana ~

Et åndssvakt innlegg.

Det er ikke første gang jeg opplever en dårlig skjult trassasering og personlige angrep på meg.

Du benytter øyensynlig enhver anlending til det.

Om jeg "tar det innover meg"?

Du veit sikkert svaret selv.

Gjest en som i løpet av et langt liv ikke er blitt kalt rasist

Kjære anonym.

Når man sitter sentralt i et område med 25% fremmedkulturelle, 99% er greie og hyggelige. Men når du må omgås den ene prosenten av krigsskadde, ondskapsfulle kriminelle, så får man en del drapstrusler og andre uhøfligheter på 10 år. Men håndgripeligheter var det lite av, det verste som skjedde meg var at ei dame kasta en dorull etter meg. Mange kniver har jeg sett, og også et par skytevåpen. Før i livet har jeg blitt skutt på og har skutt selv, så jeg er ikke så redd.

Rasismen mellom de fremmedkulturelle er verre, vietameserne hatet negra bl a, er ikke det interessant ?

Kjære anonym.

-

Kjære anonym/Ulv I Faarikaal

-

Når man sitter sentralt i et område med 25% fremmedkulturelle, 99% er greie og hyggelige. Men når du må omgås den ene prosenten av krigsskadde, ondskapsfulle kriminelle, så får man en del drapstrusler og andre uhøfligheter på 10 år.

-

(og med disse betegnelsene vil du ikke kalles rasist??)

Siden du omgås så mange du tydelig ikke anser som venner, er det da gjennom arbeid du har kontakt med dem?

-

Men håndgripeligheter var det lite av, det verste som skjedde meg var at ei dame kasta en dorull etter meg.

-

Så hvis vi summerer så er det en dame, blant alle du har møtt gjennom ti år, som har gjort noe som i værste fall kan kalles vold?

-

Mange kniver har jeg sett, og også et par skytevåpen. Før i livet har jeg blitt skutt på og har skutt selv, så jeg er ikke så redd.

-

ok

-

-

rasisme finnes over alt og ytrer seg i alle retninger

-

Jeg gjentar herved spørsmålet mitt fra innlegget over.

Hvis det imidlertid er slik at du arbeider med vanskligstilte trekker jeg det tilbake, da jeg mener at du må regne med det hvis du arbeider i et "utsatt" yrke.

Annonse

Gjest pasa20

Jeg er asiater selv (fra midtøsten) og jeg skjønner frustrasjonen din, jeg hadde sikkert forlangt at de skulle tatt ut klærene uansett om de var svart/hvit/brun/gul/blå/rød...

Men det betyr ikke at jeg hadde hatet alle blåinger hvis de var blå....

Du har sikkert vært i konfrontasjoner med nordmenn og, det betyr vel ikke at du hater alle nordmenn???!!!

En ting til: Alle utlendinger har ikke lik kultur, vi kommer fra forskjellige land!!! Alle som ikke kommer fra Norge har vel ikke lik kultur, eller??!!

Jeg er asiater selv (fra midtøsten) og jeg skjønner frustrasjonen din, jeg hadde sikkert forlangt at de skulle tatt ut klærene uansett om de var svart/hvit/brun/gul/blå/rød...

Men det betyr ikke at jeg hadde hatet alle blåinger hvis de var blå....

Du har sikkert vært i konfrontasjoner med nordmenn og, det betyr vel ikke at du hater alle nordmenn???!!!

En ting til: Alle utlendinger har ikke lik kultur, vi kommer fra forskjellige land!!! Alle som ikke kommer fra Norge har vel ikke lik kultur, eller??!!

Du har unektlig et poeng.

Men - hvem sier at jeg er norsk?

Gjest pasa20

En utlending er altså pr. def. "mørk"?

Nei, det var ikke det jeg sa.... Men jeg tviler på at de hadde kalt deg for rasist hvis du var mørk eller kom fra samme land som de for den saks skyld.......Med mindre det er det eneste ordet de kan.....

Vi vet jo begge at du er norsk ;-)

Nei, det var ikke det jeg sa.... Men jeg tviler på at de hadde kalt deg for rasist hvis du var mørk eller kom fra samme land som de for den saks skyld.......Med mindre det er det eneste ordet de kan.....

Vi vet jo begge at du er norsk ;-)

Nei, det hadde de helt sikkert ikke gjort.

:-)

og... det er mulig du tror du vet - men jeg vet, og jeg er, ja - nettopp utlending. "Hvit", sådan.

Uten det betyr noe til eller fra.

Gjest pasa20

Nei, det hadde de helt sikkert ikke gjort.

:-)

og... det er mulig du tror du vet - men jeg vet, og jeg er, ja - nettopp utlending. "Hvit", sådan.

Uten det betyr noe til eller fra.

Svensk/finsk/dansk/britisk???

Må være noe i den duren....

c',)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Kjære anonym.

-

Kjære anonym/Ulv I Faarikaal

-

Når man sitter sentralt i et område med 25% fremmedkulturelle, 99% er greie og hyggelige. Men når du må omgås den ene prosenten av krigsskadde, ondskapsfulle kriminelle, så får man en del drapstrusler og andre uhøfligheter på 10 år.

-

(og med disse betegnelsene vil du ikke kalles rasist??)

Siden du omgås så mange du tydelig ikke anser som venner, er det da gjennom arbeid du har kontakt med dem?

-

Men håndgripeligheter var det lite av, det verste som skjedde meg var at ei dame kasta en dorull etter meg.

-

Så hvis vi summerer så er det en dame, blant alle du har møtt gjennom ti år, som har gjort noe som i værste fall kan kalles vold?

-

Mange kniver har jeg sett, og også et par skytevåpen. Før i livet har jeg blitt skutt på og har skutt selv, så jeg er ikke så redd.

-

ok

-

-

rasisme finnes over alt og ytrer seg i alle retninger

-

Jeg gjentar herved spørsmålet mitt fra innlegget over.

Hvis det imidlertid er slik at du arbeider med vanskligstilte trekker jeg det tilbake, da jeg mener at du må regne med det hvis du arbeider i et "utsatt" yrke.

Hva jeg er vet jeg best selv, men ingen spør. Jeg har ingen unyttige holdninger, rasisme, hat og fordommer er unyttige.

At det meste av dritt jeg har fått har kommet fra våre nye landsmenn skyldes selvsagt at jeg var der jeg var, og var det jeg var.

At jeg hadde MANGE venner blant våre nye landsmenn og har spist mat fra alle verdens hjørner, og at de ville velge meg inn i en svært sentral posisjon blir selvsagt ignorert, en person her på DOL har skrevet at jeg kan være rasist selv om jeg har utlendinger til venner !

Stiller man krav til våre nye landsmenn så er man rasist, selv om man vil deres beste.

Det ER utvilsomt fornuftig å:

oppføre seg høflig mot andre mennesker

være anstendig

være ærlig

være fredelig

kunne norsk

passe på så unga ikke gjør hærverk på f eks biler og er pøblete og uhøflige mot voksne

la være å lufte tung hvitløks- og krydderdamp ut i oppgangen i stedet for ut vinduer, slik at naboer slipper å få det inn hos seg når de åpner døra si

la være å henge klesvasken over hele husfasaden

la være å sette opp parabolantenne foran naboens vinduer

osv

Men prøv å fortelle våre nye landsmenn dette, og sjansen er 50/50 for at du blir kalt rasist. Det man ikke vet, må man fortelles. De tror da at hele verden hater dem og at parabolen må flyttes bare fordi de er utlendinger. Løsningen blir da drapstrusler og fekting med armer i håp om at rasisten skal la seg skremme.

Hu som kasta dorullen tok jeg kontakt med fordi de to sønnene hennes sto på basketballbanen med planker med spiker i og skulle drepe alle hvite som kom for å spille. Jeg ville hun skulle hente dem. Hun kalte meg løgner og rasist. I stedet ringte jeg politiet som la dem i håndjern.

Gjest en som i løpet av et langt liv ikke er blitt kalt rasist

Hva jeg er vet jeg best selv, men ingen spør. Jeg har ingen unyttige holdninger, rasisme, hat og fordommer er unyttige.

At det meste av dritt jeg har fått har kommet fra våre nye landsmenn skyldes selvsagt at jeg var der jeg var, og var det jeg var.

At jeg hadde MANGE venner blant våre nye landsmenn og har spist mat fra alle verdens hjørner, og at de ville velge meg inn i en svært sentral posisjon blir selvsagt ignorert, en person her på DOL har skrevet at jeg kan være rasist selv om jeg har utlendinger til venner !

Stiller man krav til våre nye landsmenn så er man rasist, selv om man vil deres beste.

Det ER utvilsomt fornuftig å:

oppføre seg høflig mot andre mennesker

være anstendig

være ærlig

være fredelig

kunne norsk

passe på så unga ikke gjør hærverk på f eks biler og er pøblete og uhøflige mot voksne

la være å lufte tung hvitløks- og krydderdamp ut i oppgangen i stedet for ut vinduer, slik at naboer slipper å få det inn hos seg når de åpner døra si

la være å henge klesvasken over hele husfasaden

la være å sette opp parabolantenne foran naboens vinduer

osv

Men prøv å fortelle våre nye landsmenn dette, og sjansen er 50/50 for at du blir kalt rasist. Det man ikke vet, må man fortelles. De tror da at hele verden hater dem og at parabolen må flyttes bare fordi de er utlendinger. Løsningen blir da drapstrusler og fekting med armer i håp om at rasisten skal la seg skremme.

Hu som kasta dorullen tok jeg kontakt med fordi de to sønnene hennes sto på basketballbanen med planker med spiker i og skulle drepe alle hvite som kom for å spille. Jeg ville hun skulle hente dem. Hun kalte meg løgner og rasist. I stedet ringte jeg politiet som la dem i håndjern.

ok.det endrer på saken

imidlertid kan det være lurt å ikke la seg provosere så mye av småting for fremtiden

Gjest pasa20

Må det?

...og hvorfor skulle det være så interessant?

Akkurat hvor du kommer fra er ikke så interresant, men det som derimot er interessant er at du sier du er/var på god vei til å bli rasist, men hvem skulle du blitt rasist mot, siden du sier at du selv er utlending? Alle fra Asia eller alle utlendinger generelt? Tviler på at en rasist hater en svenske like mye som han hater en fra Gambia...

Tviler på at Ola nordmann har det samme synet på deg (svensk/dansk/finsk/engelsk) som han har på Muhamed Somalia....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...